Egg og skilsmisse (Paletter) (side 2)

Takker ! : )
Jeg har prøvd å ha Kardinaler sammen med dem, da ble de drept, så derfor har jeg ingen jagfisk.
Det er så mange som er blitt drept da de ble prøvd som jagefisk.

Mine kom den 16, så da kom mine ut før dine : )
Men det er sikkert fordi hun ikke har noen å være redd for.
Mine var i hulen i 5 dager fra de var klekkt, dine var i 10 dager ?
Du får si hvordan det går med dem : )

Mvh Cassandra
Her står alt bra til med store og små :o)
Morro å følge med når mor og far er på tur med ungeskokken sin.
Hvor mange av det forrige kullet ditt vokste opp?
Synes det er så utrolig mange bebiser her, men noen pleier vel å falle fra.... Eller?
Dette er jo mitt første kull på dem og jeg er kjempe spent på hvordan de utvikler seg :o)
Sitter med trynet klistra til karet i flere timer om dagen.... Hehe, ååååå så spennende.
Legger ved bilder av familien.
Bilde 1.... Far i farta
Bilde 2.... Mor passer på
Bilde 3....Barna beiter på vasspest, mor passer på i bakgrunnen
Lykke til med dine Cassandra
Ingen av det forrige kullet vokste opp: (
Men noen ganger må de ha noen ganger på å øve seg.

Ja, noen pleier å falle av uten grunn, men sånn er det.
Ganske greit at noen faller av så slepper man så mange

Her lever de enda, skal prøve å få tatt noen bilder senere : )
Mater de med fryst artemia som er hakket opp i små biter og blandet med vann.
Så tar jeg en liten slange, og suger opp litt artemia å spytter det hvor yngelen er.

Mvh Cassandra
Mine paletter yngler stadig vekk nå,de er visst ikke til å stoppe når de først har fått det til
De er skikkelig aggresive mot andre fisk,har tatt knekken på flere guppy og 12 kardinaltetra hittil.
I utgangspunktet går de alene i et kar,men det karet er nå fyllt med SFO sine fisk,for de har lekkasje på karet sitt.
Så artig : )

Ja, de er ganske aggressive er også : O

Mvh Cassandra
Ja, nå er det bare tre yngl igjen her hos meg.....
Dette var deres første kull, har fin netting over pumpa, så den har ikke tatt noen. Ser nesten ut som at far har tatt seg noen super med yngel når mor har tatt seg en tur..... Får se om jeg får et nytt kull på dem å se hvordan det da går. De ble først borte når neontetraene dro til fiskehimmelen, så dem kan jeg heller ikke beskylde.
Hvordan går det med dine småtasser Cassandra?
Håper de blir STORE :o)
Hei
Har har det vært litt surr : /
I går bestemte jeg meg for å ta 6 yngel fra moren.
Hele greia gikk helt fint.
Men i dag så lå alle sammen under pumpen, så jeg flyttet de tilbake igjen.
Det ble sikkert masse stress for dem men de er nå sammen med moren igjen og beiter på alger: )
Jeg syns de er blitt mindre men det er sikkert bare meg: S

Jeg skal senere i dag på hytten så de er sikkert mindre yngel når jeg kommer hjem, siden de ikke får mat.
Men det er masse alger å spise på: )

Håper du får et nytt kull som vokser opp !

Mvh Cassandra
Du må ha en riktig god tur til hytta :o)
Håper det er mange småtasser som venter når du kommer hjem.
Her er det ikke fler yngler igjen hos mor og far, men når jeg skjønte hva som holdt på å skje i karet var jeg å "rappet" noen småtasser som jeg tok over i 54 liter`n, de lever enda. Så jeg får bare håpe jeg klarer å fostre de opp. Ikke talom at jeg setter de tilbake i karet til mor og far, der vil de uansett ikke leve opp (tror jeg) siden alle de andre er borte.
Ser faktisk ut som de har begynt å leke igjen, er ikke det litt fort?
Det er jo bare 16 dager siden de la egg.....
Blir litt bekymret for algene som kommer i karet, kan jo ikke ha noen form for algespisere der..... De blir jo kjeppjagd alle som en.... Tilogmed eplesnegla jeg hadde oppi karet ble flyttet rundt av palettene. Hva gjør du ang alger Cassandra?
Liss Nilsen
Mine paletter yngler stadig vekk nå,de er visst ikke til å stoppe når de først har fått det til:) De er skikkelig aggresive mot andre fisk,har tatt knekken på flere guppy og 12 kardinaltetra hittil. I utgangspunktet går de alene i et kar,men det karet er nå fyllt med SFO sine fisk,for de har lekkasje på karet sitt.

Hvordan går det med fiskene fra SFO?
Får de være i fred?
Synes det høres litt skummelt ut å sette de i samme kar som palettene.... Jeg har veldig dårlig erfaring med andre fisker i sammen med mine.
Men man får jo håpe at det går bra Liss :o)
Lykke til
Lene E
[QUOTE=Liss Nilsen]Mine paletter yngler stadig vekk nå,de er visst ikke til å stoppe når de først har fått det til:) De er skikkelig aggresive mot andre fisk,har tatt knekken på flere guppy og 12 kardinaltetra hittil. I utgangspunktet går de alene i et kar,men det karet er nå fyllt med SFO sine fisk,for de har lekkasje på karet sitt.

