hvilken sykdom og hvordan bli kvitt denne?? (side 2)

jo jeg har ikke en flaske med prazi pro de sendte med tørt skikkert på grunn av tollen.
fiskeren
jo jeg har ikke en flaske med prazi pro de sendte med tørt skikkert på grunn av tollen.

Hva bestilte du?
Prazi Pro, Pure Praziquantel, Metronidazole eller metro bits? Og hva fikk du?
Å sende flytende prazi er ikke noe problem, så det er ikke her det skorter.
Frank Angell
[QUOTE=fiskeren]jo jeg har ikke en flaske med prazi pro de sendte med tørt skikkert på grunn av tollen.

Hva bestilte du?
Prazi Pro, Pure Praziquantel, Metronidazole eller metro bits? Og hva fikk du?
Å sende flytende prazi er ikke noe problem, så det er ikke her det skorter.

prazi pro og metro bits bestilte jeg d var d du sa så jeg hørte på deg.

jeg fik med en lapp det stod de hadde sendt med tørt prazi pro, og at dette var like bra som den rendende, bare at det kunne spises da.

også lurer jeg på en ting til frank.

nå har jeg gitt medisinen 3 * 5 days som det stod på pakka til metro viss jeg ikke tar helt feil i navna nå.

men da komer spørsmålet: når jeg har gitt fiskane medisinen, (de faktisk spiste) men ikke sikkert alle ungane spsiste medisinen, så da er det sånn at når noen ikke er friske smitter de til de andre da?

eller er d sånn som med mennesker at de blir imune mot den sykdommen??

hvertfall eter å vært på campingen denne helga og kom hjem nå, da så jeg stor forandring på fiskene hvertfall frank som var den lille pinglete praktbotian som nå har blitt frisk og tøff.

for jeg slang oppi no mat og da tok det ikke lang tid før frank pressa kåre (den store feite praktbotian, som er så egoist og ike deler maten) vekk og de begge fikk mat.

takk for svar.

håper fiskene blir imune viss de har spist medisinen.

mvh fiskeren
Mennesker blir bare immune mot visse VIRUSSYKDOMMER (og slettes ikke alle) om de har hatt disse før, eller er vaksinert mot de. (Man kan og vaksineres mot toksinene til visse typer bakterier, feks tetanus)
ok men uansett da er d sånn at fiskene blir smittet igjen??

vis noen ikke har tatt medisinen så blir noen syke igjen??

fordi tviler alle yngelen tørte å prøve å spise medisinen.

ja?

blir fiskene smittet når noen ikke har spist medisinene eller dør bare de som ikke tok medisinen og de andre lever greit videre??
Siden dette er en parasitt som krever behandling for å bli kvitt, vil de som nå er symptomfrie kun være dette en kort stund.

Så lenge det er parasitter igjen i karet, vil til slutt alle fisk være infiserte.
Kort og ugreit
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap