Noen som vet om en fisk det er ganske enkelt å få yngel på? (ikke levendeføder eller maller) (side 2)

Ville ikke hatt noen ciklider i en 54 liter hvis de ikke var alene, det er sikkert. Er ikke mye plass å gjemme seg i 54 liters kar. Jeg har et selv, så det vet jeg. Ville sagt man burde være oppi 70-80 liter uansett med apisto og andre dverger også, bare pga. mulig aggressivitet og så lenge det ikke er bare til yngling.
Jeg har tenkt å bare ha to fisker i akvariet. Men selvfølgelig, hvis de liker å være tre, skal de få være det. Men er det plass til tre i en 54 l.?

Jeg er ikke så glad i å gi fiskene mine levende fòr, kan yngelen mates med tørket Artemia?

Er det lett å få yngel på Kakadueciklide?
Zebrafisk/leoparddanio
Leoparddanio er penest.
De leker hver dag når lyset kommer på, men de spiser også eggene.
Second-hand information, da...
Vil helst ha fisker som ikke spiser sine egne egg/yngel
Et par med dvergciklider, (f.eks apistogramma agazissi) er vel det enste som passer kriteriene dine tror jeg. 54 liter er vel ikke ideelt det heller, men det -går-.

Mine apisto-yngel spiser helt greit avskallede artemiacyster
Vet dere om en annen fisk som er litt lett å få yngel på da? En fisk som ikke spiser eggene og yngelene sine?

Kanskje en slags Pansermalle?
Fiskeelsker!
Vet dere om en annen fisk som er litt lett å få yngel på da? En fisk som ikke spiser eggene og yngelene sine? Kanskje en slags Pansermalle?

Synes du sa "ikke maller" jeg? Forresten så spiser stort sett pansermallene gladelig eggene sine.
Jeg vet at jeg har skrevet det, men det var nesten ingen andre fisker som det var lett å få yngel på som kan være i et akvarie på 54l.
så nevnt over Danio.
Nydelige fisk som er mye liv i. Og når du skal ha yngel på dem, er det bare å sette dem i en balje med klinkekuler i bunnen i to dager(så de ikke spiser opp eggene).
Jeg bruker kun litt flyteplanter oppi, for å få litt oksygen
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Johansen
Reklame for plussmedlemskap