Hvordan går det med fiskene fra SFO?
Får de være i fred?
Synes det høres litt skummelt ut å sette de i samme kar som palettene.... Jeg har veldig dårlig erfaring med andre fisker i sammen med mine.
Men man får jo håpe at det går bra Liss :o)
Lykke til

Palettene ble flyttet i et annet kar før SFO-fiskene kom hit,så SFO-fiskene har det godt og trives,selv om de går i et alt for lite kar.Håper for fiskene sin del at de får fiksa karet sitt snart,så fiskene får den plassen de fortjener.
Palettene med ca 60 yngel går i en 112-liter sammen med 3 ancistrus(som nettopp har yngla),2 platy og...nå er det vel bare 3 kardinatetra igjen der.

Jeg ville aldri tatt sjansen på å ha palettene sammen med SFO sine fisk,tenk deg de tårevåte barna hvis bare halvparten av fiskene kom tilbake....
Håper det går bra med fiskene til SFO.
Nå er det noen dager siden jeg trodde det ikke var fler yngel igjen hos mor og far, det var visst feil.... :o)
Men det er kun 4 småtasser der, er det sånn at mor og far luker ut individer som det er no galt med kanskje?
Syns jo det er litt rart at det kun er 4 igjen, var sikkert over 200 til å begynne med......
Det er i dag 18 dager siden egga ble lagt (da er vel ungene 15 dager da?), er det da stor mulighet for at de 4 som er i karet nå vil vokse opp?
De jeg har satt i 54 litern har overlevd så langt :o)


Hei, kom akkurat hjem fra hytten: )
Men til min forferdelse var det bare 4 igjen!!!
Det var jo 32 da jeg dro: O
Hm, det kan jo være fordi at de ikke fikk mat :S
Så da har jeg like mange som deg da Lene: )
Håper de vokser opp da: )

Jeg gav de litt mat nå nettop så de fikk litt mat i seg..

Mvh Cassandra
Mine paletter spiste opp rubbel og bit av de første kullene sine.
Hvordan går det med yngelen din Cassandra?
Jeg har 8 stykker som vokser og gror :o)
Det er klin umulig for meg å ha algespisere i karet, palettforeldrene jager jo alt de ser Så nå er jeg veldig plaget med alger.
Har puttet oppi noen bittesmå eplesnegl bebiser, men de klarer ikke å ta unna nok......

Hei Igjen : D
Nja, her går det nok ikke like bra...
Alle sammen er borte, det er bare moren som er i karet nå.

Er Veldig plaget med alger jeg og !!
Planlegger at jeg skal flytte hunnen sammen med hannen igjen, bare nå i 250 literen.
Da får 70 literen fri, og jeg kan begynne å mørklegge den.
Skal ta over 3-4 saer for å se om de tar seg en liten middag : )
Håper jeg tar knekk på dem, tror det er penselalger som er et &%*¤#"¤ å få bort : (

Var på dyrebutikken i går, der hadde de fått inn artemia egg, og artemia-salt som skulle være sammen med eggene :s
Stemmer det ?
Ja, i såfall kan jeg jo klekke litt artemia når jeg får neste kull ; D

Lykke til med dine da ! : D
Hold oss oppdatert : )

Mvh Cassandra
Tror nok det stemmer ang salt, klekker ikke artemia selv, så det vet jeg egentlig ikke. Har kjøpt ferdig avskallet artemia jeg :o)
Ikke no griseri med det. Yngelen min har begynt å spise røde myggiser også spiser de litt av algene :o)
Så trist at du mistet dine nok en gang
Lykke til ved neste forsøk :o)
Ok

Hvordan ser de avskallede artemiaen ut ?

Takk, får håpe jeg får det til neste gang : )

Mvh Cassandra
Jeg kjøpte som sagt ikke egg, men jeg kikket på dem i butikken. Synes i grunnen at de likner veldig på hverandre i tørket tilstand.
Etter hva jeg fostod av han i butikken (kan man stole på dem tro?) så var det ikke så stor forskjell i næringen av avskallet artemia og artemia egg, men det er mye styr med klekking. Da jeg er så fersk akvarist som jeg er kjøpte jeg de avskallede, ynglene vokser jo, så da er det vel bra :o) ?
Jeg fôrer all yngelen min med avskallede artemia, platy, guppy og paletter.

Nå har palettbebisene begynt å spise røde myggiser :o)

Skal se om jeg klarer å få tatt noen bilder av palettene i dag, så kan du se at de har blitt større.
Ok, egentlig skjønner jeg ikke noe av artemia, blir så forvirra : S :P
Men, men.
Skjønner det sikkert en gang ; P

Ja, ta masse bilder! : D

Mvh Cassandra
Endelig fikk jeg rota meg til å tatt bilder :o)
De er bare helt herlige da.....
Tror jeg har klart å få vekk det meste av algene også, så da er det bare fryd å gammen :o)
Så her er altså bilder-------->>>>>>

Bilde 1 : yngel i karet til mor og far
Bilde 2 : yngel som jeg rappa (går i samme kar som platy yngel), disse er litt mindre enn de i kret sammen med mor og far...?
Bilde 3 : yngel i karet til mor og far
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap