Artikkel om Triops? ;) (side 2)

Aggi
Prøv å søk på forumet... Det skal finnes en del stoff der... Hvis bare søkemotoren vil lystre, da ;)


søke på hva?? triops??
triops

prøvde linken men neida funket ikke nå lenger.

jeg husket ikke hva triops var så jeg søkte gikk tilbake til dette innlegget så aggi ikke fikk det til gikk tilbake og henta url'en men nå neida det funka ikke.
Kult! Har hørt mange tips om å ikke bruke hele pakken med egg på en gang... Kanskje lurt å bare bruke bittelitt, så har du til mange forsøk seinere
Akvariet er ordnet klart nå!

Det står på den bruksanvisningen: Leave the sealed nutrient pack in the water for 7 days.

Også står det at eggene ikke skal legges i vannet før 8 timer etter at nutrient pack er lagt i.

Nutrient pack er en sånn "te-pose" med noe rart i!

Hvorfor skal den ligge i vannet så lenge?
Antar at det er for å forbedre vannet, samt å dyrke fram en kultur med micro organismer som Triops kan spise...
Husk å spare tilsvarende prosentandel av denne pakken hvis du også sparer egg...
Fikk to poser med, har den ene oppi. Det sto det i bruksanvisningen..
Nå er det 3 Triops i akvariet!

Den første kom natt til mandag! Den er ganske stor nå!

De andre to kom natt til tirsdag! Da kom det egentlig 4, men ser bare de to. (tror den største har spist dem!)

Men den artikkelen.. Hva burde stå der?
Det er flere måter å skrive en artikkel på. Men det viktigste er at du skriver litt om framgangsmåte, og hva du erfarer... Hvor lang tid klekking tar, og slikt... Du kan ha en objektiv vinkling, der du bare skriver fakta og ærfaringer, og du kan ha en mer subjektiv vinkling der du også fletter inn hvordan du som akvarist opplever disse erfaringene. Det kan være lurt å snakke med norsklæreren/naturfaglæreren din, kanskje du kan bruke dette i skolesammenheng. Da vil du kunne få gode tips om artikkelskriving derfra...
Prosjektoppgave? Hint, hint
Du kan jo lese her hvordan det gikk med Triopsene mine
Hadde de aldri sammen med fisk..

Men holi1 har de sammen med fisk
Da har jeg starta på artikkelen!
Tok veldig mye lenger tid enn jeg hadde tenkt :P

Har spurt noen om jeg kan få låne noen bilder

Men det jeg lurer på er om det er greit at jeg kopieren litt fra Af? Skal prøve å skrive det meste med egne ord, men det er ikke alt som er så lett å skrive :P
Bra tiltak Blir gøy å lese når den er ferdig
Artikkelen er snart ferdig nå, skal bare fikse litt på den

Jeg har i dag vært i kontakt med en tysk side (jeg skreiv på engelsk da), for det var noen veldig flotte bilder der. Og jeg spurte da om jeg kunne få låne noen bilder. Jeg har fått svar og han sa at det var helt greit, så da har jeg bildene klare

Forresten noen som vet hvor mange bilder man burde ha i en artikkel?

Hilsen Malin
Malin.P
noen som vet hvor mange bilder man burde ha i en artikkel?

Det spørs vel hvor mye du skriver Ha ca 1 bidle pr. avsnitt eller noe?
Øh.. Dere må ikke legge den ut. Det var noen feil i den, som jeg må fikse på. Jeg sender den bare på nytt når jeg har fiksa det, hvis det går greit.
Det lurer egentlig jeg også på :P
Nå ser jeg at artikkelen er på plass
Tusen takk!

Artikkel om Triops

Men har dere lagt ut det første jeg sendte? Den som det var noe jeg måtte fikse på?

Tilfeldig bekjentskap
© Steffen Günther
Reklame for plussmedlemskap