Damsnegler og skivesnegler, settes i det fri ? (side 2)

Det er uansett veldig på kanten å si at noen må gi opp hobbyen fordi man ikke vil kaste sneglene i søpla. Det burde i alle fall være mulig å fortelle om koking før man sier at det bare er å gi opp.

Så vidt jeg oppfattet det, var ikke trådstarter i mot å drepe sneglene - hun ville bare ikke pine dem.
Bevares, sa jeg noe om det da? Jeg skrev "Kverk dem" og at det måtte man lære seg.

Jeg har iallefall ikke sagt et ord om å hive levende snegler i søpla.
(Vet ikke om det var til meg du skrev det der, Kesol.)
hiv sneglene i kokende vann, da vil de dø med en gang =)
Eller i fryseren over natta. Det er nok mer humant enn koking.
Tarald
Eller i fryseren over natta. Det er nok mer humant enn koking.

Mer humant enn koking? :O
Er det ikke bedre å ha en raskt død, enn en langsom død?

Man skal vel ikke hive sneglene oppi vanlig vann for så å begynne å koke? Man skal vel hive de oppi ferdigkokt vann?
Personlig tror jeg på et velretta hammerslag. Da har du fiskefor.

Ikke la de fryse ihjel. Kast dem heller i (allerede) kokende vann.
Det aller mest humane er sprit, men det har de færreste tilgagn på (med mindre man vil bruke polvarer).
Hei -
Ja i dag avlivet jeg dem.. Tok å kokte opp vann og hev de oppi.. De døde kjempe raskt. Tror ikke akkurat de merket noe Håper jeg :P
Carroo
Hei - Ja i dag avlivet jeg dem.. Tok å kokte opp vann og hev de oppi.. De døde kjempe raskt. Tror ikke akkurat de merket noe ;) Håper jeg :P

Du velger en mer human og grundig metode enn meg, og det er i bunn og grunn bra. Stå på Carroo!!
Håper du ikke lager lørdagsgrøten i den pannen. Æsj.
Jeg har en kopp med salt stående ved problemkaret...
Men deter selvølgelig bare små pestsnegler som havner her... De dør momentant...
Jeg får bare ikke til pestsnegler jeg rett og slett. Selv ikke i oppdrettskaret for røde krystall reker overlever de :p
Fredrik84
Jeg får bare ikke til pestsnegler jeg rett og slett. Selv ikke i oppdrettskaret for røde krystall reker overlever de :p

Kanskje de har fått pest? ;P
Fredrik84

Alle vet du at du kun har rovdyr. Du har kamptrente reker, bare innrøm det.
Jeg har tatt vare på damsneglene mine med vilje. Har ikke blitt ubehaglig mange av dem heller. Tenker på dem som en del av det lille økosystemet mitt. De spiser jo både deterius og grønnalger, hva er egentlig problemet utover det rent estetiske?
Mine damsnegler spiste opp plantene mine
Sneglespisere!
Hei igjen..
Nå ser jeg bare fler og fler snegler i akvariumene hver dag.. Klarer ikke å få fjerna alle! Og de formerer seg VELDIG fort.. Lurer på om jeg skal kjøpe en sneglespiser som vil trives i et 54 liters akvarium.. Noen forslag?

Er så lei av å måtte plukke ut snegler heele tiden ;P
Håper på svar (:
Det finnes desverre ikke sneglespisere som vil trives i et kar på den størrelsen. Du får nok fortsette å koke ;0)
Det jeg lurer aller mest på er om det finnes sneglespisende snegler? På stranda finner man jo boresnegler.
Gry
Det finnes desverre ikke sneglespisere som vil trives i et kar på den størrelsen. Du får nok fortsette å koke ;0)

Hei.. Ok , takk for svar.
mener at indisk klorereke spiser snegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap