Det derre med litersyken... (side 2)

Jeg kjøpte et Juwel Rio 180, og angrer sinnsykt!
Det er egentlig et latterlig kar.

Så jeg vurderer et Aqualine 250, men så er problemet igjen at jeg egentlig kan presse inn et kar med 130 cm. lengde.
Hvorfor gjør du ikke det da?, tenker vel dere.
Jo, jeg har verdens råeste innvendige bakgrunn(med tanke på lite volum), og den er da cirka 100 cm.
En løsning som er diskutert er å gi/selge karet til kompiser med den betingelse at bakgrunnen er min.
Men det hjelper meg lite når den ikke er her lenger

Ikke et eneste sted har jeg plass til et kar på rundt 100 cm.
Ja denne litersyken er en fæl syke. Begynte selv med et 126 l kar som formerte seg til 8 kar i størrelsen 18 - 126 l. Nå har jeg et på 540 l og et på 375 l.
Planene er å bygge reol isteden for frittstående kar. Når man ikke har så mye plass så bygges det i høyden.

Mvh Linka
SoVe
[QUOTE=Frank Angell]Litersyken er såpass farlig, at man bare bør gi etter først som sist. Hiv TV-en på dør, bruk bokhylla med innhold på grillen i sommer, plasser sofaen på terassen, og nyt det våte liv. Selv hadde jeg seriøse planer om en 720L i løpet av året, men det toget gikk fra meg, sporet av, og endte i tragedie... Sånn er det å være blakk :D Men de fleste vil vel si at jeg har så det holder likevel. For tiden har jeg (i alle fall til uka): 1*375L, 3*150, 1*170L og 1*5L i drift. 170 skal ut, og så skal 2*63+ 96litern opp. Dette i en stue på ca 25m2 :)

Heldigvis finnes det loftsenger (både enkle og doble) på Ikea. Når gulvplassen tar slutt får vi flytte oppunder taket så vi kan ha akvarier under senga også.
Ja, litersyken er en farlig (dyr) hobby men dog så artig. Har en del venninner som mener det har klikket for meg. En arbeidskollega ville jeg skulle overta akvariet hans når han skal flytte, en annen var lei seg for at han ikke visste om "syken" min for han hadde akkurat kastet sitt. Zoo-butikken på senteret begynner snart å ta husleie av meg siden jeg er innom nesten hver dag. Men jess det er artig, så får folk si hva de vil. Det er MIN! hobby.

Må bare si at nå har 2 av venninnene mine fått syken og. De ristet på hodet av meg men jaggu klarte jeg å smitte de. Ene dama er oppe i 2 kar, andre i 3. He he. Diggbart.
Heldige meg har fått tak i 3 stk 160 liters rammekar gratis. Så nå blir det akvarierom i kjelleren med 5 kar som utgangspunkt. Samboer syntes liksom at det blei drøyt å sette opp i alt 7 kar i stua, det holdt med 240l. rio men det er jo ikke jeg enig i. Så nå tar jeg med meg kjøleskapet og flytter ned i kjelleren!
Bare tanken på hvor god plass jeg heretter vil få til nye prosjekter...

MUHAHAHA...

hehe, antydning til galskap melder seg,ja.
Ja, hadde man bare hatt en kjeller..drømme, drømme..
Her er det igjen inntaksstopp i stua så nå blir det reol i gangen.

Akvafil: Du må huske å ta med deg et toalett ned i kjelleren slik at du slipper å gå opp på do (hvis du ikke har et allerede) og micro for lett matlagning..hehehe
Linka
Ja, hadde man bare hatt en kjeller..drømme, drømme.. Her er det igjen inntaksstopp i stua så nå blir det reol i gangen. Akvafil: Du må huske å ta med deg et toalett ned i kjelleren slik at du slipper å gå opp på do (hvis du ikke har et allerede) og micro for lett matlagning..hehehe

Forsvarets stridsrasjon og en snurredass er bestilt, hihi...
Husk sandsekker til å legge foran døra til kjelleren, da... I tilfelle folk begynner å forlange utenomfiskelig innsats fra deg.
Det begynte med en bolle og en kampfisk rett etter påske, og etter det har det tatt litt av. I sommer fikk jeg en 64-liter av en kompis som flytta, men planen var hele tiden å skaffe meg større. Tenkte først 100-liter, så 200-liter, før jeg kjøpte en juwel 260 vision som er klar for fisk om en par-tre uker. Eneste grunnen til at det har tatt litt tid er at jeg visste jeg skulle flytte i sommer, så det ble utsatt. Gruer meg til jeg skal flytte igjen. Det er jo litt styr å flytte akvarier, og kjenner jeg meg selv rett kommer det nok et par småkar til i hus.

Litersyken er litt begrenset for min del. Akvarierom er ikke den store drømmen for meg, ikke enda ihvertfall. Jeg liker best når de står i rom hvor de blir litt mer til pynt. Akvarierom blir kanskje litt for mye "dyrehage" for min del, men det det er jo stilig.
Hehe.. det er det som er så skummelt med litersyken. Man begynner med et selskapskar i stua og dess mer man lærer om de fiskene man har i selskapskaret og at de selvfølgelig ikke passer sammen, dess flere kar kommer inn i huset.

Har alltid sett på dette med reoler som en dyrebutikk ting og har ikke ville hatt slike selv, men nå går jeg med planer om to reol i gangen.

Hvis man greier å styre unna litersyken så er man viljesterk for den kommer krypendes og så : KAMBOOOOMMM !!!!
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap