Dewormer (side 2)

Og den nettbutikken er du 100% sikker på har det på lager....?
Det er i så fall veldig spesielt, for iflg. britiske akvarister på www.corydorasworld så har jeg definitivt fått inntrykk av at ingen nettbutikker har det på lager lenger.

Men det er mulig jeg har misforstått.
100% sikker. Fikk navnet fra Emma Turner på Loaches.com og mottok Flubenolen selv i forrige uke. Det står t.o.m spesifisert på pakken at Flubenolen er fullt lovlig og henviser til et unntak i "the small animal exemtion scheme. Det er en vanlig butikk som også har nettbutikk. (Vet ikke om jeg har lov til å skrive dette her, så da får dere moderatorer evnt slette innlegget.)
Det er vel ikke lov å oppfordre til ulovligheter, men det har ikke vært noen stor hemmelighet her at flere moderatorer også har kjøpt og brukt medisiner fra utenlandske nettbutikker. Som f.eks. PraziPro fra Rocky Mountain Discus, men også Flubenol. Så jeg hadde begynt å lure om det du skrev der nå skulle bli slettet eller moderert vekk

Flubenol og PraziPro går under samme lovverk. Så dermed er vi klar over det alle sammen. Fy på lanken!

Nå som det er unnagjort, kan du bare si meg navnet på nettbutikken *gliiiz*
Vet at Flubenol er å skaffe i Finland visstnok uten at jeg skal si med sikkerhet hvordan og hvor mye det koster.

Flubenol i Finland burde vel kunne eksportere til Norge dersom en veterinær på en eller annen måte skaffer resept.

Men hvorfor ikke bruke Flagyl som kan skaffes med resept fra veterinær?

Sitat fra Kai Hansen på Nettakvariet:
" Jeg tror jeg hadde forsøkt Droncit.
Dette får du på apoteket uten resept.
Jeg mener å huske at det kommer i 2pakn. og at
hver tablett inneholder 50 mg praziquantel. Kost Kr. 65,-
Doseringen for rundorm er 3 mg/L i to dager.
"

Hva med å prøve BeFURAN? Jeg har bestilt dette, men ikke prøvd det enda.

Jeg har ikke så god peiling på sykdomer som gjelder Corydoras, men kanskje er det noe av det jeg har kommet med som kan brukes!
Prazi er visstnok et bra middel. (Har ikke prøvd det selv, men har det i medisinskapet) Det er også reseptfritt og selges bl.a som DactyMor hos endel Tropehagen butikker. Men for oss med f.eks Botia er det ikke halvparten så effektivt som Flubenol.

EDIT: uten å være sikker så tror jeg den ovenstående linken gjelder Flubenol som kommer i pastaform. Jeg har selv prøvd denne, men den er ikke beregnet på akvaristisk bruk, slik den fra England er. Den finnes reseptfritt i Sverige også. (pasta-varianten, altså)
tender
Prazi er visstnok et bra middel. (Har ikke prøvd det selv, men har det i medisinskapet) Det er også reseptfritt og selges bl.a som DactyMor hos endel Tropehagen butikker. Men for oss med f.eks Botia er det ikke halvparten så effektivt som Flubenol.

Jeg er på jakt etter Flubenol, hadde vært greit hvis du kunne mailet meg hvordan og hvor du fikk tak i det. Det hadde vært supert!
Plussmedlem
tender
Sender deg PM :)

Ikke gjør dere så hemmelighetsfulle da

Plymouth Discus...
Prøver bare å overholde retningslinjene, Loomis (til en viss grad ihvertfall..he-he)

EDIT: (Litt mer info... enn så lenge moderatorene tillater denne tråden) Det går ikke å bestille fra denne butikken via E-bay som linken ovenfor viser til. Man må direkte til butikkens online butikk. Dette fordi det ikke pr idag går å beregne fraktkostnader til Norge via E-bay.
Plussmedlem
Retningslinjene...hmmm...jeg linket egentlig til discusboka i den første linken.

denne siden til Plymouth Discus har de mye mer...
Loomis
Retningslinjene...hmmm...jeg linket egentlig til discusboka i den første linken. På [URLBLOCK1] til Plymouth Discus har de mye mer...

He-he
Det er en veldig bra butikk ja. Da jeg snakket med eieren fortalte han meg at de var midt i prosessen med å få godkjent Levamisole også. Det vil isåfall være ekstremt godt nytt, da Levamisole er veldig effektivt mot den fryktede Cammalanus parasitten.
Jeg fant ikke noe av det vi bablet om for et par innlegg siden hos Plymouth Discus...?
Mona o
Jeg har sendt deg direkte link til produktet på PM.
Plussmedlem
Produktet heter ikke Flubenol, men legemiddelet/virkestoffet Flubendazole finner vi i begge produktene.
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap