Har skaffet "Green killing machine" -Var det et skudd i blinde, eller? (side 2)

Aggi
Nå var du heldig, Frank (?). Du slipper å få en killingmachine i bakhodet ;P
Og jeg som har gått rundt med hjelm nå i ett par måneder, helt uten grunn
hm får håpe denne kanskje kan ta bort mine svevealger.
Tja.. jeg antar den har en effekt. Nå sirkulerer den iallefall. Det gjorde den ikke med orginalt oppsett... Jeg kjøpte min på tilbud. Sikkert fordi den er noe upraktisk. Tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe akkurat denne hvis det fantes andre alternativ. Den tar jo faktisk opp en del plass også.
Spør dere meg, så synes jeg ikke den er verdt de 695,- heller.
Hadde jeg hatt penger, så ville jeg ha investert i utvendig filter med skikkelige saker påkoblet.
Spm er...tar den svevealger? eller må jeg modifisere den for at den skal gjøre det?
Hva trenger jeg evt kjøpe for å modifisere den?

Den fungerer uten modifiseringer - den tar dine svevealger. Jeg har prøvd denne i et halv år og skjønner ikke hva som blir tett - pumpa er ikke noe sirkulasjonspumpe med det går bra med vann gjennom til UV lyset!
Ricky75
Spm er...tar den svevealger? eller må jeg modifisere den for at den skal gjøre det? Hva trenger jeg evt kjøpe for å modifisere den?

Jeg hadde ikke svevealger, men noen ganger infusorer pga lyset.
Tar sjansen på at jeg ikke kaster penga ut av vinduet å kjøper den da
Jeg har fått låne en slik Green Killing Machine og jeg satte den i gang i går i 180 literen.

Det som overrasket meg, var hvor tregt vannet pipler gjennom den. Forventet egentlig en sprut rett ut av utblåsningsrøret, men det mere pipler og renner rolig enn spruter, ja...
Skal den være sånn? Skjønner at vannet må passere UV-lyset sakte for å bli skikkelig bestrålt, men dette var da fryktelig tregt?

Jeg bare tester den, hengte den på frontglasset så lenge. Men det hade vært veldig vanskelig å plassere den greia der permanent noe sted... pen er den ikke! Lurer på å smyge den bak bakgrunnen om jeg får plass.

Synes vannet i 180 literen var blitt en smule uklart, så jeg tenkte å være føre var og sette inn UV-filtrering nå for å se hva som skjedde.
Og hva skjedde Mona? Fikk du full effekt som det jeg gjorde?
Mitt akvarium er np glassklart!! Og det ble det kun etter 2-3 dager i bruk.
Og ja...er vel ikke akkurat full fart på den strålen som kommer ut, men jeg regner med at det kanskje skal være sånn?
Vannet går sent gjennom mosteret ja, men det fungerer - Ricky75 lånte en av meg for å ta svevealger - de var borte etter et par - tre dager. Så det er slik den funker.
Ja, nettopp på grunn av denne tregheten, så går den fort tett.
Jeg har lagt min nede langs bakglasset. Men da har jeg som nevnt modifisert den, slik at strømmen går i revers. Da går det nemlig an å ha på en større svamp, slik at det ikke går så fort tett.
Ok. Takk for svar, Aggi

Siden denne ikke er min, så har jeg den bare en periode. Men jeg tror allerede nå at denne ikke ville blitt min løsning for UV-filtrering om jeg selv skulle kjøpt noe
Kanskje jeg hadde valgt AquaMedic Helimax...?

Skal bli interessant å se hvordan vannet er i 180 literen etterpå i dag, når lyset slås på der.
Ja, hadde jeg hatt utvendig filter, så hadde jeg nok prøvd den. Men denne må jo selvfølgelig kjøpes inn til det største utvendige filteret man har, hvis man skal kunne flytte den rundt, og da blir det vel ganske dyrt?
Aggi
Ja, hadde jeg hatt utvendig filter, så hadde jeg nok prøvd den. Men denne må jo selvfølgelig kjøpes inn til det største utvendige filteret man har, hvis man skal kunne flytte den rundt, og da blir det vel ganske dyrt?


Å? Hvorfor må man det?

Den jeg linket til skal jo ha max 200 liter i timen som flyter forbi UV-lyset, det burde vel tilsi motsatt; et rimelig og lite filter som ikke pumper vannet for fort forbi? En Eheim Ecco av en liten modell, hadde jeg tenkt, som kan flyttes til det karet der man har behov for UV-filter. Altså som et tillegg til det normale filteret man har der permanent.

Har jeg misforstått?
Nei, hvis du bruker eget filter til den, så er det jo helt greit. Tenkte ikke på det i farten.
Har en slik Green Killing Machine på 9w, kjøpt på tilbud for 495,-. Prøvde den mot infusorier, med det var den lite effektiv mot. Da hjalp en liten stim kardinaltetra langt mer!

Synes likevel det er greit å ha den i bakhånd om jeg skulle få bruk for den. Har tenkt å starte et par nye akvarier på nyåret, og da kan de jo være grei i en liten periode om svevealgene skulle slå til. Anti-hvitprikk har jo også vært nevnt.

Den spiser jo ikke mat der den ligger pent i skapet!
The light has been killed
Det var noen som nevnte at de kunne skaffe nytt uv-lys til disse. Husker ikke hvem det var. Noen som vet om det fortsatt går? -og hvor mye det kommer på? Oppdaget i dag at lyset har tatt kvelden. :S
Aggi
Det var noen som nevnte at de kunne skaffe nytt uv-lys til disse. Husker ikke hvem det var. Noen som vet om det fortsatt går? -og hvor mye det kommer på? Oppdaget i dag at lyset har tatt kvelden. :S


Bump.
Aggi
Det var noen som nevnte at de kunne skaffe nytt uv-lys til disse. Husker ikke hvem det var. Noen som vet om det fortsatt går? -og hvor mye det kommer på? Oppdaget i dag at lyset har tatt kvelden. :S

Bumpeprump...
Æsj, hva er det som lukter her....?


(sorry, klarte ikke la vær )
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap