- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvilke andre hobbyer har du? (side 2)
Hvilke andre hobbyer har du? (side 2)
biXenIkke?! Hva slags gitareier er du? Kun det beste for gitaren min *tørkestøvav* :P
Ah, jeg er glad i gitarene mine, men de trenger ikke koste så mye likevel... Synes ikke det er vits i å ha rådyr gitar, så blakk som jeg er... Viktigste for meg er å lære...
Har man en skikkelig gitar bør den lagres skikkelig og gås over av en som kan bra med gitarer en gang i blant.
Trenger jeg også, det... Problemet er å få gitarlærere til å adlyde ;P
Postet 23.05.07 kl 17:04
Supermann[QUOTE=biXen]Vil tro at prisen på merkegitarer og dugane hester er nokså like. Alt fra 10000 til 200000++. Mye ekstrautstyr til begge deler også.
Du får merkegitarar til ein 6000-10000 også, med masse ekstrautstyr. Desse er ofte likså gode som dei til 20000
Man får en dugelig gitar til 3000 (eller mindre om man vil spille klassisk), og man blir sannsynligvis like flink. Bare man får en som kan gitarer til å finjustere alt.
Til eventuelle nybegynnere som fikk bakoversveis...
Postet 23.05.07 kl 22:38
Postet 23.05.07 kl 22:42
Jeg har mange, men flere er årstidsavhengig.
Jeg maler og tegner bilder, tidligere drev jeg en del med keramikk. Dette er vinteraktivitet. Om sommeren elsker jeg å kose meg med hagen( drivhuset), og om høsten driver jeg hver eneste ledige øyeblikk med den største interessen, nemlig jakt.
Jeg har noen få teiner, og fisker hummer med disse, og jeg liker også garnfiske(trollgarn)
For tre år siden overtok vi et gammelt stort hus, og det skal pusses opp. Dette er noe som kommer til å pågå året rundt i mange år enda. Økonomien gjør at det går seint.
Ellers syr, og hekler jeg når jeg har tid.
Her er et bilde av meg og en hjort jeg har skutt. den dagen var det så kaldt, at jeg hadde 4-5 lag med klær, og jeg var våt til skinnet. men gøy var det lell
Jeg maler og tegner bilder, tidligere drev jeg en del med keramikk. Dette er vinteraktivitet. Om sommeren elsker jeg å kose meg med hagen( drivhuset), og om høsten driver jeg hver eneste ledige øyeblikk med den største interessen, nemlig jakt.
Jeg har noen få teiner, og fisker hummer med disse, og jeg liker også garnfiske(trollgarn)
For tre år siden overtok vi et gammelt stort hus, og det skal pusses opp. Dette er noe som kommer til å pågå året rundt i mange år enda. Økonomien gjør at det går seint.
Ellers syr, og hekler jeg når jeg har tid.
Her er et bilde av meg og en hjort jeg har skutt. den dagen var det så kaldt, at jeg hadde 4-5 lag med klær, og jeg var våt til skinnet. men gøy var det lell
Postet 23.05.07 kl 23:25
Endret: 23.05.07 kl 23:27
Postet 24.05.07 kl 00:02
Er ikke meningen å være kjip her, men personlig så mener jeg at man ofte får hva man betaler for når det kommer til gitar. Spiller selv gitar og har gjort det lenge. Gikk for en stund siden til innkjøp av en Gibson Les Paul Custom som slettes ikke var billig. 30 000,- for å være litt mere nøyaktig. Samme om det er elektrisk eller akustisk gitar så kan man ikke sammenligne de dyre med de billige. Skal ikke jeg være så påstålig her og si at de rimligere ikke er bra, langt der ifra, men synes at det blir feil å si at en Gibson ikke er verdt sin pris. Alt er jo til sitt bruk=P Det største problemet med de aller billigste gitarene er at de ofte er vansklige og tunge å spille på. De er så simpelt laget at å finjustere de vil bli som å forsøke å reparere en sprekk i akvarieglasset med fyrstikker og tyggegummi. (Fungerer sikker bra om man er MacGyver, men ikke for oss andre). Derfor er det virkelig å anbefale å legge noen lapper i det (2000+), det vil gi en mye bedre spilleopplevelse=)
Postet 24.05.07 kl 00:21
Hei,
det er en interessant tråd, som man har sjanse å blir litt meir kjent med de andre.
Eg bor jo på en øy og med akvaristiken står eg litt isolert her. Mine andre hobbier gjære det ikke bedre.
Siden vi fikk barn, katt, hus med kæmpestort hage sto dette no på plass no. 1 i hobbylisten min.
Eg liker sportsfiske og her er det spesiell Cyprinus carpio (Karpe), som skaper stor fascinasjon for meg. Må reise til Tyskland for å fiske. Tyskere gjære det jo egentlig omvendt. Hmm, veldig rart dette... men drømmer fortsatt om en ekte norsk Cyprio. Da må eg vel reise til østlandet, eller?
Windsurfing eller heter det brettseiling gjære eg siden mange år men det er kun et hobby. Er egentlig lite avansert her, men vannstart og powerhalse klarer eg vel. Korfor er det så lite folk som driver med dette her i Norge? Det er helt fantastisk å surfe i midten av fjordlandskapet.
Videre er det bordtennis, som er så eksotisk i Norge som hesteskokasting i Tyskland.
Å høre musikk liker eg og, men da står eg litt still mellom 60 tall og 80 tall + grunge a la nirvana eller britpop a la blur / oasis er bra. Men franz ferdinand, røyksopp og madrugada er helt topp også.
Det skal være nok.
det er en interessant tråd, som man har sjanse å blir litt meir kjent med de andre.
Eg bor jo på en øy og med akvaristiken står eg litt isolert her. Mine andre hobbier gjære det ikke bedre.
Siden vi fikk barn, katt, hus med kæmpestort hage sto dette no på plass no. 1 i hobbylisten min.
Eg liker sportsfiske og her er det spesiell Cyprinus carpio (Karpe), som skaper stor fascinasjon for meg. Må reise til Tyskland for å fiske. Tyskere gjære det jo egentlig omvendt. Hmm, veldig rart dette... men drømmer fortsatt om en ekte norsk Cyprio. Da må eg vel reise til østlandet, eller?
Windsurfing eller heter det brettseiling gjære eg siden mange år men det er kun et hobby. Er egentlig lite avansert her, men vannstart og powerhalse klarer eg vel. Korfor er det så lite folk som driver med dette her i Norge? Det er helt fantastisk å surfe i midten av fjordlandskapet.
Videre er det bordtennis, som er så eksotisk i Norge som hesteskokasting i Tyskland.
Å høre musikk liker eg og, men da står eg litt still mellom 60 tall og 80 tall + grunge a la nirvana eller britpop a la blur / oasis er bra. Men franz ferdinand, røyksopp og madrugada er helt topp også.
Det skal være nok.
Postet 24.05.07 kl 00:24
Postet 24.05.07 kl 08:54
SqeeEr ikke meningen å være kjip her, men personlig så mener jeg at man ofte får hva man betaler for når det kommer til gitar. Spiller selv gitar og har gjort det lenge. Gikk for en stund siden til innkjøp av en Gibson Les Paul Custom som slettes ikke var billig. 30 000,- for å være litt mere nøyaktig. Samme om det er elektrisk eller akustisk gitar så kan man ikke sammenligne de dyre med de billige.
Selvsagt langt på vei enig. Men har selv en Epiphone SG Iommi sig. versjon, og har spilt med den hos en kamerat som har studio og skikkelige Marshall amper, og når man sammenligner lyden med min og de Gibson SGene han har/har hatt, så er lyden kanskje en tanke klarere på SGen, men litt "fetere" på min. De fleste ville sagt min har kulere lyd, men en skikkelig lyd kjenner hadde hørt SGen var mer crisp. Men for folk flest så spørs om det har betydning.
Men det avhenger litt av strenger og sånn også. Men om det er verd 10000 i forskjell er ikke godt å si. Gibson gitarer har mange andre "feil", som de ikke vil fikse pga. det er tradisjon, som bla. dårlige knagger til reima, visse deler av necken osv. Litt forskjellig alt etter hvilken modell, men personlig synes jeg ikke Made in Usa er verd 10000 nødvendigvis
Hadde dog veldig lyst på den svarte spesialversjonen av Les Paul looken som var til salgs en stund. Billig fra USA, men spiller ikke nok til å være poeng i det nå uansett.
Postet 24.05.07 kl 14:08
Michael NiesarHei, Eg liker sportsfiske og her er det spesiell Cyprinus carpio (Karpe), som skaper stor fascinasjon for meg. Må reise til Tyskland for å fiske. Tyskere gjære det jo egentlig omvendt. Hmm, veldig rart dette... men drømmer fortsatt om en ekte norsk Cyprio. Da må eg vel reise til østlandet, eller?
Njaaa, det finnes faktisk karpevann rundt Bergen, rundt Stavanger og på Sørlandet også. Men de største suggene er selvsagt her nede på Østlandet, spesielt Ulsrudvann og Damtjern. Kan vel nærmest garantere fisk på en kveldsøkt hvis du fisker i rett vann, opp til 3-4 kg. Har ellers blitt ny norsk rekord, over 12 kilo tatt nå i mai.
Bare å ta kontakt, så skal du få tips og guiding hvis jeg har tid.
Postet 24.05.07 kl 14:27
Endret: 24.05.07 kl 14:28
Hmm hobbyer...
Jeg er litt av og på med allt egentlig. Gjør det samme MYE i korte perioder for så å legge det bort og ikke ta det opp igjen flere år etter.
Det jeg har vært borti og lykkes med i mer eller mindre grad er dette:
Seiling, samboer kjøper båt og dette blir naturlig. Foretrekker sommer/turseiling, men det har nå blitt en og to regattaer også de siste årene.
Dykking, ble meldt på kurs av overnevnte. Har nå ikke drakt så det blir dårlig med det for tiden. Får kjøpe en ny våtdrakt til sommeren.
Dataspill, dette tar mest tid i øyeblikket. Utrolig hva en kaster bort tiden på når det nærmer seg eksamen.
Reising, når en har penger og tid. Det å reise avgårde til nye steder er vell noe av det beste en kan foreta seg. Skulle absolutt ønske at jeg fikk gjort mer av dette.
Hadde en veldig kort periode med golf, men det er nok ikke noe jeg kommer til å ta opp igjen.
Det var vell det tror jeg. Ikke alverdens spennende, men det er nå slik det har blitt. Det er virkelig en del veldig aktive mennesker her inne.
Jeg er litt av og på med allt egentlig. Gjør det samme MYE i korte perioder for så å legge det bort og ikke ta det opp igjen flere år etter.
Det jeg har vært borti og lykkes med i mer eller mindre grad er dette:
Seiling, samboer kjøper båt og dette blir naturlig. Foretrekker sommer/turseiling, men det har nå blitt en og to regattaer også de siste årene.
Dykking, ble meldt på kurs av overnevnte. Har nå ikke drakt så det blir dårlig med det for tiden. Får kjøpe en ny våtdrakt til sommeren.
Dataspill, dette tar mest tid i øyeblikket. Utrolig hva en kaster bort tiden på når det nærmer seg eksamen.
Reising, når en har penger og tid. Det å reise avgårde til nye steder er vell noe av det beste en kan foreta seg. Skulle absolutt ønske at jeg fikk gjort mer av dette.
Hadde en veldig kort periode med golf, men det er nok ikke noe jeg kommer til å ta opp igjen.
Det var vell det tror jeg. Ikke alverdens spennende, men det er nå slik det har blitt. Det er virkelig en del veldig aktive mennesker her inne.
Postet 24.05.07 kl 14:41
Jack Russell Terrier
Ved siden av akvariehobbyen har vi ei lita Jack Russel tispe.
Hun gir oss mye glede og latter og er litt av en personlighet.
Snill som dagen er lang, men veldig full av hyss.
Når vår yngste datter var rundt 3 år hadde hun det veldig morsomt med å kaste et hånkle over bikkja og fange henne, hun kastet seg over bikkja etterpå. Hun har nok sett litt for mye på krokodillejegeren på Discovery. Sara synes dette bare var morsomt, hun var bare glad for at noen lekte med henne.
Hun gir oss mye glede og latter og er litt av en personlighet.
Snill som dagen er lang, men veldig full av hyss.
Når vår yngste datter var rundt 3 år hadde hun det veldig morsomt med å kaste et hånkle over bikkja og fange henne, hun kastet seg over bikkja etterpå. Hun har nok sett litt for mye på krokodillejegeren på Discovery. Sara synes dette bare var morsomt, hun var bare glad for at noen lekte med henne.
Postet 24.05.07 kl 15:09
Postet 24.05.07 kl 15:27
Postet 24.05.07 kl 15:57
Postet 25.05.07 kl 12:12
Idag henter jeg min første bil, en Honda Civic HB 92 mod, så det blir forhåpentligvis starten på en ny hobby (som jeg egentlig har hatt lenge, men hva kan man liksom gjøre uten å faktisk ha en bil) Ellers så hører jeg endel på musikk, trener, forskjellige ting på pc`en (litt fixing av biler i photoshop) I tillegg til dette mater jeg katten og koser med den i ny og ne XD
Postet 25.05.07 kl 13:28
Hanne FHar to eksamener neste uke...
Da må jeg få ønske lykke til!
Jeg har eksamen NÅ jeg, er akkurat ferdig med én hjemmeeksamen og har to igjen. Har lest mer her på forumet enn jeg har gjort på lenge...
Da jeg leste innleggene til Mona og Rose U kom jeg forresten på en ting til jeg liker å holde på med: planter og "haging". Vi flytter inn i splitter nytt rekkehus til sommeren, og da får vi en liten hageflekk også. Foreløpig er det bare en jordhaug og det blir nok ikke noen ordentlig hage der i år, men bare jeg blir ferdig med eksamen skal jeg plante litt i krukker og blomsterkasser så det får vokst seg til før vi flytter. En liten urtehage har jeg også lyst på etter hvert.
Postet 25.05.07 kl 13:33
GreteArtig at det er så mange musikkinteresserte her!
*host*
Når jeg skal gjøre mine moderlige plikter og synge en godnattsang eller noe for sønnen min, avbrøt han meg øyeblikkelig og allerede i en alder av to år sa han høyt:"Mamma! Ikke syng! Stopp!"
Det sier vel litt om sangstemmen til undertegnede...
Jeg finnes ikke interessert i hverken musikk eller sport Jeg er nok litt av en særing! Har aldri drevet med en eneste sportslig aktivitet hele mitt liv, unntatt ridning da (om det kan klassifiseres som "sport", man "sitter jo bare der").
Må si jeg virkelig er fascinert av de som kan synge, og faktisk har sangstemme.
Postet 25.05.07 kl 14:06
Postet 25.05.07 kl 14:24
mona oNår jeg skal gjøre mine moderlige plikter og synge en godnattsang eller noe for sønnen min, avbrøt han meg øyeblikkelig og allerede i en alder av [I]to år[/I] sa han høyt:"Mamma! [I]Ikke syng[/I]! Stopp!" Det sier vel litt om sangstemmen til undertegnede...
Vet ikke om vi burde stole på gehøret til 2 åringer for å bedømme stemmer da men? :P De fleste har vel en ok stemme til NOE, bare de ikke overvurderer den og bruker den for høyt eller lavt Men såklart, vet man ikke forskjell på falske og rene toner så blir det ikke sprekt :P
Jaja, man kan alltids synge i dusjen.
Postet 25.05.07 kl 14:40