Er det ulovlig å gi en link til et sted som selger billig triops? (side 2)

Har lyst til å prøve Triops, kan jeg ta vann rett fra kranen? Det er ikke klor i vannet her. Eller kan jeg bare ta litt vann fra akvariet?

Er det sånn at de trenger bare litt vann, fordi de må puste? Eller tar jeg feil?
Skal de ha sånn at de kan gå litt opp av vannet? (altså med sand/grus eller en stein)
Inaktiv bruker
Ta vann fra akvariet. Og ha gjærne en del vann til dem
Frank Angell
[QUOTE=MC Darup] Men det kommer jo fra krana.. men er alt klor/ metall luftet ut da? (Sårri at jeg er litt blånn her) Og, hva med pumpe/ luft?
Klor kan du lufte ut, men du er væskla go om du greier å lufte ut metaller :p
Men Aquasafe skulle vel greie den biffen fint

Pøh- du vet jeg er go'!

Men hva med pumpe/ luft?
Inaktiv bruker
Malin.P
Hva er seamonkies? (føler meg litt dum) :P

dette er sea monkeys:

http://www.sea-monkeys.com/html/aboutsm/whatarethey.html

husker at ei på barne skolen for mange år siden hadde sånne. de bodde i en liten tanke med et rosa slott og masse duppeditter. ganske spennende.
"We cannot ship this item
outside of the U.S."

Står det og da hjelper det ikke så mye at de selger dem.
MC Darup
Det står at de ikke tåler vann fra vasken, må man da ut og samle regnvann??

Hehe, er dette amerika så drikker du ikke vann fra vasken men fra flasker.

I norge derimot har vi ikke slik forurensning og mye metaller i drikkevannet fra krana så tror ikke det gjelder for oss
...Bare sånn for ordens skyld: Miss Gadget er konk...Bust...Ute...Så da kan du bestille fra England eller enda bedre...Et AkvaForum medlem!
Mvjnz
"We cannot ship this item outside of the U.S." Står det og da hjelper det ikke så mye at de selger dem.

Urk.. beklager.. Men får unnskylde meg om at det var seint på "kvelden"...

Har undersøkt litt til og funnet dissen plassene (sortert på pris):

http://www.amazon.com/gp/o...&seller=&colid=&condition=new

Alle disse sender fint......
Rose U
Det er Klor og andre tungmetaller de ikke toler. Husk på at Triops spiser hverandre. De begynner med dette fra de er ganske små, og klekker man alle på en gang, i samme lille beholder, kan man risikere å sitte tilbake med en enslig stor Triop.

Siden du var nærmest, svarer jeg på din posting.

For å klekke trenger de "nytt" vann med så lite forurensinger som mulig og lavt osmotisk trykk(bløtt vann). De trenger også lys for å klekke.

Disse eggene er ganske finurlige, og vil ikke klekke i gammelt vann (For ikke å bli spist opp av andre triops).
De vil heller ikke klekke uten lys, ettersom det kan bety at de er nedi jorden.
Er temperaturen for lav, vil de heller ikke klekke.

I det hele tatt, er eggene utformet for å ligge i jorden når det er tørt, og flyte opp når det kommer regn.
Men er det ikke varmt nok, eller noe annet ikke stemmer, venter de til dammen har tørket opp igjen, og det blir regn igjen.
Husk at eggene kan overleve i mange år, så de har ingen bråhast med å klekke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap