Liten uofisiell konkuranse :) (side 2)

Andreas Bjørvik
Nr 1. L-199 Nr 2. Royal pleco L-190 Nr 3. Albino Ancistrus Jeg skal lage til en til. Andreas Bjørvik

Jaja.... én av tre er jo ikke heeelt elendig da ...
Andreas Bjørvik
Her er en liten til. Nr 1. Ikke ofte i handel Nr 2. Vanlig fisk Nr 3. vanlig fisk Andreas Bjørvik

Hmm....
1: Ingen aning, men en malle er det i alle fall, så nå har jeg en flott unnslyldning for å bla litt i L-malleboka.
2: Keisertetra ?
3: corydoras sterbai?

Artig at du gidder å lage disse småkonkurransene
Nr 1 L168
Nr.2 Kobbertetra
Nr.3 Corydoras Sterbai
Hmmm...jeg mistenker at "enkelte" jukser med å titte å profilen til Andreas? På denne måtte jeg det ihvertfall, så jeg skal ikke avsløre hva jeg kom fram til.
Det gjer ingen ting om folk skjekker profilen. Mangen av bildene er tatt hos andre akvarister. Med andre ord noe av det jeg legger ut har jeg ikke selv en gang

Nr 1. malle

Nr 2. ikke tetra art, det er en ciklide som de aller fleste av oss kjenner til.

Nr 3. sterbai

Andreas Bjørvik
Andreas Bjørvik
Det gjer ingen ting om folk skjekker profilen. Mangen av bildene er tatt hos andre akvarister. Med andre ord noe av det jeg legger ut har jeg ikke selv en gang :) Nr 1. malle Nr 2. ikke tetra art, det er en ciklide som de aller fleste av oss kjenner til. Nr 3. sterbai Andreas Bjørvik

Æsj... jeg tenkte først på ciklide.... men så slo jeg det fra meg fordi det nettopp hadde vært discus med..... hmm... hva med...... sommerfuglciklide *ute og sykler*
Kanskje A.agassizii som nr.2?

Noen som vil ha et hint.?

Andreas Bjørvik
Kan nr 1 være en baryancistrus L018,081 eller 177?
Mallen er 136 evt 232, siden du har 232 går jeg for den har selv 136 som er veldig lik, men mindre.
Så må jeg likevel avsløre hva jeg tror Mallen er en L-168, og, ja, det fant jeg ved å titte i profilen din. Nr. 3 er en c. sterbai. Ingen tvil om det! Mørk bakgrunnsfarge med hvite flekker på hodet er det som skiller disse fra c. haraldschultzi, som har hvit bakgrunnsfarge med sorte flekker på hodet.
Men når det gjelder cichliden, har jeg ikke peiling. Ut fra det du sa tidligere, ville jeg ha gjettet palett. Men det stemmer ikke med hvordan mine ser ut. De har nemlig en sort stripe i øyehøyde. Utover dette er jeg rimelig lost når det gjelder cichlider, er jeg redd.
Jeg kan røpe det hvis dere vil. Dere kommer til og bli overasket over hva det er for noe.

Det er ingen mangel på innsatsen hos dere, jeg synes dere er flinke. Det er ikke lett og vite hva det er, bare ved og se øye.

Andreas Bjørvik
Ups blei feil det, mente 262, men som dyrehagen sier, mulig 168. Litt store prikker til 262 kanskje.
Jeg røper svaret i morgen. Og det hadde vært kjekt om dere fant ut hvilken fisk det er.

Men ingen har rett svar så langt på malla og cikliden ;=)

Andreas Bjørvik
Håper det er lov med tre forsøk her:
Malla er L129
Cikliden er en Kakadueciklide
Bilde 1:L-082
Bilde 2: Acarichthys heckelii - Heckels ciklide
Bilde 3:Corydoras sterbai

Ja da er det på tide å si hvilken fisk øynene er tatt fra.

Bidle nr 1: er en Ancistrini sp. L082. Bilde er tatt hos Morten Kirkevåg

Bilde nr 2: Er øye fra en VF Scalare (Ciklide). Selv om dere har "Jukset" med og se i profilen så var det ingen som klarte det.

Bidle nr 3: Corydoras Sterbai

Andreas Bjørvik
Bilder av hele fisken.

Nr 1. L-082
Nr 2. Scalare

Andreas Bjørvik
Hadde jeg rett på L-082? :O

Trodde ikke det var rett :P
Det var riktig det Fiskeelsker!

Andreas Bjørvik
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl