- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hva syns du om Melodi Grand Prix? (side 2)
Hva syns du om Melodi Grand Prix? (side 2)
Postet 02.06.07 kl 21:22
Postet 02.06.07 kl 21:39
Postet 02.06.07 kl 22:01
Synes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.
Postet 03.06.07 kl 01:38
GrySynd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.
Øhh, den lille "jenta" du skriver om, mener du da trommisen?
Trommisen var en gutt
Søstra mi hadde sett dem på flyplassen i Alta (tror det var i Alta), da ropte de to andre jentene Esben til han :P Så han er en gutt
"Satanist-tegn"? Det betyr jo bare rock and roll, gjør det ikke det? :-S
Postet 03.06.07 kl 03:06
Ok, var litt usikker på kjønnet.... :0)
Jeg vet ikke hva tegnet står for i utgangspunktet, men har forstått at satanister bruker det for å illustrere to horn, mens rockere sikkert bruker det i andre sammenhenger. Var fordi jeg ikke kan den opprinnelige betydningen at jeg skrev det i kursiv. Vet bare at det er mange mennesker som kun ser den "satanistiske" betydningen, og som reagerer høyt og tydelig. Det var det jeg gjerne ville at noen voksne skulle ha skjermet HAN for :0)
Jeg vet ikke hva tegnet står for i utgangspunktet, men har forstått at satanister bruker det for å illustrere to horn, mens rockere sikkert bruker det i andre sammenhenger. Var fordi jeg ikke kan den opprinnelige betydningen at jeg skrev det i kursiv. Vet bare at det er mange mennesker som kun ser den "satanistiske" betydningen, og som reagerer høyt og tydelig. Det var det jeg gjerne ville at noen voksne skulle ha skjermet HAN for :0)
Postet 03.06.07 kl 11:21
GrySynes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.
Punk som tar hensyn til etablerte meninger? :p
Postet 03.06.07 kl 12:46
Kesol[QUOTE=Gry]Synes vinnersangen var den beste. Guri så tøffe de små ungene er, det står respekt av både stemmer og fremføring. Synd at ingen voksne hadde vett nok til å fortelle den lyse jenta i Tre små pønkere at å vise tegnet (lillefinger og pekefinger i luften) ikke er veldig sjarmerende....... Husker rabalderet da han skihopperen (ingebrigtsen?) gjorde det på NRK ;0) Mange "eldre" som tolker dette for å være et "satanist-tegn" ikke vet jeg, men får litt dårlig følelse når (spesielt) barn viser det uansett.
Punk som tar hensyn til etablerte meninger? :p
Vel, de er vel ikke gamle nok til å vite hva hverken punk, eller symboler står for, derfor mine tanker om dette.
Postet 03.06.07 kl 14:05
Jeg er egentlig enig med deg, Gry. Men valgte å tolke disse ungene med åpent sinn.... Teksten er veldig brutal, det er riktig... Men jeg er sikker på at både mobbere og offeret har slike tanker... Mobbeoffer har ofte slike tanker når de ønsker de kunne slå tilbake.. Men uansett, det var mer selve optredenen, rytme og melodi, jeg syntes var bra... (merkelig, for det er ikke den sjangeren jeg vanligvis foretrekker...)
For ikke å snakke om hvor modige de var, da de stilte til konkurransen etter å ha blitt slaktet på forhånd....
For ikke å snakke om hvor modige de var, da de stilte til konkurransen etter å ha blitt slaktet på forhånd....
Postet 03.06.07 kl 14:16
Postet 03.06.07 kl 14:27
Endret: 03.06.07 kl 14:29
Digger de
Jeg bare digger de, går i klasse med trommisen Esben, å han er definitivt ikke jente..
Postet 07.06.07 kl 12:24