Grmf grrr...posten! (side 2)
biXenDu mener at effektiviteten vil gjøre at noen ikke får omsorg. Dårlig omsorg får du av mange personer som ikke bryr seg fra eller til om de gjør en god jobb pga. det ikke har konsekvenser for dem. En telefon til kommunen så kan du sikkert bekrefte det i mange tilfeller. Skal jeg gjøre jobben min så må jeg oppdatere meg og være på hugget (slik som han i VG Reklamen :D), hadde lærere, posten ansatte osv. måttet gjort det samme hadde det vil blitt for mye for dem. Nevn gjerne eksempler på private bedrifter som er så mye dårligere enn tilsvarende statlige? Jeg kan nevne at etter at Veivesenet, og faktisk heller ikke Mesta har med veiene å gjøre her, så hender det faktisk at hull i veien blir fiksa!!! Og det uten at to mann måtte stå å se på i mens han ene lappa det :P :D
Sitat fra Fobsv artikkel om privatisering:
"Brendan Martin som er ekspert i internasjonal privatisering sier at det finnes noen eksempler på vellykket privatisering. Men, sier han videre, for hvert vellykket privatiseringsframstøt finnes det 20 eksempler på det motsatte".
Videre underbygger dette at privatisering av omsorgssektoren er en myte, både i forhold til lønnsomhet og kvalitet.
Ja, jeg kan nevne feilslåtte privatiseringer; Se på situasjonen med alle de rike strømleverandørene. Om man ser på telemarkedet så bugner det av "råtten fisk" (Eks. Nextgentel - En av norges dårligste bedrifter på kvalitet og service).
Postet 11.05.07 kl 14:01
Å dra fram Nextgentel som eksempel på dårlig service kan jeg følge deg i. Men i Norge generelt er det søppel kundeservice nesten samme hvor man går. Norge er ikke et spesielt "høflig" land. Og det blir GARANTERT ikke bedre i kommunikasjon med noe statlig, hvor alt må følge papirer og retningslinjer og bla. bla. Man får grei kundeservice i mange tilsvarende telefirma, og dårlig i Telenor, i tillegg får man dårlige priser, tilbakeholdne tjenester for å tjene mer penger osv. Det har ikke akkurat blitt bedre i det tilfellet nei.
Postet 11.05.07 kl 14:18
Der er det igjen bevisst! Sende en pakke med planter nordover for ett par dager siden, og hun som mottok de fikk en istykkerrevet boblekonvolutt der over halvparten av innholdet var ramlet ut og forsvunnet! Det er alltid en risiko med å sende planter men når bare halve boblekonvolutten kom frem,da vil jeg kalle det for dårlig!!! Sa til henne at hun måtte klage til posten på dette,så for håpe det ordner seg! Skikkelig irriterende,så mange fine planter rett i dass.
Postet 11.05.07 kl 23:10
Hva jeg mener om posten og service? Tja det egner seg overhode ikke på trykk i et forum der det frekventerer barn. Jeg administrerer boet etter min mor som hadde kontoer i postbanken, er litt lei for å si det enkelt.
Ta hovedpostkontoret i Trondheim f.eks det er umulig å komme inn med barnevogn. Slå den!
Ta hovedpostkontoret i Trondheim f.eks det er umulig å komme inn med barnevogn. Slå den!
Postet 12.05.07 kl 00:13
Det er mange ting jeg synes posten har forbedret seg på i det siste
Når jeg får pakke, for eksempel, så får jeg sms om dette med det samme den er registrert hos postkontoret. Da kan jeg hente den uten å ha vært hjemom i postkassen først. Det liker jeg
Men selvfølgelig så hender det at ting går skeis... boblekonvoluttene er det varierende kvalitet på... det har jeg ærfart. Mye tull skjer dersom ting ikke har riktig emballasje... Jeg pleier alltid å forsterke med pakketeip slik at ingen løse fliker eller limstriper stikker ut.
Det som irriterer meg mest, er når postmannen/kvinnen sorterer feil, slik at naboene mine får posten min... Det motsatte har hendt, også, og jeg er selfølgelig så ivrig at jeg har åpnet konvolutten før jeg ser at brevet ikke er adressert til meg. Pinlig :S
Når jeg får pakke, for eksempel, så får jeg sms om dette med det samme den er registrert hos postkontoret. Da kan jeg hente den uten å ha vært hjemom i postkassen først. Det liker jeg
Men selvfølgelig så hender det at ting går skeis... boblekonvoluttene er det varierende kvalitet på... det har jeg ærfart. Mye tull skjer dersom ting ikke har riktig emballasje... Jeg pleier alltid å forsterke med pakketeip slik at ingen løse fliker eller limstriper stikker ut.
Det som irriterer meg mest, er når postmannen/kvinnen sorterer feil, slik at naboene mine får posten min... Det motsatte har hendt, også, og jeg er selfølgelig så ivrig at jeg har åpnet konvolutten før jeg ser at brevet ikke er adressert til meg. Pinlig :S
Postet 12.05.07 kl 00:33