Hva syns du om Melodi Grand Prix? (side 2)

Ja i kveld er det melodo grand prix for barn.. Jentungen sitter klistra...
Tre små pønkere hadde en ganske fengende låt, faktisk... En sinna låt, men fengende...
Akkurat denne har det jo vert litt diskusjon rundt i det siste.

Her
Ja, budskapet kan misforståes... Det er riktig... Men det ble fastslått at den var mot mobbing. Men jeg er enig i at den ikke passer til småbarn.
Synes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.
Gry
Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.

Øhh, den lille "jenta" du skriver om, mener du da trommisen?

Trommisen var en gutt

Søstra mi hadde sett dem på flyplassen i Alta (tror det var i Alta), da ropte de to andre jentene Esben til han :P Så han er en gutt

"Satanist-tegn"? Det betyr jo bare rock and roll, gjør det ikke det? :-S
Ok, var litt usikker på kjønnet.... :0)
Jeg vet ikke hva tegnet står for i utgangspunktet, men har forstått at satanister bruker det for å illustrere to horn, mens rockere sikkert bruker det i andre sammenhenger. Var fordi jeg ikke kan den opprinnelige betydningen at jeg skrev det i kursiv. Vet bare at det er mange mennesker som kun ser den "satanistiske" betydningen, og som reagerer høyt og tydelig. Det var det jeg gjerne ville at noen voksne skulle ha skjermet HAN for :0)
Gry
Synes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.

Punk som tar hensyn til etablerte meninger? :p
Kesol
[QUOTE=Gry]Synes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.

Punk som tar hensyn til etablerte meninger? :p
Vel, de er vel ikke gamle nok til å vite hva hverken punk, eller symboler står for, derfor mine tanker om dette.
Jeg er egentlig enig med deg, Gry. Men valgte å tolke disse ungene med åpent sinn.... Teksten er veldig brutal, det er riktig... Men jeg er sikker på at både mobbere og offeret har slike tanker... Mobbeoffer har ofte slike tanker når de ønsker de kunne slå tilbake.. Men uansett, det var mer selve optredenen, rytme og melodi, jeg syntes var bra... (merkelig, for det er ikke den sjangeren jeg vanligvis foretrekker...)
For ikke å snakke om hvor modige de var, da de stilte til konkurransen etter å ha blitt slaktet på forhånd....
Ja jeg er kjempe imponert over de alle sammen, både at de tør opptre, og at de er så trygge. også så utrolig flinke de er til å synge/danse!
Digger de
Jeg bare digger de, går i klasse med trommisen Esben, å han er definitivt ikke jente..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap