Sort Krystallreke (side 2)

Bjarne
[QUOTE=Trond Ferkingstad]Kan kanskje bli noen fete hybrider?

Som Håvard sier så er det samme art. Blir ikke hybrider da

Så sant Men tenkte på noen stilige farger
Du får ikke fete farger av å krysse to varianter som allerede har fete farger
jammen
Her lurer jeg på om de kan gå sammen, da jeg håper at de skal formere seg og ikke mixes på en ugunstig måte.

vil de svarte holde seg svarte og de røde røde, vil de formere seg med hverandre?

bør jeg ha dem i separat kar undrar eg
Det er 100% sikkert at de vil blande seg ved første anledning. Resultatet blir mindre fine reker. Anbefaler derfor at du holder dem hver for seg.
yey
Thanks!

I dyrebutikken gikk de sammen med crs, men de var ganske små, maks en cm.
Mulig det går bra.

De hadde også oransje dvergreker inne. Det har jeg ikke sett før.
Fant ikke noe her inne om de heller.
Regner med de er en annen fargevariant av kirsebærreke.

Fristende, de var veldig fargesterke, men nå er jeg ett kar i manko allerede, får holde for en stund.
Man kan kanskje få annen farget stripet rød og sort :P
Man kan blande den svart-hvite og den rød-hvite varianten uten problemer. Det blir ingen skikkelige hybrider, iallfall phenotypisk, altså enten svart-hvit eller rød-hvit. Men svart-hvit er dominant og det betyr at ved kryssing a to svart-hvite reker kan det skjer at man får noen røde-hvite av. Rød-hvit x rød-hvit gir alltid 100% rød-hvite reker som resultatet.

Hos meg har eg også noen få brun-hvite eller mørkerød-hvite eksemplarer, uten at eg kan forklare det. Egentlig er arvegangen her ganske enkelt etter Mendel.

Fordel med å krysse svart-hvite med rød-hvite er at man kan intensivere hvitfargen hos neste generasjoner. Det fungerte faktisk ganske bra hos meg. Videre er det litt avveksling i bildet med begge fargetyper.

Bildet vises en eksemplar som man kan kalle "Black Bee" og det var en av mine første svart-hvite reker som blir importert fra Tyskland.
aha
Det var det jeg syns å ha lest et sted.
Tusen hjertelig Mikha
Hvordan går det med kolonien din med svart/hvite Biereker, Håvard?

Jeg har virkelig sansen for disse (denne varianten), men jeg ser jo aldri reker i butikk! Det eneste jeg noen gang har sett, og bare to ganger, er Amanoreker.
Hva gjør de egentlig? Gjemmer rekene når Mona kommer?

Jeg lurte på hva de stod oppført som på listen fra Imazo, Håvard? Bokstav for bokstav Den butikken jeg evt tenkte å spørre om de kunne bestille for meg, må nemlig ha enkelte ting litt inn med teskje....
Jeg fiskede en rød/hvid og en sort/hvid unge op fra kavriet med mine sort/hvide igår
Som tidligare fortalt har eg Svarte Krystallreker i lag med Røde Krystallreker. I tillegg er noen få Red Bee i samme karet. Målet med blandingen er egentlig å få en CRS-linie med klare og stabile røde/hvite striper. En sideprodukt er ganske fine Svarte Krystallreker som vises på bildene.
Ja, det syns eg også. Eg liker å kalle sånne "Black Bee"

Snakkes i Risør, Håvard.
virkelig bra bilder av noen nydelige reker
Ett bilde til av en kryssning Svart/hvit X Red Bee.
Nydelig

Jeg legger den inn i basen under biereke.

Edit: Skal vi ha en egen profil for black bee? Kanskje naturlig siden red bee har profil.
ja ville vert fint med 2 profiler
Biereke, eller Black Bee, er iallefall på min ønskeliste!

Tror jeg må overtale mannen min til å ta en skikkelig Tysklandsferie et år. Kjøre rundt og robbe alle zoobutikkene for flotte rekearter! Herregud, bagasjerommet på bilen hadde blitt fyllt opp av rekebeholdere...! Hehe

Noen som vet om hvilke butikker man da bør besøke, i hvilken eller hvilke byer?
holder ikke ikea da. de har så fine plastkasser
snakker om de over 22 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap