- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Diskriminering av store våte jenter.... (side 2)
Diskriminering av store våte jenter.... (side 2)
Inaktiv bruker
Tinesol[QUOTE=Benedicte Virtuoso]Ikke meningen å fornærme deg eller noe sånt! :S Bare det at jeg opplever å bli diskriminert jeg også, men man kan ikke gå og klage på alt mulig, det er faktisk ikke så mange som hadde kjøpt de t-skjortene tror jeg, jeg merker av og til at ting kanskje skulle vært lagt bedre tilrettelagt for for eksempel flinke smarte elever i skolen, heller enn problembarna som ikke kommer seg stort videre uansett, og dette ser jeg på som et myyye større problem. Vær heller bekymra for at om du en dag må på sykehuset pga. hjerteinnfarkt e.l., kan du stå i fare for at en idiot som har tatovert seg i fylla, våkner neste dag og vil fjerne tatoveringen øyeblikkelig(der det kan være påskrevet eller tegnet gudene vet hva), blir prioritert (og dette har skjedd i virkeligheten >|) Urettferdiogheten finnes overalt, men noen ting kan man selv gjøre hvis man føler dette ofte...
Jeg syns veldig mye av det du sier er KRAFTIG provoserende, men her lyver du faktisk. Tatoveringer fjernes med laser på hudklinikker, og IKKE av kirurger. Og det å fjerne en tatovering krever vanligvis 10 - 15 behandlinger med ca 2 mndr mellom hver behandling, så tror ikke det er så reelt det du beskriver her, desverre.
Du kan lese mer om fjerning av tatoveringer på denne siden til Rikshospitalet.
Det var min egen voksne veldig kunnskapsrike og flinke far som selv skulle studere til lege, som selv kom og viste meg dette avisinnlegget og snakket med meg om det, åssen skulle jeg ellers ha funnet på en så rar historie for å lyve? ikke kall meg løgner, vennligst, jeg ville aldri ha kastet bort fantasien min for å underholde eller provosere noen her på dette forumet.
Postet 12.04.07 kl 19:11
Haha jo jeg følger med i aviser, men som de fleste andre leser jeg nok ikke alle norske aviser hver dag.
MEN til saken:
1. Kirurger fjerner som sagt ikke tatoveringer, så om pasienten ble prioritert lenger frem i helsekøen, kan det stemme, men han brukte da ikke det samme personellet. Men det er slettes ikke uvanlig at pasienter med hudlidelser har kortere ventetid enn pasienter med alvorlige sykdommer, da feks å fjerne en tatovering er en poliklinisk behandling, og ikke er tidskrevende, i motsetning til feks åpen thorax-kirurgi, som feks brukes ved bypass-operasjoner etter hjerteinfarkt, for å fortsette på ditt eksempel.
2. Du bør ikke tro alt du leser i avisene pasienter som føler seg urettferdig behandlet, kan ofte fortelle om sine tilfeller til mediene uten at saken er helt som det blir fremstilt.
MEN til saken:
1. Kirurger fjerner som sagt ikke tatoveringer, så om pasienten ble prioritert lenger frem i helsekøen, kan det stemme, men han brukte da ikke det samme personellet. Men det er slettes ikke uvanlig at pasienter med hudlidelser har kortere ventetid enn pasienter med alvorlige sykdommer, da feks å fjerne en tatovering er en poliklinisk behandling, og ikke er tidskrevende, i motsetning til feks åpen thorax-kirurgi, som feks brukes ved bypass-operasjoner etter hjerteinfarkt, for å fortsette på ditt eksempel.
2. Du bør ikke tro alt du leser i avisene pasienter som føler seg urettferdig behandlet, kan ofte fortelle om sine tilfeller til mediene uten at saken er helt som det blir fremstilt.
Postet 12.04.07 kl 19:12
Postet 12.04.07 kl 19:13
Endret: 12.04.07 kl 19:14
Jeg vet at dette kommer fra Zappa. Beklager at jeg ikke skrev tydelig at jeg vet det. Jeg vet også at "dummhet" som du kaller det, er små feil i hjernen, ikke antall hjerneceller. Du vet tydeligvis ikke at nyere forskning har kommet frem til at hjerneceller fornyer seg til stadighet. Om min uvitenhet, som du henviser til, er medfødt eller ei, kan jeg dessverre ikke svare på, men du har vel svaret? ;0)
Hilsen meg som SKULLE studere sykepleie, og faktisk gjorde det.
