døende discus?? (side 2)

hehe, ja gni det inn nå, kan godt ta bussen jeg hehe!
hvor mye koster den du sikler på da? lurer på større tank iløpet av sommeren også... lyst på en black ghost til, å da bør det vell være såpass som 350 sikkert...
den er på tilbud til 2750 inkl filtermateriale. fordelen, synes jeg, med denne er at det er varmeelement innbygd i filteret, så man slipper den lite dekorative gjenstanden i karet. har for tiden et eldre Eheim-filter med innebygget varmeelement og synes det er helt suverent!
aaaaah, så du slipper varme kolbe?

lurer på om den kolba jeg har begynner å svikte effekten å.... er ganske gammel...!
Forskjellen mellom 2026 og 2028 er ganske stor. En del liter mer i timen på den største, og dobbelt så mye volum til filtermasse med biologisk effekt (ehfisubstrat pro).
Om en velger med varme, må en betale en del mer for dette, en for en løs kolbe. Fordelen er at ett varmeelement varer like lenge som 5-10 kolber Så på sikt, så sparer man dette inn, med glans
Frank Angell
Forskjellen mellom 2026 og 2028 er ganske stor. En del liter mer i timen på den største, og dobbelt så mye volum til filtermasse med biologisk effekt (ehfisubstrat pro).

Har man kun et filter så er 2028 glimmrende med tanke på at dette har to kassetter til ehfisubstrat slik at man kan vaske den ene og skylle den andre meget forsiktig i akvarievann og dermed beholde halvparten av bakteriene.

Den øverste kasseten setter man nederst etter rengjøring så vil den være med på å bygge opp bakteriene i den andre(som man har skylt helt ren i akvarietemperert vann) på kort tid.
slik dere snakker håper jeg deg følger med bruksanvisning hehe! lagt ut noen bilder av karet nå da, men litt difust, siden tatt med mobil tlf..
blir vell til at jeg bestiller den Eheim pumpe saken til 1600 tenker jeg... pluss en varmekolbe, trot min synger på siste verset...
Lurer å på kjøpe noen nye kardinal tetra, de lyser jo litt opp i plantehavet... enn så lenge før black ghosten finner de om natta.. hehe
Har kjøpt Ny bedre varmekolbe, og tester av GH PH og nitrit, disse var i løpende rekkefølge 6, ca7,5 og 0,2.. alle disse er vell innenfor akseptable rammer for discus hold? er det sansynlig at det er filtreringen det er noe i veien med da?? at pumpa ikke strekker til...?? Håper på hjelp av noen med discus kunskap her, for vill virkelig få de til... testene var Prodac dråpe tester, så de skal vell holde mål? hadde litt problemer finne ph som matchet på farge kartet, derfor ble det ca...
Alle verdiene kunne vært lavere. Ph\ Gh er noe fiskene kan venne seg til, så de er ikke kritiske, men det skader ikke om disse senkes en tanke.

No2 på 0,2 er mer uggent for denne type fisk. Denne må ned i 0,0 så snart som mulig. Bytt ut 35-40% av vannet, slik at denne reduseres.

Som det allerede er stadfestet tidligere i tråden, er ditt filter ikke tilstrekkelig for denne type fiskehold (etter min mening, holder ikke filteret til så veldig mye...)
Du får nok ta på deg spanderbuksene, å kjøpe noe bedre
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap