Noen som vet navnet på de japanske karene de har i tropehagen? (side 2)

Frank Angell
Om målene du oppgir stemmer, stemmer også volumet på karet. Enkel matematikk ;) Jeg ville uten ett fnugg av tvil valgt ett Juwel-akvarie i stedet for Resun. Du får bedre filter\ varme (selv om det ikke er optimalt i mine øyne), mye bedre lys, og ett kar som generelt er bedre gjennomført :)

Signerer på denne jeg
Torill87
[QUOTE=Frank Angell]Om målene du oppgir stemmer, stemmer også volumet på karet. Enkel matematikk ;) Jeg ville uten ett fnugg av tvil valgt ett Juwel-akvarie i stedet for Resun. Du får bedre filter\ varme (selv om det ikke er optimalt i mine øyne), mye bedre lys, og ett kar som generelt er bedre gjennomført :)

Signerer på denne jeg

Men jeg har ikke så utrolig mye penger, vil helst ikke bruke mer enn 2200kr på karet...
2200.- gir ikke alt for mye spillerom

Om du kan gå ned litt på størrelsen på karet, har Juwel ett kar på 110L, som med frakt og bord fra Akvasia kommer på 2399.- (om de noen gang kommer så langt at de sender.....)

Selv ett kar fra Aquael på 112L blir dyrere, selv uten filter\ varme....
Frank Angell
2200.- gir ikke alt for mye spillerom :( Om du kan gå ned litt på størrelsen på karet, har Juwel ett kar på 110L, som med frakt og bord fra [URLBLOCK1]kommer på 2399.- (om de noen gang kommer så langt at de sender.....) Selv ett kar fra Aquael på 112L blir dyrere, selv uten filter\ varme....

Men jeg trenger ikke bord, bare karet ikke er bredere enn 37cm.
37 bredde, da blir vel faktisk dette 110L juwelkaret ypperlig, siden det er 36cm...
112L Aquael er 36, men her er det stusslige 18W lys i armaturet.

Av disse to nesten identiske karene rent størrelsesmessig, er det helt klart mest for pengene med Juwel, siden det følger med både filter og varme her
Frank Angell
37 bredde, da blir vel faktisk dette 110L juwelkaret ypperlig, siden det er 36cm... 112L Aquael er 36, men her er det stusslige 18W lys i armaturet. Av disse to nesten identiske karene rent størrelsesmessig, er det helt klart mest for pengene med Juwel, siden det følger med både filter og varme her ;)

Ja men jeg vil helst ikke ha to like kar (har Juwel 110l fra før) og jeg vil helst ha et som er litt høyt...
Hvor storforlangende du er :p

Tropehagen (m.fl) kan skaffe en del akvarier fra Imazo som er litt høye.
Modellen "Rubin" finnes i 125L, med målene (LBH)80x35x40. Finnes i sølv, kisebær og bøk.
De har også ett ennå høyere, på 160L, men da blir det 40cm dypt...

Ta gjerne en titt i katalogen til Imazo. Denne er uten priser, men man får jo sett varene.
Fila er litt stor, så om du har tregt internett, tar det nok noe tid å laste denne....

Her er bilde av Rubin Bøk, bordet er valgfritt.
[External Image]
Følger det med pumpe og utstyr til det Rubin karet?
Mufcy
Følger det med pumpe og utstyr til det Rubin karet?

Ikke til vanlig. Men du kan sikkert få til en deal med en komplett pakke i din lokale butikk.
Tropehagens Resun kar er 121 liter. Det er ikke runde kanter på karet, det er kun på 64 literen. Det er amtop pumpe som følger med. Bordet som følger med er sort og har to skapdører (ikke det enklere med kun hyller som fulgte med tidligere). Jeg har selv et resun-kar (64liter) og jeg har ikke hatt noe problemer med det. Lysrør, bord, pumpe og varmekolbe førlger med i prisen på 2200kr på 121 literen.

M-lady
Tropehagens Resun kar er 121 liter. Det er ikke runde kanter på karet, det er kun på 64 literen. Det er amtop pumpe som følger med. Bordet som følger med er sort og har to skapdører (ikke det enklere med kun hyller som fulgte med tidligere). Jeg har selv et resun-kar (64liter) og jeg har ikke hatt noe problemer med det. Lysrør, bord, pumpe og varmekolbe førlger med i prisen på 2200kr på 121 literen.

Ok. Men har du målene på 121l?
Nå er nok denne tråden slutt...
Har fått tak i et 180l med bord, bakgrunn, sand og utstyr for 2200kr
Noen som vet hvilke type lysrør de skal ha? Skal ha meg et planterør og må vite watt og lengde...
Mufcy
Noen som vet hvilke type lysrør de skal ha? Skal ha meg et planterør og må vite watt og lengde...

Hva med å måle hvor lange rørene som står i er ? Antar du har kjøpt karet, og har den muligheten.
ja, men jeg tenkte hvis det var noen av dere som visste det hadde jeg ikke trengt å måle. Tror de er på 75cm (men dette er tipping fordi karet er vel 80cm langt...)
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap