- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Tam Alna! (side 2)
Tam Alna! (side 2)
Dyrehagen[QUOTE=Gry] Mener også at jeg så kulefisk, og at det var litt størelse på dem også. Tror du husker riktig i at den var grønn/blå/gråaktig.
Fillern, fillern, fillern. Jeg har vel egentlig håpet at de ikke skulle ta inn kulefisk. Bare tenk: en diger butikk med kulefisk like ved jobben min... Farlig, farlig... Forhåpentligvis er det ei kule jeg allerede har. Det skal vel egentlig godt gjøres å unngå at det er ei kule jeg har.
Grønn/blå/gråaktig, det gjelder egentlig brorparten av ferskvannskulene. Særlig "target puffers" (har ikke noe godt norsk navn her). Det største problemet er vel om det er t. palembangensis de har tatt inn. Det er nemlig ei kule jeg ønsker meg. Men jeg får velg fortsette å glede meg over suvattien jeg får om en måned Jeg har strengt tatt ikke plass til flere kuler nå. Jeg får ta en kjapp tur innom i morgen og se hva det er for noe, på min vei nordover. Jeg er litt for nysgjerrig til å la være. Heldigvis er jeg da på vei ut på ferie, så da kan jeg ikke kjøpe noe.
Jeg har forresten sett bildene dine av dine laser gold før, og jeg har hele tiden ment at de ligner. Det er mulig at det er mer markerte gullstreker på dine, mens de er litt mer utflytende i butikken. Men dette er jeg ikke sikker på. Jeg må bare ta det etter hukommelsen.
Jeg har både laser gold og gold shoulder. Må presisere at det ikke er mine fisk jeg linket til :0)
God ferie!!
Postet 02.04.07 kl 23:44
Ooops! Der var det visst allerede kommet bilder fra deg. Gold shoulder er det ikke! Gullfargen kommer veldig mye mer fram i de i butikken. At jeg ikke kan huske hva de ble kalt... Jeg tror det var et eller annet ala fluorecent et eller annet... Jeg husker ihvertfall at innholdet i navnet var noe sånt (nei, lazer eller gold stripe var ikke med i navnet - da hadde jeg husket navnet, rett og slett fordi jeg vet du har 2 slike, som til og med har lekt. Jeg forelsket meg i dem fra første stund jeg så bildene av dem).
Postet 02.04.07 kl 23:48
Du har helt rett med hensyn til fluorecent navnet, husker det nå, og da er det de samme som jeg mener. Det nærmeste jeg kan komme er en blanding av shoulder og lazer i utseende. Jeg har aldri sett det navnet noe annet sted, og det er i alle fall ikke det godkjente artsnavnet. Søren dette må vi finne ut av. Noen som skal innom der i morgen som kan få skrevet ned navnet de selges under, og forsøke å få de ansatte til å finne uta av det egentlige artsnavnet?
Postet 02.04.07 kl 23:54
Som sagt, jeg kommer nok til å stikke innom på veien nordover i morgen. Jeg greier ikke å la være å finne ut hvilken kule de har fått inn. Så da kan jeg ta en sjekk samtidig Hvis jeg husker det, da. Hodet mitt er fullt av ferieplaner akkurat nå Eeeeh! Kanskje på tide å begynne å pakke?
Men det kan ta litt tid før jeg får postet noe her igjen, da. Det er litt skralt med internettforbindelse hos foreldrene mine. De bruker modemoppkobling, og det er en prøvelse for en IT-konsulent å sitte på en sånn linje (selv om jeg er enig i at de ikke har behov for noe annet). Dessuten er det ikke særlig sosialt heller, samt at pc-rommet kommer til å være bebodd av et tantebarn om nettene (mitt gamle barndomsrom). Det er et usikret trådløst nett i nabolaget (eller var ihvertfall det i Jula), men det er faktisk ikke lov å koble seg opp på det for en utenforstående.
Men det kan ta litt tid før jeg får postet noe her igjen, da. Det er litt skralt med internettforbindelse hos foreldrene mine. De bruker modemoppkobling, og det er en prøvelse for en IT-konsulent å sitte på en sånn linje (selv om jeg er enig i at de ikke har behov for noe annet). Dessuten er det ikke særlig sosialt heller, samt at pc-rommet kommer til å være bebodd av et tantebarn om nettene (mitt gamle barndomsrom). Det er et usikret trådløst nett i nabolaget (eller var ihvertfall det i Jula), men det er faktisk ikke lov å koble seg opp på det for en utenforstående.
Postet 03.04.07 kl 00:08
Endret: 03.04.07 kl 00:14
Postet 03.04.07 kl 00:11
Postet 03.04.07 kl 16:34
Postet 03.04.07 kl 16:44
Endret: 03.04.07 kl 16:46
Var innom TAM Alna idag, og etter å ha vanket i mange små butikker i området i den korte stunden jeg har hatt denne hobbyen, var det en stor opptur. Veldig god service, av både hyggelige og kunnskapsrike folk som flere ganger spurte om jeg trengte hjelp og om det var noe jeg ville se på.
Artig også å se klovnefisk, noe som fikk meg til å få lyst på saltvannsakvarium, men det får nok bli med drømmen. Utrolige farger på en del av de andre i saltvannskarene også.