Hilsen meg som SKULLE studere sykepleie, og faktisk gjorde det.
Postet 12.04.07 kl 19:14
Endret: 12.04.07 kl 19:16
Inaktiv bruker
TinesolHaha jo jeg følger med i aviser, men som de fleste andre leser jeg nok ikke alle norske aviser hver dag. MEN til saken: 1. Kirurger fjerner som sagt ikke tatoveringer, så om pasienten ble prioritert lenger frem i helsekøen, kan det stemme, men han brukte da ikke det samme personellet. Men det er slettes ikke uvanlig at pasienter med hudlidelser har kortere ventetid enn pasienter med alvorlige sykdommer, da feks å fjerne en tatovering er en poliklinisk behandling, og ikke er tidskrevende, i motsetning til feks åpen thorax-kirurgi, som feks brukes ved bypass-operasjoner etter hjerteinfarkt, for å fortsette på ditt eksempel. 2. Du bør ikke tro alt du leser i avisene :) pasienter som føler seg urettferdig behandlet, kan ofte fortelle om sine tilfeller til mediene uten at saken er helt som det blir fremstilt.
Jeg burde ikke kunne si at jeg leser aviser? hehe,jeg leser dem hver dag, og jeg vet at jeg har lest dette, jeg vet ikke hva som skjedde, og trekker den kommentaren om det tilbake, siden det ble så mye oppstyr rundt den, og kanskje tar jeg feil når det gjelder akkurat denne kommentaren, det kan jeg innrømme, men en løgner er jeg uansett ikke...
Postet 12.04.07 kl 19:16
Inaktiv bruker
Benedicte Virtuoso[QUOTE=Tinesol]Haha jo jeg følger med i aviser, men som de fleste andre leser jeg nok ikke alle norske aviser hver dag. MEN til saken: 1. Kirurger fjerner som sagt ikke tatoveringer, så om pasienten ble prioritert lenger frem i helsekøen, kan det stemme, men han brukte da ikke det samme personellet. Men det er slettes ikke uvanlig at pasienter med hudlidelser har kortere ventetid enn pasienter med alvorlige sykdommer, da feks å fjerne en tatovering er en poliklinisk behandling, og ikke er tidskrevende, i motsetning til feks åpen thorax-kirurgi, som feks brukes ved bypass-operasjoner etter hjerteinfarkt, for å fortsette på ditt eksempel. 2. Du bør ikke tro alt du leser i avisene :) pasienter som føler seg urettferdig behandlet, kan ofte fortelle om sine tilfeller til mediene uten at saken er helt som det blir fremstilt.
Jeg burde ikke kunne si at jeg leser aviser? hehe,jeg leser dem hver dag, og jeg vet at jeg har lest dette, jeg vet ikke hva som skjedde, og trekker den kommentaren om det tilbake, siden det ble så mye oppstyr rundt den, og kanskje tar jeg feil når det gjelder akkurat denne kommentaren, det kan jeg innrømme, men en løgner er jeg uansett ikke...
Unnskyld, leste litt for fort, du sa ikke det med at jeg ikke leser avsier, hehe
Postet 12.04.07 kl 19:17
GryJeg vet at dette kommer fra Zappa. Beklager at jeg ikke skrev tydelig at jeg vet det. Jeg vet også at "dummhet" som du kaller det, er små feil i hjernen, ikke antall hjerneceller. Du vet tydeligvis ikke at nyere forskning har kommet frem til at hjerneceller fornyer seg til stadighet. Om min uvitenhet, som du henviser til, er medfødt eller ei, kan jeg dessverre ikke svare på, men du har vel svaret? ;0) Hilsen meg som SKULLE studere sykepleie, og faktisk gjorde det.
