- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon Bergen Akvarieklubb 21. april (side 2)
Storauksjon Bergen Akvarieklubb 21. april (side 2)
Aggi:
Det blir nok ikke mye tid til så mye informasjon om hver enkel fisk under selve auksjonen, men en god auksjonarius vil ofte dvele litt ekstra ved det som er uvanlig i handelen. Det vil også som regel bli opplyst om ting som at dette dreier seg om en levendeføder, dvergcichlide eller f.eks. pansermalle. Ellers så kan det nok være lurt å tenke gjennom på forhånd hva du har lyst på og plass til.
Jeg vil som sagt også legge ut en liste over fisk/objekter som er ventet til auksjonen litt før selve dagen slik at kjøpere kan slå opp fisken i ro og mak hjemme og eventuelt rydde litt plass i akvariene
Det blir nok ikke mye tid til så mye informasjon om hver enkel fisk under selve auksjonen, men en god auksjonarius vil ofte dvele litt ekstra ved det som er uvanlig i handelen. Det vil også som regel bli opplyst om ting som at dette dreier seg om en levendeføder, dvergcichlide eller f.eks. pansermalle. Ellers så kan det nok være lurt å tenke gjennom på forhånd hva du har lyst på og plass til.
Jeg vil som sagt også legge ut en liste over fisk/objekter som er ventet til auksjonen litt før selve dagen slik at kjøpere kan slå opp fisken i ro og mak hjemme og eventuelt rydde litt plass i akvariene
Postet 10.04.07 kl 17:40
Postet 10.04.07 kl 17:52
Postet 14.04.07 kl 22:02
Hvis eg ikkje forsover om morgenen (ferga går Kl. 05.30 fra Solund) skal eg komme til auksjonen. Gleder meg også til å møte interessant folk og til sideprogram på akvariet.
Har tenkt å ta med:
CRS, Rød Krystallreker (Caridina cf. cantonensis sp. crystal red)
Echinodorus bleheri
Javamose
Riccia
Najas indica
Cryptocoryne usteriana
Sagittaria subulata
Anubias nana
Evt. 10stk.Red Bee som kan sammenlignes med CRS grade A til S.
Vi snakkes,
Micha
Har tenkt å ta med:
CRS, Rød Krystallreker (Caridina cf. cantonensis sp. crystal red)
Echinodorus bleheri
Javamose
Riccia
Najas indica
Cryptocoryne usteriana
Sagittaria subulata
Anubias nana
Evt. 10stk.Red Bee som kan sammenlignes med CRS grade A til S.
Vi snakkes,
Micha
Postet 16.04.07 kl 23:57
Postet 17.04.07 kl 22:32
Jeg har sett litt over akvariene mine nå i kveld, og jeg kommer til å ta med:
Hemianthus micranthemoides
Rotala rotundifolia
Heteranthera zosterifolia
Hemianthus micranthemoides
Rotala rotundifolia
Heteranthera zosterifolia
Postet 18.04.07 kl 19:50
Postet 18.04.07 kl 21:07
Jeg kommer og gleder meg til en runde på akvariet også!
Saker og ting som blir tatt med fra meg er en pante eller to med Lotus, Ozelot sverdplante. Av fisk tenker jeg på noen endlers guppy, mulig kirsebærreker, men ser andre har tenkt til å ta med også,samt et par med indianergoby. Får se om annet dukker opp under pakking.
Mikkel
Saker og ting som blir tatt med fra meg er en pante eller to med Lotus, Ozelot sverdplante. Av fisk tenker jeg på noen endlers guppy, mulig kirsebærreker, men ser andre har tenkt til å ta med også,samt et par med indianergoby. Får se om annet dukker opp under pakking.
Mikkel
Postet 18.04.07 kl 23:24
Postet 18.04.07 kl 23:40
Postet 19.04.07 kl 20:17
Postet 19.04.07 kl 22:17
Jeg tar med:
Riccia
Javamose
Apistogramma agassizii
Rød kurvciklide
Corydoras aeneus
Corydoras aeneus (albino)
Øreål
Postet 19.04.07 kl 22:23
Pakker dere fisk enkeltvis, eller i grupper?
Fisk som dere tar med til auksjonen... Pakker dere dem enkeltvis, eller i lekspar/leksgrupper?
Postet 19.04.07 kl 23:48
Postet 20.04.07 kl 08:55
Enda et teit spørsmål...
Takk Jeg er helt grønn på sånne auksjoner, så alt må inn med teskje...
Jeg regner med at man får tilgang til å pakke det man evt. kjøper i avispapir, eller noe? Eller tar man med seg selv?
Det er kaldt i Bergen nå. Snø og greier... Er helt sjokkert
Jeg regner med at man får tilgang til å pakke det man evt. kjøper i avispapir, eller noe? Eller tar man med seg selv?
Det er kaldt i Bergen nå. Snø og greier... Er helt sjokkert
Postet 20.04.07 kl 10:03
Postet 20.04.07 kl 10:16
Postet 20.04.07 kl 11:34
Forhåndsregistrering av objekter.
Det er desverre ikke noe skjema for forhåndsregistrering av objekter, men på selve auksjonsdagen vil det være folk som tar imot og hjelper til med registreringen. Husk å merke posene godt med innhold. Du trenger ikke sette navn på posen, men vil i stedet få et selgernummer. Du kan også få hjelp til merking av objekter. Alle som jobber med auksjonen vil ha like T-skjorter slik at det skal bli lett å finne de som "jobber" der.
Det vil som sagt koste 50,- kr. å komme inn på akvariet for de som skal på auksjonen. Dette er halv pris av det normale. Fra 10:00 til 12:30 vil det finnes folk fra klubben utenfor som deler ut lapper som gir denne rabatten.
Se etter noen iført BAK t-skjorte.
Det vil som sagt koste 50,- kr. å komme inn på akvariet for de som skal på auksjonen. Dette er halv pris av det normale. Fra 10:00 til 12:30 vil det finnes folk fra klubben utenfor som deler ut lapper som gir denne rabatten.
Se etter noen iført BAK t-skjorte.
Postet 20.04.07 kl 12:07
Postet 20.04.07 kl 22:28
Postet 21.04.07 kl 00:07