De hadde også mange gode tilbud såvidt jeg kunne se. Blant annet 70-liters kit til 1000 og 110 liters kit til under 1500, det må da være veldig grei pris?
Hadde nok blitt dyrt om jeg hadde penger nå. Eneste jeg skulle ha var litt javamose, og det fikk jeg helt gratis. De trengte å luke litt, som selgeren sa
Garantert en butikk jeg skal tilbake til!
Artig også å se klovnefisk, noe som fikk meg til å få lyst på saltvannsakvarium, men det får nok bli med drømmen. Utrolige farger på en del av de andre i saltvannskarene også.
De hadde også mange gode tilbud såvidt jeg kunne se. Blant annet 70-liters kit til 1000 og 110 liters kit til under 1500, det må da være veldig grei pris?
Hadde nok blitt dyrt om jeg hadde penger nå. Eneste jeg skulle ha var litt javamose, og det fikk jeg helt gratis. De trengte å luke litt, som selgeren sa
Garantert en butikk jeg skal tilbake til!
Postet 04.08.07 kl 18:51
Postet 04.08.07 kl 19:28
Jeg var også spent på denne butikken og la derfor turen innover i dag. Om jeg ble mektig imponert er vel å ta litt godt i, men synes butikken var rimelig godt over gjennomsnittet iallefall. Bra utvalg av selskapsfisk, flotte discus, flotte scalarer og et utvalg over gjennomsnittet av malawicichlider. Fant også ganske masse L-maller i karene der. Synes vel ikke merkingen var så dårlig som mange hevder jeg da. Av butikkene jeg har besøkt i Oslo er iallefall dette klart den beste butikken. Hyggelig betjening som løp rundt som gale var det også. Synes heller ikke prisene var avskrekkende. I forhold til Akvariemagasinet er det jo et kupp å handle på TAM Alna. Må vel innrømme at jeg skjelden handler fisk i dyrebutikker, men fikk iallefall med meg litt fòr ut derfra da. Det røyk med en tusenlapp og et ganske bredt smil denne gangen. Når jeg var på akvariemagasinet gikk jeg ut med nedoverleppe, uten å ha brukt så mye som en 50-øring. Terningkast 5
Postet 04.08.07 kl 22:14
Postet 04.08.07 kl 22:16
Postet 04.08.07 kl 22:25
Postet 04.08.07 kl 22:30
Postet 04.08.07 kl 22:34
Jeg har vært innom butikken noen ganger siden åpningen, bl.a. fordi vi, i tillegg til akvariumet, har en papegøye. Jeg er veldig fornøyd der, veldig behjelpelige - da det var noe til vår kjære fugl jeg så etter, som de ikke hadde, sa de at det skulle de bestille med en gang for å ha i butikken. Og dette er en papegøyeart som heter Lori, ikke veldig mange av de, og derfor ikke mulig å få høy omsetning på.
Når det gjelder fisk, vi fikk hjelp av ei som het Tina(trønder), og det virket som om hun hadde god greie på dette, men var heller ikke sen med å si hva hun ikke kunne så mye om - og det syns jeg er betryggende - istedet for at betjeningen sier de kan mer enn de faktisk kan, noe jeg har inntrykk av skjer mange steder.
Når det gjelder utvalget som blir omtalt som negativt tifligere i tråden, tror jeg dette evt kun var i oppstarten, vi brukte laaaang tid der inne
Og som sagt høyere opp her - Rokkene var jo bare dødskule!
Plantene syns jeg var dyre, men vi skal definitivt tilbake hit.
Når det gjelder fisk, vi fikk hjelp av ei som het Tina(trønder), og det virket som om hun hadde god greie på dette, men var heller ikke sen med å si hva hun ikke kunne så mye om - og det syns jeg er betryggende - istedet for at betjeningen sier de kan mer enn de faktisk kan, noe jeg har inntrykk av skjer mange steder.
Når det gjelder utvalget som blir omtalt som negativt tifligere i tråden, tror jeg dette evt kun var i oppstarten, vi brukte laaaang tid der inne
Og som sagt høyere opp her - Rokkene var jo bare dødskule!
Plantene syns jeg var dyre, men vi skal definitivt tilbake hit.
Postet 12.08.07 kl 01:13
Postet 12.08.07 kl 10:32
Er ofte innom her,da æ bor rett ved. Var innom i dag, og så at dem hadde fått inn corydoras strebai,så tenkte æ skulle utvide flokken min litt. Men ved nærmere ettersyn,så var dem litt shabby..Alle manglet bartene sine og finnene så litt sliten ut. Snakka med betjeningen,og dem hadde fått disse inn for 1.5 uke siden,så at bartene er borte er nok ikke butikken sin feil.Så hvertfall en som manglet et øye og. Det æ reagerte mest på egentlig,var prisen...På Jan Holt betalte æ 370kr for 5 stk, og her skulle dem ha over 500 kr for en gruppe på 5. Stk prisen var på 129 hvist æ ikke husker helt feil.
Dem har inne endel VF corydoras nu,også VF sterbai,disse var STORE..og dyre
Dem har inne endel VF corydoras nu,også VF sterbai,disse var STORE..og dyre
Postet 10.12.07 kl 16:12
Postet 10.12.07 kl 23:06