Støtter det ang hjerneceller, og legger til at uvitenhet er at man rett og slett ikke ved nok om noe, og ikke har noe med intelligens å gjøre. Og uvitenhet har vi vel sett endel av i denne tråden
Postet 12.04.07 kl 19:19
Inaktiv bruker
Altså, uansett, det var ikke meningen å si noe dumt, jeg har lidd av spiseforstyrrelser, søsteren min hadde ansiktet fullt av kviser i 10 år, jeg har folk rundt meg som har problemer, men jeg mener det blir altfor vanskelig for et samfunn å tilrettelegge alt etter ALLE mennesker, uansett åssen problemer de har, medfødte eller selvpåførte. Og å gå rundt og beskylde folk for diskriminering i en sånn sak, er idiotisk og tåpelig, ingen gjorde dette for å diskriminere. Alle går og snakker om diskriminering av feite, tynne, kvinnelige, eller svarte, hvite, må man ta alt så personlig, ved å ta alt personlig lager man selv rasisme eller diskriminering ut av det. Hvis noen trenger forklaring på det siste jeg sa her, skal jeg gjerne gi det, men orker ikke så sant ingen trenger det
Postet 12.04.07 kl 19:21
Postet 12.04.07 kl 19:30
Inaktiv bruker
Tinesol[QUOTE=Gry]Jeg vet at dette kommer fra Zappa. Beklager at jeg ikke skrev tydelig at jeg vet det. Jeg vet også at "dummhet" som du kaller det, er små feil i hjernen, ikke antall hjerneceller. Du vet tydeligvis ikke at nyere forskning har kommet frem til at hjerneceller fornyer seg til stadighet. Om min uvitenhet, som du henviser til, er medfødt eller ei, kan jeg dessverre ikke svare på, men du har vel svaret? ;0) Hilsen meg som SKULLE studere sykepleie, og faktisk gjorde det.
Støtter det ang hjerneceller, og legger til at uvitenhet er at man rett og slett ikke ved nok om noe, og ikke har noe med intelligens å gjøre. Og uvitenhet har vi vel sett endel av i denne tråden
Ja, vi har sett mye dumhet og uviitenhet, og også tåpeligheter, som ikke har mye med sitatet i signaturen min å gjøre, vet ikke hvorfor det ble satt inn. Jeg står for mye av feilinformasjonen, det kan jeg si, og beklager noe feilinformasjon jeg kanskje har gitt, men dum er jeg ikke og jeg står for mine meninger som ikke har noe med fakta å gjøre, det er lite av det jeg har sagt som har noe med ren viten å gjøre, men mer åssen jeg føler det er med meg selv og folk rundt meg og åssen man burde tenke. Konklusjonen min er at man burde slutte å føle seg diskriminert eller fornærma for ting som åpenbart ikke er ment sånn, dessverre er noen født med feil, og mange vil nok oppleve at verden er urettferdig, men man skal ikke ta alt personlig da ødelegger man for seg selv og gjør ubevisst de psykiske delene av problemene større, som jeg selv har opplevd etter mine spiseforstyrrelser
Postet 12.04.07 kl 19:31
Inaktiv bruker
Dragen[QUOTE=Benedicte Virtuoso]søsteren min hadde ansiktet fullt av kviser i 10 år
Oi, kom hun inn i puberteten? Stakkars lille pike, altså.
Unnskyld, men jeg har ingen kviser og hver dag når jeg går på skolen ser jeg få folk med kviser over hele ansiktet, hun er nå 21 år og har masse røde arr, det er ikke like vanlig! Dessuten har søsteren min hatt problemer hun også, på en annen måte enn denne damen som trenger XXXL så sånne kommentarer mot henne er vel unødvendig, det er ren frekkhet, ikke noe annet. Kviser inngår ikke for alle i puberteten, og for ytterst få i samme mengde som søsteren min sine
Postet 12.04.07 kl 19:35
Inaktiv bruker
Tinesol"Som selv skulle studere til lege" er noe de fleste kan si. Jeg HAR studert medisin i to år, før jeg ble tannlege.
jajajajajaja det er noe de fløeste kan si, men ikke så mange som sier det som har en utdannelse som han, han har en høyere utdannelse enn det, så... og dessuten spesialiserte han seg på forhånd for å studere til lege, jeg beklager igjen at det jeg leste i avisen kanskje ikke var tilstrekklelig til en slik kommentar, men pappa er i9kke den som har sagt noe feil her
Postet 12.04.07 kl 19:37
Inaktiv bruker
Vel, nå kan jeg ikke å skrive mer, skal ut på kino, for de som ikke skjønner det, kan dere lese konklusjonen min som jeg skrev i sta, og hvis dere fortsatt ikke skjønner det, så gir jeg opp dere er ikke i stand til det og det beklager jeg.
