Hvorfor spiser ikke mallene mine agurk.?? (side 2)

ja ja det går an og kjøpe nye maller har tenkt på og kjøpe 2 l110 eller ancistrus albino og jaggu kom l110 min og satt seg på agurken (bra)se det er derfor jeg skal kjøpe meg 2 110l dem er SÅ SØTE med de prikkene sorry for kvaliteten på bildet fordi hvis jeg går innåt og tar bildet piler den vekk så jeg måtte zoome inn alle 3xsuperzoom så det vart litt kornete
Hei igjen.

Flott at du ikke gir opp selv om du mistet en fisk i går. Vi må vel dessverre bare regne med at det skjer oss alle innimellom.

Vannbytte minst en gang i uka er bra. Selv bytter jeg da slik ca 30 % av vannet. Det vil si, i et kar på 100 liter, bytter jeg ut 30 liter.
Du bytter halvparten av vannet skriver du. Å bytte mer enn 30 % tror jeg ikke gjør noe. Bedre med litt mye vann enn lite vann tror jeg.
Du renser filteret i akvarievann du har tatt ut, kjempebra. Helt rett det Jo Kristian.
Du skriver at du har 28 grader i vannet. Nå vet ikke jeg alt om alle dine fisker Jo Kristian, hva som er best for dem. Men kanskje du kunne ha senket temperaturen ned til 26 grader? Du kan jo i fiskebasen her inne i forumet sjekke hva slags temperaturer fiskene du har liker best, så finner du nok ut hva som er bra temperatur i ditt akvarie.

Så flott at fiskene har endelig smakt på agurken. Artig å se dem mumle på den.
Paradisfisker vet jeg knapt hva er. Men måtte titte litt i fiskebasen for å se bildet av denne. Fin fisk.
Den syntes vel agurken var god den og.
Nesten alle fiskene mine er og smaker litt på agurken innimellom, selv om ikke alle er like glad i det.

Forstår veldig godt at det er vanskelig å ta bilder. Det synes jeg også.

mvh

Gibbicepsen skal ha 28 grader og L110 skal ha 26 og skjørtetetraene skal ha26 paradisfiskan skal ha 26 og foresten fikk jeg 2 nye skjørtetetra i går av bror min. men burde jeg kjøpe 2pleco eller 2 ancistrusl110 eller gibbiceps?? Cool l110 erta ut gibben av hula så den fikk den men hvorfor l110 er da mye mindre en gibben?
yess nå har l110 slutta og gjemme seg bak kolba er det på grunn av att jeg satt pumpa sånn att det blir oksygen på bunnen tro??
Så bra at det ser ut som mallene nå koser seg! Det er nok mye pga at du har satt pumpa riktig nå, og at det er oksygen i vannet ja. Det høres ut som om du gjør alt riktig i forhold til vannbytter og rens av pumpa, kjempe bra!!. Da vet du sikkert at pumpen bare skal renses forsiktig når du merker at den begynner å blåse dårligere, altså ikke hver gang du bytter vann. Det var så gøy å se at mallene nå har funnet agurken. Det er mange fisk som spiser agurk og squash, så det er nok mange som blir glade for litt av det innimellom :0)

Du har fått så fine, gode svar av Lillian, men jeg måtte bare si at det var artig å se de nye bildene dine. Fortsett det gode arbeidet!
Hei Gry.
Jeg er kjempeglad for at du skriver her også.
Jeg vil gjerne hjelpe, men jeg er ingen ekspert selv, så det er trygt at flere stikker innom Jo Kristian sin tråd!

mvh
tusen hjertelig takk for att du synest det er flott. Men hvor lenge skal agurken ligge der jeg skifta i dag kl9 den er der fortsatt med paradis fiskene og mallan og 2-3 skjørtetetraer skal jeg ta den ut nå?
Jo Kristian
tusen hjertelig takk for att du synest det er flott. Men hvor lenge skal agurken ligge der jeg skifta i dag kl9 den er der fortsatt med paradis fiskene og mallan og 2-3 skjørtetetraer skal jeg ta den ut nå?
Nei da, den kan godt ligge til i ettermiddag synes nå jeg. De spiser den sikkert helt opp vil jeg tro ;0)
Lillian Ulriksen
Hei Gry. Jeg er kjempeglad for at du skriver her også. :-) Jeg vil gjerne hjelpe, men jeg er ingen ekspert selv, så det er trygt at flere stikker innom Jo Kristian sin tråd! :-) mvh

