Laser Gold og Metae. (side 2)

Gry
Vi tok turen til Myrene Zoo, der gjorde jeg årets kjøp! I et kar gikk det noe som var merket Corydoras gullsøm. Jo da; det var Laser Gold, og jeg skulle få dem til 30 kroner stykke!!

Hæh? Er det virkelig mulig? Hvis dette er "gullsøm", så vet jeg noen som har gullhår i... ;-D
Fy fillern! Nå er jeg vanvittig, avskyelig misunnelig, bare så det er sagt!
Dyrehagen
[QUOTE=Gry]Vi tok turen til Myrene Zoo, der gjorde jeg årets kjøp! I et kar gikk det noe som var merket Corydoras gullsøm. Jo da; det var Laser Gold, og jeg skulle få dem til 30 kroner stykke!!

Hæh? Er det virkelig mulig? Hvis dette er "gullsøm", så vet jeg noen som har gullhår i... ;-D
Fy fillern! Nå er jeg vanvittig, avskyelig misunnelig, bare så det er sagt! Haha!

Nå har jeg akkurat lært noe nytt; det er forskjell på Laser Gold og Goldstripe.
Jeg har hele tiden trodd at det har vært samme arten, men Mr. Fuller skriver i et innlegg fra desember -06 at dette nok er to arter. Gullsøm/Goldstripe har "gullstripe" på samme måten som Laser, men på laser er den mye mer selvlysende. En tredje variant er Gold shoulder. Den er lett å skillne fra de andre to, da stripen bare er fra hodet og ned på "skuldrene".Det er bilder av dette på Corydorasworld. Jeg må ta et blide i morgen å spørre hvilken variant jeg har fått tak i av Laser og Goldstripe, men i grunn er det likegyldig for de er like vakre begge typene, og like vanskelige å finne i butikkene ;0)

Det er lov å være misunnelig Dyrehagen! :0P
Hmmm...hvis det er Gullsøm coryer, så er ikke dette en 200kroners fisk...da har ihvertfall butikken veldig god avanse...
Denne har prisklasse som aeneus.
Hater at leverandørene bruker populærnavn, det er ikke alltid like lett å vite hvilken fisk de mener...

Det er gøy å høre at du fant en fisk du var på jakt etter. Bare send Arne en tur hit du, så skal det nok bli noen gullsømmer til på deg.. og pass godt på Metaene.
Boonyarit Amundsen
Det er gøy å høre at du fant en fisk du var på jakt etter. Bare send Arne en tur hit du, så skal det nok bli noen gullsømmer til på deg.. :)

Kom ikke her og fortell meg at du har dette inne også? Dette er nemlig fisk i sikleklassen.
Så lenge gullsøms coryer er disse Laser Gold, så skal vel det ikke være noe problem. Svenskene kaller den for Guldsöms pansar, og jeg regner med at dette er denne coryen..
Du får stikke innom en dag, Dyrehagen, så skal vi se om det ikke er noen Laser Gold som er har gjømt seg i et i et kar her...
Tam Alna har dem til langt over 200 (jeg hadde IKKE kjøpt dem til den prisen). Og hvor er "her"? Har du butikk? Nå ble jeg veldig nysgjerrig!
Gry
Og hvor er "her"? Har du butikk? Nå ble jeg veldig nysgjerrig!


Det er jo han som driver www.aquamanias.no

Blush! Snakk om å lese dårlig da. Han har jo bedt meg sende Arne dit.
Jo da, Boonyarit, da kommer han opp til uka!!

Metaene har det fint :0)

Her er Laser Gold. Det er den jeg gjerne vil ha noen av.
De jeg kjøpte i går har litt mindre selvlysende stripe, og heter altså goldstripe.
Hei hei kommer til uken å tar en kopp kaffi igjen jeg Boonyarit.
Men i alle dager, Arne!!! Har du dristet deg til å skrive et innlegg!!??

Hehe, koselig :0)
Hehe...siden de har et så "fancy" navn og virker som er en veldig vanlig art, så har jeg ikke den inne. Et par uker er nok bedre, så tar vi og ordner til noe mere kaffe.
Vi holder kontakten, og JEG vil også opp å kikke snart. ;0)
Ja, har nevt for Arne at han må ta deg med hit...Kommer til å skje litt her framover nå når vi går mot sommeren. Da får jeg antagelig litt mere tid til å bygge videre...Et plante kar står klar. Jeg limte på den siste avstiveren igår. Og noen nye reoler er også under planlegging.
Skal bare gjøre meg ferdig med siste eksamen, så er jeg klar som et egg for å ta turen :0) Skal bli spennende! Arne er så positiv til butikken (og til innehaveren).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap