Hvordan trylle glasshyller fra IKEA til et 90-liters kar... (side 2)

Mener det skal være en beskrivelse av finer ramme i denne artikkelen. Den vil beskytte kantene.
Billig glass i Oslo?
Noen som vet hvor man kan kjøpe billig glass i Oslo. Jeg skal forsøke meg på et selvbygger prosjekt fordi jeg trenger litt spesielle mål på akvariet. Det er litt inspirert av denne artikkelen

Det skal være en 950 liter med målene 100x100x95 (HxLxB).

Dvs. totalt 2,95 kvm siden bunn og den ene "kortsiden" skal være i kryssfiner.

Noen som kjenner noen som selger slikt rimelig?

Eller noe som har 15mm glass stående?
Kule mål! Håper du tenker på at det en dag kanskje må flyttes gjennom en dør... ;P
Herdet glass
Jeg har fått meg innglasset terasse. Og i den, er det herdet glass. Glassene måler 105x55x06mm. For å vis hvor sterkt glasset var, så tok selgeren glasset, og la mellom to stoler. Og gikk oppå. Glasset lå 5cm inn på hver stol. Han veide ca 80kg. Så begynte han likså godt å gjynge opp og ned på glasset. Glasset bøyde seg ganske så bra, uten å ta skade av det. Dette er herdet glass, og beviser hvor sterkt det egentlig er. Men han sa, det kan eksplodere. Noe det ikke gjorde. Så et lite kar med herdet glass, tror jeg går fint som bare det. Bare ikke hakk i det med spisse gjenstander. Da kan det si pang
Herdet glass
Rettelse............Glassene måler 1050 x 550 x 6 mm.
Og hvis man har barn som kakker lekebilene inn i alt....

Jada, jeg skjønner tegningen... Ikke særlig god idé på store kar, men kanskje små...
Fin link
Artig den linken der med det hjemmebygde karet. Ble jo råflott tilslutt.
Kunne godt tenkt meg noe tilsvarende, men med 10 tommeltotter blir det
nok heller til at jeg kjøper ferdige akvarier. Vil helst ikke styre med eget lys-
opplegg en gang...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap