Galaxyrasbora - Celestichthys margaritatus (side 2)

Lurer på om pumpa som fulgte akvariet kan suge inn Galaxyrasboraene og deres yngel?

Dette står på eska til pumpa:

AM~TOP professional

POWER LIQUID FILTER

AT-800F

Vet dere om denne pumpa er bra?
Malin.P
Kan de bo sammen med disse fiskene: 2 stk Ancistrus - Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´ 2 stk Sterbais pansermalle - Corydoras sterbai 2 stk Skjørtetetra - Gymnocorymbus ternetzi 2 stk Svart neontetra, Sort neontetra - Hyphessobrycon herbertaxelrodi 4 stk Neontetra - Paracheirodon innesi 20 stk Guppy - Poecilia reticulata 10 stk Endlers levendeføder - Poecilia wingei til jeg får ordnet akvarie til dem?

Jeg har sett skjørtetetra gomle i seg rimelig store medbeboere...Så de er jeg skeptiske tl.
Arne Kristian
Jeg har sett skjørtetetra gomle i seg rimelig store medbeboere...Så de er jeg skeptiske tl.

Har ikke tenkt å ha Galaxy'ene sammen med mine fisker..

Som jeg har skrevet, så skal de bo i et 63 liters akvarie, alene!
Malin.P
Lurer på om pumpa som fulgte akvariet kan suge inn Galaxyrasboraene og deres yngel? Dette står på eska til pumpa: AM~TOP professional POWER LIQUID FILTER AT-800F Vet dere om denne pumpa er bra?

Noen som vet? :P
Jeg ville vært bekymret for å bruke denne pumpa i et oppdrettskar for galaxyrasbora.
Har selv hatt dårlige erfaringer med AM-tops innvendige filtre med tanke på at de jeg har hatt, har lett for å suge til seg fisk og annet inn i hullene....
De fleste pumpene har vel potensiale til å være truende mot en yngelbestand, så det kan kanskje like greit å dekke til innsuget først som sist! En blåfilterbit, en strømpe eller litt gas vil sikkert gjøre nytten.
Men vil pumpa da kunne suge inn fiskebæsj og sånn hvis
jeg setter en strømpe rundt?
Malin.P
Skal ta sand og vann fra et annet akvarie. Kan jeg blande sanda med ny grus (som ikke er brukt før), sånn at det ikke trenger å stå i en måned? Eller vil jeg få nitrit?

Tror dere det funker?
Det går veldig bra malin, kjør på
Malin.P
Men vil pumpa da kunne suge inn fiskebæsj og sånn hvis jeg setter en strømpe rundt?

Nei, det er det som er problemet med å dekke til filterne slik. Det er en sabla jobb å ta det av så godt som hver dag, for å skylle og rense det for bøss... fiskebæsj, matrester, plantegørr og alt mulig blir sittende utenpå og tetter igjen.
Gurimalla som jeg hatet den strømpebuksa som satt over innsuget til slutt! Noen ganger måtte jeg ta den av to ganger om dagen og rense den. Drev med scalareoppdrett, og de er så klønete og dårlige svømmere i starten at det måtte bare dekkes til. Jeg var glad den dagen jeg kunne fjerne de greiene.

Problemet med strømpebukse-metoden er altså at de gjerne er så finmasket at det tettes med en gang. Prøv heller å ta en ganske grovporet bit med filtersvamp.
mona o
[QUOTE=Malin.P]Men vil pumpa da kunne suge inn fiskebæsj og sånn hvis jeg setter en strømpe rundt?

Nei, det er det som er problemet med å dekke til filterne slik. Det er en sabla jobb å ta det av så godt som hver dag, for å skylle og rense det for bøss... fiskebæsj, matrester, plantegørr og alt mulig blir sittende utenpå og tetter igjen.
Gurimalla som jeg hatet den strømpebuksa som satt over innsuget til slutt! Noen ganger måtte jeg ta den av to ganger om dagen og rense den. Drev med scalareoppdrett, og de er så klønete og dårlige svømmere i starten at det måtte bare dekkes til. Jeg var glad den dagen jeg kunne fjerne de greiene.

Problemet med strømpebukse-metoden er altså at de gjerne er så finmasket at det tettes med en gang. Prøv heller å ta en ganske grovporet bit med filtersvamp.
???
Mine strømper fungerer helt perfekt. Blir ikke tette i det hele tatt. Hender det setter seg større rusk utenpå, men det suger jeg vekk med slamsugeren ved vannbytte. Pass på at du får tak i noe som har større huller enn de vanlige strømpene. Nettingstrømper med små masker fungerer også....
Fikk de på fredag 10 stykker..

De er jo helt nydelige De fleste er gutter, men det noen jenter også!

De leker allerede ;D
De har jo bare vært her i to dager :O
Er det vanlig at de leker så tidlig etter at de har kommet i nytt akvarie?

Jeg mater de med tørket mygglarver, tørket krill og noe sånn tørket knust reke-greier. Jeg er så glad for at de spiser
Skal kjøpe frossne mygglarver i morgen, så jeg skal se om de liker det, men det gjør de sikkert
Hvordan ser leken ut?
Er det den dansen der de danser rundt hverandre?

HAr mine i for stort akvarium, ser aldri hva de foretar seg.
Hannen driver å svømmer etter hunnen, og liksom "dytter" i hun, sånn helt forsiktig. Dette gjør de spesielt rundt hornbladene.. Ser ut som er slags dans Jeg syns det ser ut som lek :P Og det ser ikke ut som de slåss...

(er det lek? :P)

Det er de største som holder på med dette.
Har sett både dytting og runddans, men aner ikke hva det er. For øvrig gjør leoparddanioene mine nøyaktig det samme, så jeg lurer litt på om de er i slekt? Noen som har erfaring med lek og slossing hos sebrafisk eller leoparddanio?
Kanskje dine legger egg ofte, men de andre fiskene spiser de, Kesol...

Jeg syns det ser ut som lek, når de dytter og svømmer etter hverandre..

Er det ikke sånn at hannene dytter hunnene inn der de vil at de skal legge egg, også slipper hunnene eggene der?
Hm... Mye mulig. :p Både danioene og galaxy skal jo i teorien legge egg hele tiden.
Nå har jeg i alle fall fikset litt mose i karet.
Er dine veldig redd når du går forbi akvariet?
Hmm... Ikke som jeg merker, nei.
Men det ville kanskje ikke være så rart? Siden de er VF?
Nei, det er kanskje ikke så rart..

Stimer dine hele tiden eller bare av og til? (eller kanskje aldri?)
Tilfeldig bekjentskap
© Aqva Terra Eco Tours, Felipe Cantera
Reklame for plussmedlemskap