Flubenol 15- Noen som har positive/negative erfaringer med denne? (side 2)
Flubenolens virkestoffer er borte etter 14 dager, uten vannbytter, så dersom det er lengre enn det siden du medisinerte, og på toppe nav det også har byttet vann vil jeg nesten tro at det er bytte av kar i seg selv som har vært litt for hard kost for sneglene? Jeg har opplevet at eplesnegler har vokst og kost seg, men etter flytting har de tatt kvelden ganske raskt.
Postet 29.04.07 kl 22:06
Noen som har testet flubenol i kar med reker?
Noen som har testet flubenol i kar med reker? I så fall, hvordan gikk det?
Postet 09.05.07 kl 12:43
Postet 09.05.07 kl 13:05
Det var jo flott å høre!
Jeg tok like gjerne og sendte en e-post til de som selger flubenol, for å spørre om dette med reker. Her er svaret hans:
Hi Agathe
I have been told by the manufacturer that flubenol 15 has been used in tanks
containing shrimp, however I have had a couple of people claim that it
killed their shrimp.
Because of this, I would have to suggest that its best to not dose the tank
with shrimp in it.
Sorry I cannt give you a more positive answer
Regards
Paul
Jeg tok like gjerne og sendte en e-post til de som selger flubenol, for å spørre om dette med reker. Her er svaret hans:
Hi Agathe
I have been told by the manufacturer that flubenol 15 has been used in tanks
containing shrimp, however I have had a couple of people claim that it
killed their shrimp.
Because of this, I would have to suggest that its best to not dose the tank
with shrimp in it.
Sorry I cannt give you a more positive answer
Regards
Paul
Postet 09.05.07 kl 13:44
Hvor lang tid tar det fra bestilling til forsendelsen er kommet fram?
Jeg har omsider klart å finne ut av paypal, og bestilt flubenol.
Paul sa at det ble sendt på lørdag.
Hvor lang tid har det tatt før dere andre har mottatt flubenol?
Paul sa at det ble sendt på lørdag.
Hvor lang tid har det tatt før dere andre har mottatt flubenol?
Postet 15.05.07 kl 13:21
Postet 15.05.07 kl 15:21
Postet 15.05.07 kl 15:46
Jeg satt og kikket i en vanlig, engelsk akvarienettbutikk nå, og oppdaget at de har Flubenol til salgs der også. Greit å vite, ettersom her kan man bruke alle slags kredittkort og VISA også, man er altså ikke nødt til å ha PayPal konto for å få tak i Flubenol.
Flubenol fås her hos Aqua Essentials.
Flubenol fås her hos Aqua Essentials.
Postet 18.05.07 kl 20:53
Postet 18.05.07 kl 21:36
Postet 18.05.07 kl 22:00
GryCa ett døgn fra England til Norge, og fem dager for å komme fra Oslo til ditt postkontor som vel ligger sånn ca. 30 min fra Oslo? *ler* Posten er ikke den "bedriften" som ligger mitt hjerte nærmest.
Tipper det er en gnom borti Oslo som sitter og snur og vender på konvolutten, lar tollvesenets hund snuse på den til alle parasittene som befinner seg i hunden smuldrer vekk av all flubenolen... Deretter må de vel sjekke om det kan være antrax i konvolutten.... :S ;P
Postet 18.05.07 kl 22:06
Aggi[QUOTE=Gry]Ca ett døgn fra England til Norge, og fem dager for å komme fra Oslo til ditt postkontor som vel ligger sånn ca. 30 min fra Oslo? *ler* Posten er ikke den "bedriften" som ligger mitt hjerte nærmest.
Tipper det er en gnom borti Oslo som sitter og snur og vender på konvolutten, lar tollvesenets hund snuse på den til alle parasittene som befinner seg i hunden smuldrer vekk av all flubenolen... Deretter må de vel sjekke om det kan være antrax i konvolutten.... :S ;P Ha, ha, ja, eller om det kan være noe de kan ha brukt for selv.......
Men spøk til side; det er utrolig hvor tregt det kan gå. Jeg har opplevet å vente i seks dager på at en pakke skulle komme fra Moss til Horten! Da vi klaget (til slutt) og etterlyste pakken endte det med at vi nesten fikk kjeft! Ikke var vi ufine på noe vis heller.
Postet 18.05.07 kl 22:49
mona oHusk å ikke handle for mer enn 200 kr.... det er beløpsgrensen for momsfri import. NB! Jeg hørte om en som fikk konvolutten stoppet i tollen, så det er en risiko for det. Tollvesenet liker ikke hvitt pulver i konvolutter..:-/ Men i 9 av 10 tilfeller går det greit. Tollpost tar stikkprøver, tenker jeg.
100 Gallon-pakken er veldig dyr i forhold til 2000 Gallon, ser jeg.
Det må da være god økonomi i å kjøpe den største, selv om man må ut med moms?
Var det ikke slik at det var veldig lang holdbarhet; mener jeg leste 2014 et sted?
Er det større risiko for at pakken blir stoppet når den skal momslegges?
Postet 06.06.07 kl 14:04
Postet 06.06.07 kl 16:36