Trenger hjelp til valg av nytt kar:D (side 2)

Vil anbefale deg å tusle etter meg inn på www.saltvannsforum.no

Det er dessverre ikke så mange her som har saltvann, så vi må lete etter kunnskap et annet sted.
Jeg har lastet ned endel artikler jeg leser og koser meg med, og skal kjøpe en bok eller to.

Forresten,
jeg ville heller kjøpt to akvarier à 200 L isteden for ett på 400 L.
Hvorfor?
200L (eller litt mer selvsagt) er stort nok til å ha masse valg, og man kan få enda mer valg siden man kan fordele aggresivitet feks på to kar.
Jeg har et på 420L, og jeg ergrer meg litt over størrelsen. Skulle hatt armer på 2 meter
Inaktiv bruker
Det blir litt vanskelig mht plass osv med 2.. også er det liksom meningen at jeg kun skal ha et til pynt.. Blir litt masete med 2 kanskje.. ender vel opp med et akvariehus til slutt:P hehe.. Men uansett, jeg har sett litt rundt, er mye jeg ikke skjønner et pip av enda, men når jeg ser på akvarier på f.eks akvasia.no.. så ser jeg at den er komplett med skummer og "alt", hva mangler jeg da? =P Levende stein, fisk.. hvilke målere trenger jeg da?
Hva en trenger av utstyr kommer mye ann på hvilke oppsett en tenker å ha. F.eks en kalkreaktror er jo ikke det helt store om en ikke har koraller, osv

Det å starte med saltvann er noe mer krevende enn det å starte med ferskvann. Eller krevende og krevende, men går det gærnt, så merkes det gjerne så mye bedre på VISA`n...

Kan egentlig ikke annet enn å sterkt anbefale deg å pløye over det du kan av literatur, enten det er i papirform eller på nett, før du bestemmer deg.
Inaktiv bruker
Ja, ser ut til at jeg blir nødt til det nå ja.. Er veldig i tvil, men synes det er så innenmariens fint Er så mye å sette seg inn i, vil være sikker.. eller, er sikker, må bli enda sikrere :P
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap