- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Registrering av domenenavn og lage en egen nettside (side 2)
Registrering av domenenavn og lage en egen nettside (side 2)
Hvordan går det her Mona? Har du fått deg hjemmeside?
Jeg kom nylig over Googles egen hjemmesidegenerator, helt webbasert og genialt enkel å bruke og selvsagt helt gratis.
Her er hjemmesiden jeg nettopp laget
Jeg kom nylig over Googles egen hjemmesidegenerator, helt webbasert og genialt enkel å bruke og selvsagt helt gratis.
Her er hjemmesiden jeg nettopp laget
Postet 28.01.08 kl 09:37
Du kan også sjekke ut wordpess, www.wordpress.org hvis du feks regner med at du skal ha en blogg/dagbok sammen med sidene dine.
Den kan man med enkelthet lage sider og man kan legge inn forskjellige sider, fotogallerier, blogg og en masse andre ting.
Det spørs litt etter hva man vil ha på siden om wordpress er noe for deg.
Jeg har så vidt startet og designe min men har ikke fått den online enda da jeg ikke kan bestemme meg for et domene. jeg skal slenge en link inn når jeg har siden oppe å gå. Men det finnes flere eksempler på wordpress på andre som har brukt det.
Den kan man med enkelthet lage sider og man kan legge inn forskjellige sider, fotogallerier, blogg og en masse andre ting.
Det spørs litt etter hva man vil ha på siden om wordpress er noe for deg.
Jeg har så vidt startet og designe min men har ikke fått den online enda da jeg ikke kan bestemme meg for et domene. jeg skal slenge en link inn når jeg har siden oppe å gå. Men det finnes flere eksempler på wordpress på andre som har brukt det.
Postet 28.01.08 kl 09:52
Tusen takk for linken, Bjarne! Det så lovende ut,det du hadde laget. Skal se nærmere på dette i kveld (er på vei ut døra igjen nå).
Men jeg har altså ikke laget noen side enda, men jeg har booket meg navnet/domenenavnet for lenge siden Så det fikk jeg kapret. Det gjorde jeg i september. Og navnet, det inneholder seeeeelvsagt ordet "corydoras"
Nå må jeg gå, men takk igjen, Bjarne.
Men jeg har altså ikke laget noen side enda, men jeg har booket meg navnet/domenenavnet for lenge siden Så det fikk jeg kapret. Det gjorde jeg i september. Og navnet, det inneholder seeeeelvsagt ordet "corydoras"
Nå må jeg gå, men takk igjen, Bjarne.
BjarneHvordan går det her Mona? Har du fått deg hjemmeside? Jeg kom nylig over [URLBLOCK1], helt webbasert og genialt enkel å bruke og selvsagt helt gratis. Her er [URLBLOCK2] jeg nettopp laget ;)
Postet 28.01.08 kl 12:45
Inaktiv bruker
mona oHar en stund lekt med tanken på å lage min egen hjemmeside med et eget valgt domenenavn, en med akvaristisk innhold og skriverier og bilder om hobbyen min. For noen år siden kunne jeg HTML programmering fra grunnen av, men alt slikt er jo glemt for lengst. Jeg var selvlært og satt timesvis hver natt og lærte meg det... men det er tungvindt, tar tid og det er jo dessuten glemt, og det finnes jo drøssevis av programmer som tar seg av sånt nå. Jeg har funnet frem til et sted der man kan søke opp det ønskede nettsidenavnet/domenenavnet, og registrere det på seg. Det er et par-tre domenenavn-alternativer jeg vingler mellom, men alle er ledige. Det er på [URLBLOCK1] jeg har kikket etter ledige domenenavn. Er det et bra sted å starte? Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gå frem. Hva trenger jeg egentlig av programmer for å lage et eget domene med innhold, bilder og alt? Hvilke program brukes f.eks. for å laste opp sidene jeg lager på nettet? FileTransferP.... et eller annet? Kunne tenke meg å lese litt mer om dette, sånn fra grunnen av. Er det noen med linker til nettsteder der kan kan lese og lære litt mer? Fra grunnen av altså?
Bruk One.com, enkelt og greit
Postet 28.01.08 kl 17:24
På www.gratisnettsted.com er alt veldig enkelt. Du får ditt eget domene som du velger selv, og kan velge blant mange templater for å lage hjemmesiden din. Du kan også få designet en side dersom du ikke liker noen av templatene, og da koster designet kun 1750 kr (ganske billig i forhold til hvis du skal ansette en grafisk designer til å gjøre det for deg). Du trenger ikke å kunne noenting om html for å bruke systemet.
Postet 29.01.08 kl 00:56
Må si meg enig med kh92no. One.com er vel utvilsomt det rimeligste Webhotellet på denne siden av ekvator. Jeg har hatt mitt domene i godt over et år, og min hjemmeside er plassert på One.com sin server. Iløpet av denne tiden har jeg hatt så godt som 100 % oppetid. Bra support er det også. Logg deg på, og chat live med en tekniker. Ligger også et webbasert hjemmeside-verktøy for å lage din egen side. Denne fungerer også bra. Jeg betaler 10 kr mnd for webhotel på 1000 mb. Tviler på om det er mange som matcher det. Jeg er strålende fornøyd iallefall, og anbefaler one.com til alle som "lurer"
Postet 29.01.08 kl 01:48
mona oHm dette var litt forvirrende. Iflg. Webhuset. no var et av de alternative navnene "mine" ledig. Men iflg. GoDaddy.com er det opptatt (tatt av en svensk fyr). Da kan man jo ikke stole på at et domenenavn er ledig likevel da, siden et sted gis det beskjed om at det er det, og et annet sted ikke?
home.no har gratis domene mener jeg, gratis og fine greier
(min oppfatting)
Postet 29.01.08 kl 01:55
mona oHar en stund lekt med tanken på å lage min egen hjemmeside med et eget valgt domenenavn, en med akvaristisk innhold og skriverier og bilder om hobbyen min. For noen år siden kunne jeg HTML programmering fra grunnen av, men alt slikt er jo glemt for lengst. Jeg var selvlært og satt timesvis hver natt og lærte meg det... men det er tungvindt, tar tid og det er jo dessuten glemt, og det finnes jo drøssevis av programmer som tar seg av sånt nå. Jeg har funnet frem til et sted der man kan søke opp det ønskede nettsidenavnet/domenenavnet, og registrere det på seg. Det er et par-tre domenenavn-alternativer jeg vingler mellom, men alle er ledige. Det er på [URLBLOCK1] jeg har kikket etter ledige domenenavn. Er det et bra sted å starte? Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gå frem. Hva trenger jeg egentlig av programmer for å lage et eget domene med innhold, bilder og alt? Hvilke program brukes f.eks. for å laste opp sidene jeg lager på nettet? FileTransferP.... et eller annet? Kunne tenke meg å lese litt mer om dette, sånn fra grunnen av. Er det noen med linker til nettsteder der kan kan lese og lære litt mer? Fra grunnen av altså?
www.one.com er noe av det billigste du kan få når det gjelder totalkostnad mht registrering, opprettelse, bruk og drift... ER utrolig stabilt, veldig god service og i bunn og grunn bare upåklagelig.
Har brukt one.com i flere år og er strålende fornøyd.
Vanskelig å kunne svare utdypende om det du spør om bare sånn helt uten å vite noe mer, har sendt deg en mail nå... Bare ta kontakt så kan vi prates med heller Mye lettere.
Postet 29.01.08 kl 04:16
Endret: 29.01.08 kl 04:26