Galaxy Rasbora (side 2)
Huff, jeg er ikke noe flink til å skrive lange innlegg med gode beskrivelser. Jeg er nok litt for kortfattet til at det blir en egen tråd av det, men noen ord har jeg som regel ikke problemer med å få hevet inn her på forum (akkurat som jeg trenger å fortelle dere det....). Jeg overlater vitenskapelig dokumentasjon til Mona, som er rene forfatteren, og en mester i å skrive detaljerte innlegg, så tar jeg for meg den litt mer "forenklede, folkelige" typen innlegg.
Ps, Mona, håper du tar utskrifter av innleggene dine. Vi trenger norsk lektyre innen akvaristikk, så å renskrive, samle og sortere dette for å kombinere det sammen til noe større hadde sikkert gjort seg ;0)
Ps, Mona, håper du tar utskrifter av innleggene dine. Vi trenger norsk lektyre innen akvaristikk, så å renskrive, samle og sortere dette for å kombinere det sammen til noe større hadde sikkert gjort seg ;0)
Postet 08.05.07 kl 21:54
GryHuff, jeg er ikke noe flink til å skrive lange innlegg med gode beskrivelser. Jeg er nok litt for kortfattet til at det blir en egen tråd av det, men noen ord har jeg som regel ikke problemer med å få hevet inn her på forum (akkurat som jeg trenger å fortelle dere det....). Jeg overlater vitenskapelig dokumentasjon til Mona, som er rene forfatteren, og en mester i å skrive detaljerte innlegg, så tar jeg for meg den litt mer "forenklede, folkelige" typen innlegg. Ps, Mona, håper du tar utskrifter av innleggene dine. Vi trenger norsk lektyre innen akvaristikk, så å renskrive, samle og sortere dette for å kombinere det sammen til noe større hadde sikkert gjort seg ;0)
hehe...Mona er en av de sjeldne!!
Det er nokk ingen å sammenligne seg med, om alle skulle gjort det utifra alt hun har skrevet her inne på AF hadde heile gjengen med akvarister endt opp uten en "dråpe" selvtillit igjen!;-D
(kun godt ment Mona!!
Postet 08.05.07 kl 22:24
Postet 04.06.07 kl 18:57
Postet 09.06.07 kl 20:04
Postet 09.06.07 kl 22:51
Postet 10.06.07 kl 13:18
Postet 10.06.07 kl 16:38
Postet 10.06.07 kl 16:56
Dersom du får festet gaffelmosen på bunnen med en sten eller rot vil den kanskje gjøre samme nytten, men den gaffelmosen jeg har hatt har det være umulig å få festet, så den har bare flytt rundt i akvariet i sine enkelte små deler. Mosen blir brukt som lekssubstrat, så jeg tror den er viktig for å i det hele tatt få dem i lek. Der legger de eggene, og der vokser yngelen opp.
Postet 10.06.07 kl 17:06
Postet 10.06.07 kl 17:19
En av hannene mine er ihvertfall igang med oppgaven sin
Leste i en artikkel (tror det var practical fishkeeping magazine) at det ble nevnt svarte klinkekuler i bunnen og javamose. Etter det jeg forstod så var hvertfall andre hanner glad i å spise yngel og egg så det er kanskje en ide å lese artikkelen deres om galaxy
Jeg for min del holder meg til javamose og blandet bunn av grus og svart sand (delt i 2). Gir ikke dette resultater så kommer jeg til å kjøre på med mer javamose,klinkekuler blir siste utvei da jeg vil ha et fint oppdrettskar
Leste i en artikkel (tror det var practical fishkeeping magazine) at det ble nevnt svarte klinkekuler i bunnen og javamose. Etter det jeg forstod så var hvertfall andre hanner glad i å spise yngel og egg så det er kanskje en ide å lese artikkelen deres om galaxy
Jeg for min del holder meg til javamose og blandet bunn av grus og svart sand (delt i 2). Gir ikke dette resultater så kommer jeg til å kjøre på med mer javamose,klinkekuler blir siste utvei da jeg vil ha et fint oppdrettskar
Postet 11.06.07 kl 01:49
Postet 11.06.07 kl 16:26
Postet 11.06.07 kl 20:24
Postet 11.06.07 kl 20:34
Postet 12.06.07 kl 00:59
Postet 12.06.07 kl 14:57
De er ikke vanskeligere enn guppy, men siden de legger egg er det viktig å passe på at eggene ikke blir spist. Når ynglene er klekket, er det de man må passe på. Det enkleste er å ha en rist i bunnen av et lekskar, slik at eggene detter gjennom risten, og de voksne ikke får tak i dem. Da kan man flytte de voksne når de har lekt ferdig.
Postet 12.06.07 kl 17:49
Postet 12.06.07 kl 22:34
Ny oppdatering ;)
I går kveld oppdaget jeg en mygglarve i akvariet som svømte rart,litt vel rart. Jeg kjenner et lite håp tennes og skviser ansiktet inntill akvariet og studere. Jepp det er yngel
Studerte igjen i dag og så bare et par stykker,men nei,en stim på ca 20 stk der, 5 stykk i mosedotten der og i den dotten der var det hvertfall 10 til
Så nå er det bare å vente på at yngelen skal bli større så skal jeg bli fornøyd
Rød krystall rekene i samme karet har ikke startet reproduksjon helt ennå men de har vokst bra som bare det. Muligens så har en av de jeg kjøpte i butikk først begynt å produsere egg.
Studerte igjen i dag og så bare et par stykker,men nei,en stim på ca 20 stk der, 5 stykk i mosedotten der og i den dotten der var det hvertfall 10 til
Så nå er det bare å vente på at yngelen skal bli større så skal jeg bli fornøyd
Rød krystall rekene i samme karet har ikke startet reproduksjon helt ennå men de har vokst bra som bare det. Muligens så har en av de jeg kjøpte i butikk først begynt å produsere egg.
Postet 20.06.07 kl 20:38
Postet 20.06.07 kl 20:46