Cherrybarbe (Puntius titteya) (side 2)
Postet 09.04.07 kl 14:57
Postet 09.04.07 kl 14:58
Postet 09.04.07 kl 15:08
Postet 11.04.07 kl 18:35
Postet 14.04.07 kl 14:02
Postet 15.04.07 kl 09:41
Det var på If i sjøgata ja?
Har ikke noe mulighet for og stikke innom før etter halv 4, går skole, så er ikke ferdig før da, unntak av torsdag og fredag.
Så hvis dere har åpent enda da, kan jeg stikke innom.
Yngelen har jeg flyttet over i et annet kar, uten sand, siden jeg plagdes noe fælt med og få slamsugd skikkelig. Flyttingen gikk bra og yngelen lever, og vokser (håper jeg).
Om en to ukers tid skal jeg prøve en gang til med samme paret.
Men da har jeg forhåpentlig vis skikkelig for til yngelen.
Har ikke noe mulighet for og stikke innom før etter halv 4, går skole, så er ikke ferdig før da, unntak av torsdag og fredag.
Så hvis dere har åpent enda da, kan jeg stikke innom.
Yngelen har jeg flyttet over i et annet kar, uten sand, siden jeg plagdes noe fælt med og få slamsugd skikkelig. Flyttingen gikk bra og yngelen lever, og vokser (håper jeg).
Om en to ukers tid skal jeg prøve en gang til med samme paret.
Men da har jeg forhåpentlig vis skikkelig for til yngelen.
Postet 15.04.07 kl 18:58
jeg prøvde meg på å få til egg jeg også! Flyttet 5 fisk til lillekaret og lot de være der 1 døgn. Nå er det masse små der De leker som besatt i hovedkaret hele tiden men med alle de andre innbyggerne blir det dårlig med yngel. Jeg har sandbunn i lillekaret og vet det er vanskelig å holde det helt rent. Vurderer å slamsuge med meg sanda ut ,hvertfall det meste av den så det blir enklere å holde det rent Uansett,yngel er alltid morsomt!
Postet 17.04.07 kl 13:57
Postet 17.04.07 kl 14:43
PsykfalletDet var på If i sjøgata ja? Har ikke noe mulighet for og stikke innom før etter halv 4, går skole, så er ikke ferdig før da, unntak av torsdag og fredag. Så hvis dere har åpent enda da, kan jeg stikke innom.
Er åpne dører til 4, men torsd. og fred. er jeg der bare til 3-1/2 4. Hvis du ikke kommer i morra, kan jeg legge det i konvolutt, og be de i skranken gi det til deg. De små må jo ha mat!!
Postet 17.04.07 kl 19:26
Hehe, selvfølgelig må de ha mat.
Har bestillt over nett nå, men aner ikke om akvasia er så mye og stole på, men får se, yngelen lever foreløpig på en finknust blanding av: tetra min, tetra menu, tetra betta, malletabeletter og et for fra matbutikken. så er ei salig blanding dem får:P
Men dem ser ut til og like de, siden de spiser det. Noen er såpass store nå at du kan se kulemage på dem, å antydning til farge (svart/brunaktig kamuflasje)
Har bestillt over nett nå, men aner ikke om akvasia er så mye og stole på, men får se, yngelen lever foreløpig på en finknust blanding av: tetra min, tetra menu, tetra betta, malletabeletter og et for fra matbutikken. så er ei salig blanding dem får:P
Men dem ser ut til og like de, siden de spiser det. Noen er såpass store nå at du kan se kulemage på dem, å antydning til farge (svart/brunaktig kamuflasje)
Postet 17.04.07 kl 23:56
Postet 21.04.07 kl 16:19
Postet 25.04.07 kl 14:47
Postet 26.04.07 kl 22:05
Eggene klekkes relativt raskt synes jeg. Vet ikke hvor lang tid det skal gå, men her går det toppen 24 timer. Er en god del wrigglers i karet nå.
Foreldrene er flyttet tilbake til oppholdskaret og blir foret på frosne myggiser
Tempen i vannet variere alt ifra 23C til 28C, men ligger som oftest stabilt på 26-27 grader.
Det første kullet ser ikke ut til og ha tatt noe særlig skade av noe temperatursvingninger.
Yngelen er vell frittsvømmende om en 4-5dager.
Foreldrene er flyttet tilbake til oppholdskaret og blir foret på frosne myggiser
Tempen i vannet variere alt ifra 23C til 28C, men ligger som oftest stabilt på 26-27 grader.
Det første kullet ser ikke ut til og ha tatt noe særlig skade av noe temperatursvingninger.
Yngelen er vell frittsvømmende om en 4-5dager.
Postet 27.04.07 kl 19:06
Postet 28.01.09 kl 02:11