Biltema Silikon (side 2)

Trygve Lillefosse
På hvilken måte er den av lavere kvalitet?

Rett og slett fordi måten biltema kutter prod.kostnad , aditiver (soppdreper osv) koster mer enn ren råvare og blir derfor kuttet. Er tilfellet med veldig mye hos dem (olje f.eks har etter de analyser jeg har sett svært lave aditiv inblandinger, de ligger akkurat innenfor kravet i spesifikasjon, men med omtrent 0 margin)
Når det er sagt ville jeg alikevel ikke stolt på produktet, da man ikke har noen garanti for att det er fritt for soppdreper eller lignende. Typisk for slike kjeder er at det leiekjøres hos billigste tilbyder og kan være stor forskjell på batch (en kan være laget i Sverige og en i kina, det vet en aldrig). Det en vet er att det (stort sett) holder det det står på pakken, og det står ikke "til akvariebruk"
En annen grunn til å hoppe over biltema silikonen står i hms databladet "FORHOLD SOM SKAL UNNGÅS
Unngå svært høye temperaturer og direkte sollys."
Dvs at silikonen ikke er uv stabil og vil eldes raskt av lysrøra i karret...
og etter videre lesing...
TAR TILBAKE DET JEG SA OM AT DEN TEORETISK KUNNE BRUKES!!!!!

12. MILJØOPPLYSNINGER
AKVATISK ØKOTOKSISITET
Inneholder komponent/komponenter som er meget giftige for organismer som lever i vann.
BIOAKKUMULERINGSPOTENSIAL
Inneholder komponent/komponenter som kan bioakkumuleres (log Pow >3).
KONKLUSJON
Unngå utslipp til vannmiljøer.
Inaktiv bruker
kjøp deg en skikkelig lim/silikon. Det er verdt pengene og minsker faren for større økonomiske tap i akvariet ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap