- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Akvarieklubb i askim. (side 2)
Akvarieklubb i askim. (side 2)
Postet 07.05.07 kl 10:00
Postet 07.05.07 kl 20:20
Om dere skal starte klubb anbefaler jeg dere å ta kontakt med NAF http://www.akvarieklubb.org/ De var veldig hjelpsomme når vi startet opp i Fredrikstad. De har også en del bestemmelser som gjør at det er ganske lett å starte opp klubb rent økonomisk om klubben skal være med i NAF. Det kan nok være en fordel. Da får også medlemmen bladet til NAF i posten, og mange føler at de får litt mer igjen for å være betalende medlem i en klubb. Andre ting jeg vil anbefal er å være raske med å skaffe sponsorer. Både sponsorer som sponser premier til utlodding i klubben og sponsorer som gir rabatt til betalende medlemmer. Loddsalg er vel den beste inntekstkilden til klubben og kan være veldig greit om man skal leie lokaler, kjøpe inn bøker o.s.v.
Postet 07.05.07 kl 21:22
Endret: 07.05.07 kl 21:25
Postet 07.05.07 kl 23:18
Bare hyggelig. Vi hadde nok ikke kommet så godt i gang uten hjelp fra vennlige sjeler i akvariemiljøet. Det er bare å spørre om jeg kan bidra med flere tips! Sikkert mange andre her inne som sitter på gode ideer også. Det er skikkelig gøy å starte klubb når det går bra!
Et tips til jeg kom på i farta er å skaffe gode foredragsholdere. De fleste stiller opp for bensinutgifter, kaffe og pølser. Prøv å få tilgang til en prosjektor. Kanskje kan noen låne på jobben. De fleste foredragsholdere vil gjerne ha en tilgjengelig.
Kom på mer også
Del ut/heng opp flyers. Legg ut i lokale dyrebutikker.
Sjekk med skoler samt jeger og fiskeforeninger og lign ang. billige elelr gratis lokaler.
NAF har vel også lysbilder/filmer de låner ut gratis.
Hold auksjoner, og ta f. eks 20 % av salgssummen som provisjon til klubbkassa.
Om dere sender meg en PM kan jeg ordne dere en sponsor til de første møtene.
Lykke til!
Et tips til jeg kom på i farta er å skaffe gode foredragsholdere. De fleste stiller opp for bensinutgifter, kaffe og pølser. Prøv å få tilgang til en prosjektor. Kanskje kan noen låne på jobben. De fleste foredragsholdere vil gjerne ha en tilgjengelig.
Kom på mer også
Del ut/heng opp flyers. Legg ut i lokale dyrebutikker.
Sjekk med skoler samt jeger og fiskeforeninger og lign ang. billige elelr gratis lokaler.
NAF har vel også lysbilder/filmer de låner ut gratis.
Hold auksjoner, og ta f. eks 20 % av salgssummen som provisjon til klubbkassa.
Om dere sender meg en PM kan jeg ordne dere en sponsor til de første møtene.
Lykke til!
Postet 07.05.07 kl 23:52
Postet 03.07.07 kl 12:25
Endret: 03.07.07 kl 12:25
Medlem
To til her, fra Knapstad og Spydeberg, som vil være medlemmer. Kan møtene starte kl 19? Pga. av jobb
Postet 19.07.07 kl 07:19
Postet 19.07.07 kl 08:38
Postet 19.07.07 kl 22:34
Postet 19.07.07 kl 22:36
Endret: 19.07.07 kl 22:36
God sommer!!!
Godt å se at flere henger seg på klubben her i askim.
Som sagt er vi veldig i startfasen, men skal prøve å få dette på beina så vi kan nyte godt av en akvarieklubb i askim.
Neste møte vil bli på høsten. Etter ferie og sommer er over. Da er det enklere for folk å komme.
Tidspunktet forrige gang ble lagt til mellom sju og åtte så vil vil prøve dette på nytt å se hva folk syntes.
Håper at dere nyter sommeren og at vi kommer mannsterke på høstmøtet.
Mvh Linka
Som sagt er vi veldig i startfasen, men skal prøve å få dette på beina så vi kan nyte godt av en akvarieklubb i askim.
Neste møte vil bli på høsten. Etter ferie og sommer er over. Da er det enklere for folk å komme.
Tidspunktet forrige gang ble lagt til mellom sju og åtte så vil vil prøve dette på nytt å se hva folk syntes.
Håper at dere nyter sommeren og at vi kommer mannsterke på høstmøtet.
Mvh Linka
Postet 20.07.07 kl 10:17