Postet 12.04.07 kl 19:45
Tinesol"Som selv skulle studere til lege" er noe de fleste kan si.
He-he, knallgodt sagt, Tinesol Et svar som fortjent!
Å si at man har bakgrunn for å uttale seg med fagkunnskap og tyngde i medisinske spørsmål bare fordi "man selv skulle studere til lege" er jo like smart som
xxxxxxx sensurert xxxxxxxxx
Jeg skal begynne å uttale meg om romforskning i det vide og det brede FORDI jeg kan jo bare si: "Jeg skulle egentlig vært rakettforsker hos NASA!" .... mens alt jeg gjorde var å tenke tanken
Postet 12.04.07 kl 19:45
Endret: 12.04.07 kl 19:47
Inaktiv bruker
her er konklusjonen:
Konklusjonen min er at man burde slutte å føle seg diskriminert eller fornærma for ting som åpenbart ikke er ment sånn, dessverre er noen født med feil, og mange vil nok oppleve at verden er urettferdig, men man skal ikke ta alt personlig da ødelegger man for seg selv og gjør ubevisst de psykiske delene av problemene større, som jeg selv har opplevd etter mine spiseforstyrrelser
Konklusjonen min er at man burde slutte å føle seg diskriminert eller fornærma for ting som åpenbart ikke er ment sånn, dessverre er noen født med feil, og mange vil nok oppleve at verden er urettferdig, men man skal ikke ta alt personlig da ødelegger man for seg selv og gjør ubevisst de psykiske delene av problemene større, som jeg selv har opplevd etter mine spiseforstyrrelser
Postet 12.04.07 kl 19:46
Postet 12.04.07 kl 19:48
Endret: 12.04.07 kl 19:49
Har ikke så mye med født med "feil" å gjøre. For noen som de som nevnte det ovenfor kan det være grunnen. Grunnen til fedme er i stor grad gener for over halvparten av overvektige mener mange av disse slankeguruene Det hadde man nok unngått om man trente masse, men noen har slike forutsetninger som gjør at så mye trening finnes det ikke tid til :P
Skulle tro man skulle få seg ei t-skjorte fordet :P Jeg vil ihvertfall ikke at XXXL folk skviser seg inn i medium t-skjorter
Skulle tro man skulle få seg ei t-skjorte fordet :P Jeg vil ihvertfall ikke at XXXL folk skviser seg inn i medium t-skjorter
Postet 12.04.07 kl 19:51
Endret: 12.04.07 kl 19:52
Inaktiv bruker
mona oAlt det vissvasset bare fordi noen ønsket seg en t-skjorte i egnet størrelse??? Jeezzzz.........
Nei, ikke fordi hun ønsket en t-skjorte i den størrelsen, men fordi hun beskyldte de folka som hadde laget nettbutikken for diskriminering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har dere ennå ikke skjønt det ennå?????????????
Postet 12.04.07 kl 19:52
Inaktiv bruker
biXenHar ikke så mye med født med "feil" å gjøre. For noen som de som nevnte det ovenfor kan det være grunnen. Grunnen til fedme er i stor grad gener for over halvparten av overvektige mener mange av disse slankeguruene Det hadde man nok unngått om man trente masse, men noen har slike forutsetninger som gjør at så mye trening finnes det ikke tid til :P Skulle tro man skulle få seg ei t-skjorte fordet :P Jeg vil ihvertfall ikke at XXXL folk skviser seg inn i medium t-skjorter :D
hehehhehehehehehe. Jeg vet det høres slemt ut å si feil, men ja, folk som blir født til å ha fedme, har en type hormon/gen-feil
Postet 12.04.07 kl 19:54
Benedicte Virtuoso[QUOTE=mona o]Alt det vissvasset bare fordi noen ønsket seg en t-skjorte i egnet størrelse??? Jeezzzz.........
Nei, ikke fordi hun ønsket en t-skjorte i den størrelsen, men fordi hun beskyldte de folka som hadde laget nettbutikken for diskriminering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har dere ennå ikke skjønt det ennå?????????????
Legg merke til innleggene til Aggi (trådstarter), og se på alle smilefjesene hun har satt inn. Kanskje du har overreagert på det hun har skrevet?
Postet 12.04.07 kl 19:56