To hoder tenker bedre enn ett (noen ganger), og to ikke-eksperter kan jo også komme frem til lure ting inni mellom ;0)

Nå viser det seg jo At Jo Kristian kan kjempe masse selv, så dette kommer til å gå fint tror jeg.
nå fikk alle fiskan en liten bit myglarve kledd. skall mallene ha det også??
Hei igjen Jo Kristian.
Bare la agurken ligge du. De blir nok skuffet om du plukker den bort nå som de spiser.
Jeg legger agurk i akvariet på kvelden. Dette fordi at de fiskene som er mest aktive om natta også skal få spise agurk.
Så tar jeg agurken ut igjen på ettermiddagen dagen etter.
Har hatt den liggende i opptil 24 timer uten problemer.
Men følg litt med. Spiser de opp alt, blir det kanskje noen småbiter igjen av agurken som vil løsne og begynne flyte rundt i akvariet ditt. Da bør den ut.
Dine agurkbiter er mindre enn mine, og varer nok litt kortere tid.
Mine er større forde jeg har mange som vil ha agurk.

mvh
Jo Kristian
nå fikk alle fiskan en liten bit myglarve kledd. skall mallene ha det også??

Jeg vet ikke Jo Kristian. Du får følge med på om de liker det.

mvh
Skjørtetetra er artige synes jeg. Har selv seks stykker som er 1 1/2 år nå. Kjøpte dem da jeg var helt fersk som akvarist. Hadde dem i et akvarie på 43 liter med alt for mye fisk. Da var de kranglete. Men når de fikk flytte over i et kar på 222 liter, så sluttet de være aggresive.

Hva slags maller du skal skaffe deg, det må du nesten finne ut selv hva som er best for deg. Hvem liker du best og ønsker deg mest? Og kan de bo ilag med fiskene du har fra før? Kan de bo i ditt akvarie?

Siden mallene sluttet gjemme seg ved kolba di, så har du nok funnet årsaken til dette nå. Pumpa.
De er sikkert mer aktive nå.

mvh
ja ja ja nå er dem overalt og snuser og aldri ved kolba også jeg tror jeg skal kjøpe meg l110 for dem er tøffest og finest. En gutt og en jente for dem for bart
Jo Kristian
ja ja ja nå er dem overalt og snuser og aldri ved kolba også jeg tror jeg skal kjøpe meg l110 for dem er tøffest og finest. En gutt og en jente :)for dem for bart :)

De er veldig fine. Ligner jo veldig på "vanlig" ancistrus, men har så flott rødbrun farge på mønsteret. Det er et godt valg!
jeg mener kjøpe meg 2 l110 til den andre
så den ikke kjeder seg med den store gibben
Jeg har to albino Ancistrus. Begge er gutter. Den ene "var jente da den ble kjøpt i butikken".
Herlig orange/gule i fargen. Synes så godt i akvariet på grunn av fargen.
Fredelige. Aktive, også noe på dagtid.
Meget dyktige til å rengjøre glasset.
Elsker skiferhulene sine.
Mitt første møte med en sugemalle dette. Så jeg er veldig glad i disse.

En Panaque Golden Stipe L 169. Dame. Søt lita frøken. Nydelige striper. Farger som gjør at hun kan gjemme seg lett bort blandt røttene. Litt mere sjenert enn albinoene. Men hun er også noe fremme på dagtid. Lever i fred med de andre innbyggerne. Liker seg best under trerøttene når hun vil være i fred.

Så problembarnet mitt .... En type Pleco .... Usikker på kjønnet ennå, tror det er ei jente.
Butikken her mangler endel kunnskap. Jeg også. Og jeg ble lurt trill rundt. Har ikke plass til denne mallen jeg, når den vokser til. Men et større akvarie er under planleggning, og forhåpentligvis på plass slik at jeg kan beholde denne også.
Den er veldig, veldig sjenert. Lite fremme. Men agurk kan den ikke stå imot selv på dagtid. Elsker gropa si under en trerot. Den har laget den selv, gropa altså. Lever i harmoni med de andre innbyggerne denne også.

Så noen søte herlige pansermaller da. De er jo bare så artige! De søte ansiktene. Livlige.

mvh
hvor mye koster e albino da??
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap