Corydoras Identifikasjon (side 2)

Dersom du ser på bildet jag la inn av min goldstripe ser du at alle finnene er veldig gul/brun/oransje. Coryen er også veldig langstrakt (strømllinjeformet) dette er spesielt for denne arten (på lik linje med de andre Laser utgavene, og Corydoras Black).
Hvis du noensinne skulle finne på den vanvittige ideen å selge disse coryene dine, Gry, så kommer jeg til å dukke opp på trappa di så fort som fy! De er bare utrolig lekre!
Hehe, jeg er nok på utkikk etter flere av dem, så jeg tviler på at det blir salg i første omgang :0)

Jeg kommer akkurat fra akvarie-rommet mitt nå. Jeg måtte bestemme meg for hva jeg skal selge på GAK sin auksjon, og hva jeg skal beholde.
Det blir til at jeg selger Schwartziene, concolorene, paleatusene og Aeneusene. Semiaquilusene, Virgineaene og Stenochephalusene er flyttet over i 400 litern for øyeblikket. De skal over i egne kar igjen etterhvert. Da har jeg Melini, Black, Similis, Laser gold og Sterbai i reolen, og Duplicareusene blir satt inn der de også når jeg får dem i morgen. Arne vil ha med en gjeng av en eller annen art inn i hybel akvariet han har i Oslo, så da skal jeg ha fått ryddet plass til å dele opp Black gjengen som vokser i racer fart, samt en ny art, eller to dersom jeg finner det på auksjonen. Phu! Det er jammen ikke bare, bare å ommøblere i reoler og kar :0)
Ok, da har jeg vell Aeneus da ; (
Men de er fine alika vell: D
Kan jeg ha disse sammen med vanlig Aeneus?
Da har jeg nemmlig tenkt til å kjøpe flere : )

Ja, det er ikke bare-bare å flytte fisk, Gry

Mvh Cassandra
De kan du ha sammen med "vanlig" Aeneus. Dette er jo vanlig, men med en litt lys grunnfarge. Ja, de er kjempe fine de også :0)
Åja, ok
Da vet jeg det også.
Blir bare klokere og klokere

Vi har to dyrebutikker her jeg bor, den ene har skikkelig runde å fine Aeneuser, motsettning til de jeg kjøpte ; )

Mvh Cassandra
Damene kan bli veldig runde og trivelige ;0) Lette å få i lek er de jo også. Det teller jo litt det også?
Hva mener du med teller litt det også?`
At de er fulle av egg, at prisen blir høyere?
Men isåfall her er de feiteste billigst ; D

Mvh Cassandra
Nei,jeg mener at det teller jo i positiv forstand at Aeneusene er lette å få i lek. Det har ingenting med prisen å gjøre ;0)
Åja
Ja, selfølgelig teller det positivt !

Har du noen forslag på å få dem i lek når de blir flere?
Eller så kan jeg jo bare søke her i forumet litt : )
Mvh Cassandra
Aeneus er det nesten umulig å ikke få i lek. De klarer det helt på egenhånd, og trenger som regel ikke noen form for kondisjonering :0)
Takk : )
Tenkte kanskje det var noe som trigget de til å legge egg, som en kald dursj.

Mvh Cassandra
Ja da, det skader ikke :0)
Ok ; D
Blir tur til byen imorgen!
Så da blir det handling av fisk
Scalare, Corydoras, Kardinaltetra står på menyen : )

Mvh Cassandra
hehe, god stund siden sist innlegg, men hvordan går det Cassandra??
Går flott her, men har bare skaffet meg en til, men regner med at når det kommer penger i lommeboka blir det action ; D
Kanskje jeg skal prøve meg på Corydoras oppdrett : )

Kan jo flytte Palettene over i 250l og la Aenusene være i 73,5 l: D
Men det får bli når jeg har fikset litt i 250l.. Når den tid kommer.

Har jo hentet noen røtter fra naturen som jeg venter på svar, om jeg kan bruke de : /

Mvh Cassandra
Hei
Kom innom denne tråden igjen : )
Har fortsatt ikke fått noen egg, men det er kanskje ikke så rart da to av tre jeg hadde døde av ukjent grunn..
Men jeg kjøpte tre til i dag så nå er de fire: )
Må vell ha flere : )

Kan hande jeg tar noen bilder å setter inn her i morgen.
Kjenner jeg begynner å få corydoras basillen : o
Det tror jeg ikke jeg har råd til !

Mvh Cassandra

Ps: De coryene jeg la inn senere i denne tråden fikk slik svak farge på grunn av så lys bunn og svært skart lys..
Nå har de slik farge de har i butikken : )
Cassandra
Kjenner jeg begynner å få corydoras basillen : o

Den basillen har jeg også fått;P
hei,bare lurer på en ting jeg...jeg har 2 (kanskje 3,ene er ungdom og ble solgt som julii) trilineatus...men de to store har forskjellig mønster,eller de har likt mønster men på den ene er det mye tettere enn den andre...er det vanlig? skulle tatt bilde men de er ikke så fotogene :p
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap