Hvordan tjene penger? (side 2)

Kesol
Når du begynner på vgs vil jeg strengt tatt ikke anbefale deg å ta noen fast jobb, da dette spiser karakterer. Og skal du fortsette i arbeid (som krever noen form for utdannelse) etter vgs/høgskole, tror jeg strengt tatt arbeidskjøperen/-giveren bryr seg mer om karakterer og fravær, enn om du har hatt jobb. ;)

Nå blir dette litt utenfor tema, men må bare si at det er fullt ut mulig å komme seg gjennom vgs med gode karakterer samtidig som man har jobb og også fritid. Jeg gikk ut av vgs i fjor med cirka 5 i snitt og 4 timer fravær, i tillegg til at jeg hadde deltidsjobb på 20%, de fleste i klassen min gjorde det samme. De med dårligst karakterer var faktisk av de uten jobb... Har man vilje nok får man til det meste, også å kombinere jobb, skolegang og fritid. Arbeidsgivere vil se veldig positivt på at man faktisk har gjort noe tidligere, det er ikke bare karakterer og fravær som teller, selv om dette teller en del.

Cassandra, beklager at dette ble litt utenfor temaet i tråden din, men jeg synes ikke du skal skremmes fra å få deg jobb fordi noen sier at du blir å få dårligere karakterer av det. Det virker som om du er ei av de som får til det du har lyst å få til, og skaffer du deg en liten deltidsjobb i tillegg til skolen tror jeg du blir å klare deg minst like bra som du gjør nå.

Edit: Må bare si meg enig med Snuffeline i innlegget hennes, som jeg ikke så før etter jeg hadde postet.
Roe ned litt på maset om videregående skole kanskje, jenta er 13 år...
Småjobber på et fiskeoppdrettsanlegg
Hei!

Langs hele Helgelandskysten er det masse fiskeoppdrettsanlegg. Hvis du finner et landbasert yngelanlegg, har de garantert behov for ekstrahjelp til å sortere, vaske tanker, telle/veie o.l.

Jeg antar at det finnes lignende i nærheten av Mo i Rana, spør dine foreldre.
Hvis det er yngeloppdrett av kveite eller torsk, kan de kanskje også gi bort rester av artemia og annet snadderfôr til dine fisk..

Lykke til!
Judosola
[QUOTE=Kesol]Når du begynner på vgs vil jeg strengt tatt ikke anbefale deg å ta noen fast jobb, da dette spiser karakterer. Og skal du fortsette i arbeid (som krever noen form for utdannelse) etter vgs/høgskole, tror jeg strengt tatt arbeidskjøperen/-giveren bryr seg mer om karakterer og fravær, enn om du har hatt jobb. ;)

Nå blir dette litt utenfor tema, men må bare si at det er fullt ut mulig å komme seg gjennom vgs med gode karakterer samtidig som man har jobb og også fritid. Jeg gikk ut av vgs i fjor med cirka 5 i snitt og 4 timer fravær, i tillegg til at jeg hadde deltidsjobb på 20%, de fleste i klassen min gjorde det samme. De med dårligst karakterer var faktisk av de uten jobb... Har man vilje nok får man til det meste, også å kombinere jobb, skolegang og fritid. Arbeidsgivere vil se veldig positivt på at man faktisk har gjort noe tidligere, det er ikke bare karakterer og fravær som teller, selv om dette teller en del.

Cassandra, beklager at dette ble litt utenfor temaet i tråden din, men jeg synes ikke du skal skremmes fra å få deg jobb fordi noen sier at du blir å få dårligere karakterer av det. Det virker som om du er ei av de som får til det du har lyst å få til, og skaffer du deg en liten deltidsjobb i tillegg til skolen tror jeg du blir å klare deg minst like bra som du gjør nå.

Edit: Må bare si meg enig med Snuffeline i innlegget hennes, som jeg ikke så før etter jeg hadde postet.

Jeg tror i så fall dette har sammenheng med at du kanskje ikke hadde store problemer med å oppnå så gode karakterer. Vet ikke om trådstarter har det, men for min del nekter jeg å tro man får BEDRE karakterer av å arbeide, hvis man så vidt finner tid til å opprettholde karaktere.
Fant desverre ingen statistikk/undersøkelse som viser sammenheng.

Men ok, OT. Føler du at du har tid, så har du det så klart.
Kesol
Jeg tror i så fall dette har sammenheng med at du kanskje ikke hadde store problemer med å oppnå så gode karakterer. Vet ikke om trådstarter har det, men for min del nekter jeg å tro man får BEDRE karakterer av å arbeide, hvis man så vidt finner tid til å opprettholde karaktere.

1)Sefølgelig kan man få bedre karakterer selv om man jobber! Setter man av tid til øving av prøver og lekser ellers, kan jo karakterene gå opp. Innsats gjør underverker

2)Etter min mening tror jeg det ser bedre å gå ut med lite fravær, middels/høye karakterer og jobberfaring (det viser at man har vært aktiv utenom skolen, samtidig som man har gjort det bra på skolen (og setter man av tid til skolen, så går det) ), enn f.eks høyt fravær, dårlige karakterer og lite/ingen jobberfaring (hva har man holdt på med da??). Og som Judosola sa, så opplever jeg også at mange av de som har dårligst karakterer ikke har jobb heller. (Som får meg til å undre hva man holder på med da?)
Takker
Forresten bor jeg midt i byen, så ingen steinplukking her

Kan jo skive litt om hvordan jeg ligger an på skolen så dere vet å lurer sånn :P
Jeg ligger på ca 5, og ingen fravær
Så nå kan vi stoppe dette teamaet siden det ble litt utenfor..
Mvh Cassandra
Selv om man bør gjøre en innsats på skolen så er det ingen krise om man ikke går ut av skolen med bare 5 og 6ere. Mange av de som gikk ut med 5ere og 6ere det på min skole jobber på "Rimi" nå. Hvis det er målet så er jo det greit nok. Det å kunne lære av å stirre i en bok og høre på noen som plaprer passer ikke for alle. Men å skaffe seg kontakter i arbeidslivet kan skaffe deg jobber hele livet, spesielt så lenge det ikke går mye utover skolegang.

Lekser burde vært avskaffet og er en oppfinnelse av sløv lærerstand i min mening. Det har ingen relasjon til arbeidslivet, jeg sitter ikke og gjør arbeid hjemme ihvertfall.
biXen
Lekser burde vært avskaffet og er en oppfinnelse av sløv lærerstand i min mening. Det har ingen relasjon til arbeidslivet, jeg sitter ikke og gjør arbeid hjemme ihvertfall.

Amen. Sammen med karaktere. OT. Nok nå.
En liten morsomhet bare :o)
En liten morsomhet bare :o)

Jeg vet en dødssikker måte å skaffe seg liten formue på!

Det er å starte med en stor. Hehe

Jeg syntes den var morsom hvertfall :o(
Hehe, jeg skjøte den ikke jeg :P

Mvh Cassandra
Cassandra
Hehe, jeg skjøte den ikke jeg :P

Har du en stor formue, så er det ikke'no problem å få den til å bli en liten formue. Kos du! :o)
Hehe
Nå tok eg'n :P

Mvh Cassandra
Hva med og henge opp en plakat (annonse) hvor du skriver at du kan fikse akvariet til folk for 400 kr mnd'n så drar du dit annenhver helg (da har du kanskje 2-3 familier som trenger hjelp med og skifte vann) og da kan du jo lage et planteakvarium hjemme hos deg:P så hvis de mangler noen planter f.eks så bare tar du med litt...
Vurderer dette selv jeg..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap