- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Hvordan innrede et Malawi akvarium. (side 2)
Hvordan innrede et Malawi akvarium. (side 2)
Mitt malawikar har store runde steiner som danner mange,mange små huler som fisk kan leke i og gjemme seg i.I bunnen har jeg en tykk isopor-plate for å forhindre sprekk i glass ved steinras...
Postet 14.06.07 kl 18:35
Ikke så lett å få så store steiner i et såpass lite kar. Problemløsningen med isoposplaten er genial. Visste ikke om den. Ikke for sent å gjøre noe med enda. Skal en tur på stranden igjen i helgen så da vil jeg se etter litt større og rundere stein. Har nå bygget opp steinene så det er huler under og imellom og de ligger stabilt ovenfra. Men er det fare for at det blir steinras underfra må de selvsagt sikres. Blir mye bygging her men guri så artig. Guttungen ba meg slutte med nynningen når jeg holdt på. Han ble gal av å høre på bob, bob, dædi,dædi, bob, bob Sue. Om igjen og om igjen. Var ikke klar over det selv engang.
Postet 14.06.07 kl 19:56
Postet 15.06.07 kl 21:52
Postet 15.06.07 kl 21:53
Enda bedre uten de hvite steinene og de kunstige hulene.
Synes Travis Simonsons er kult, selv om det ikke har noe med Lake Malawi biotop å gjøre. Det er jo et rent plantekar som har malawiciklider i stedet for de mer tradisjonelle tetranene. Men slike plantelandskaper som det finnes ikke under vann, inspirasjonen for slike plantekar er nesten alltid landskap og natur over vann, ikke under. Så jeg synes ikke det blir noe galere med malawiciklider enn andre fisk her. Vannverdiene hans er jo i utgangspunktet Malawi, bare at han dytter ph 1.0 ned med co2. Han er jo fremdeles litt på den alkaliske siden. Ser da ut som det er fri Co2 over ph 7 også jo.
Synes Travis Simonsons er kult, selv om det ikke har noe med Lake Malawi biotop å gjøre. Det er jo et rent plantekar som har malawiciklider i stedet for de mer tradisjonelle tetranene. Men slike plantelandskaper som det finnes ikke under vann, inspirasjonen for slike plantekar er nesten alltid landskap og natur over vann, ikke under. Så jeg synes ikke det blir noe galere med malawiciklider enn andre fisk her. Vannverdiene hans er jo i utgangspunktet Malawi, bare at han dytter ph 1.0 ned med co2. Han er jo fremdeles litt på den alkaliske siden. Ser da ut som det er fri Co2 over ph 7 også jo.
Postet 15.06.07 kl 22:31
Postet 16.06.07 kl 01:47
Inaktiv bruker
SoVeHer er det riktige.
Dette beynder jo å bli riktig flott dette!
Ble inspirert til å gjere noe liknende men i mindre fomat til malawi yngelen min
Postet 24.06.07 kl 00:30
Fisken er flyttet inn. Var og hentet herligheten før helgen. Har bestilt meg to "fjell" med huler i ad jeg synes det ble litt lite gjemmesteder som karet er nå. Når de kommer blir det litt ommøblering i forbindelse med rengjøring. Bilder kommer i profil når jeg er helt ferdig. Fisken ser ut til å trives og alle verdier holder mål. Bare heldigger det.
Postet 24.06.07 kl 03:39