Pris på saltvann? (side 2)

Frank Angell
Du trenger mer og annerledes lys, samt en skummer. I tillegg til varmekoblen, annen filtermasse, annet pumpehode.

Leste du artikkelen fra nano-reef.com? Der står det jo i klartekst at man ikke skal ha skummer.

Ikke lett å bli klok på dette akkurat. Jaja, blir jo ikke et prosjekt med det første uansett

Kan du ikke legge den artikkelen ut på saltvannsforum og se hva de sier der?
MC Darup
Kan du ikke legge den artikkelen ut på saltvannsforum og se hva de sier der?

Gjerne ikke en dum ide

Får prøve det senere idag, når jeg har tid til sånt
ar selv drevet litt med saltvann, for et par år siden, og det er første gang jeg hører/"lærer" at nano saltvannskarr ikke skal ha skummer... Stemmer dette? Og hvordan rense vannet uten skummer? r det bare vannbytter som holder vannet i "sjakk"?? Inntressant tema, skal seff ha saltvannskarr igjen, må bare få "bygget"om stuen sån at jeg/vi har plass til diskuskarret, L malle karret, konas fiske suppe og min store drøm saltvannskarr på 3-500 L.
Nei, rakk ikke å annet enn "skumlese" artikkelen. Men en skummer, det ville jeg hatt uansett hvor nano karet er. Akkurat på samme måte som en har ett eller annet filter til ferskvannskar, må noe ta seg av avfallet.
Frank Angell
Nei, rakk ikke å annet enn "skumlese" artikkelen. Men en skummer, det ville jeg hatt uansett hvor nano karet er. Akkurat på samme måte som en har ett eller annet filter til ferskvannskar, må noe ta seg av avfallet.

Det som sto var jo at det var den levende steinen og levende sanden som tok seg av dette.

Ender nok med at hvis jeg gjør dette så blir det et sånt klovnehotell, og da er vel uansett alt med. Virker enklere enn det andre nano-opplegget.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap