Antall besøkende... (side 2)

Bjarne
... for ikke å snakke om på latin :)

Sant nok, hehe.

Men ja, vanskelig å få vekk alle sånne småfeil i basen uten at flere engasjerer seg. Kanskje naturlig at NA folk ikke akkurat gidder å gå her og oppdatere :P

Bla. dette jeg har merka med otocincluser, hvor jeg er temmelig sikker på at masse bilder er feil, man må nesten poste de på catfishworld e.l. for å få bekrefta, og da er det jo mye rettighetsstyr med en gang.

På planter er det også masse navn og definisjoner som er feil eller uklare, som ikke akkurat hvermannsen kan ta en avgjørelse på. En fiske/plantebase er ingen enkel sak. I min mening kunne det like godt vært en egen side med sine egne moduler og funksjoner. Men det er jo hele pakken som gjør AF populær
Donald
Om en måned skal jeg ha et lignende innlegg. Alltid like moro:-) :-)

Personlig synes jeg det er ganske utspekulert å sitte slik og med vilje forsøke å terge opp en diskusjon man vet det kan bli temperatur på...
Meningsløst.

Trodde du var litt mere real enn som så?
mona o
[QUOTE=Donald]Om en måned skal jeg ha et lignende innlegg. Alltid like moro:-) :-)

Personlig synes jeg det er ganske utspekulert å sitte slik og med vilje forsøke å terge opp en diskusjon man vet det kan bli temperatur på...
Meningsløst.

Trodde du var litt mere real enn som så?
Enig, Mona. Tror det ble litt for mange "kalde" på ham i går
Donald
bare det faktum at Akvasia eier domenet webzoo.no får meg forbannet!

Du behøver kanskje ikke være så forbannet, se dette vedtaket i norid:

http://www.webzoo.net
og
http://www.webzoo.no
tar deg til samme site.

En annen ting er at webzoo fortsetter å bruke .net både i logo og i e-post adressene...
Et akvarieforum eid og drevet av NAF?! Joda, de sidene som allerede er oppe via NAF er jammen steike gode du, så det var fristende...NOT.

P.s. Donald, siste kommentaren din sier meg at dine innlegg ikke bør tas alvorlig fra nå, og at de bare er for å hisse opp til diskusjon?
Aggi
Enig, Mona. Tror det ble litt for mange "kalde" på ham i går ;)

I går var i går, i dag er i dag. Klokka ti på halv to dagen etter burde vel skolten være i orden igjen?
mona o
[QUOTE=Aggi]Enig, Mona. Tror det ble litt for mange "kalde" på ham i går ;)

I går var i går, i dag er i dag. Klokka ti på halv to dagen etter burde vel skolten være i orden igjen?
Kommer an på mengden Men du sier noe der...
Gry
Et akvarieforum eid og drevet av NAF?! Joda, de sidene som allerede er oppe via NAF er jammen steike gode du, så det var fristende...NOT.

Hva er adressen til disse sidene?

Jeg syns det hadde vært veldig greit om AF fikk beholde Holgeir og våre/sine egne moderatorer, men NAF puttet inn sin info (og litt penger).

Eh, ja, nå ble det noe rart med siteringa, men dere skjønner. :p
Kesol
[QUOTE=Gry]Et akvarieforum eid og drevet av NAF?! Joda, de sidene som allerede er oppe via NAF er jammen steike gode du, så det var fristende...NOT.

Hva er adressen til disse sidene?

Jeg syns det hadde vært veldig greit om AF fikk beholde Holgeir og våre/sine egne moderatorer, men NAF puttet inn sin info (og litt penger).

Eh, ja, nå ble det noe rart med siteringa, men dere skjønner. :p
Her er linken. Tror du vil se at det kunne holdt med at de puttet inn penger... Det virker som om det er veldig få som jobber med sidene, og selv om de gjør en veldig god jobb, så blir det så alt, alt for lite.
Om (og jeg vet moderatorene har nok å gjøre, men om) moderatorene kunne formidle evt. tillegg NAF måtte ha til Akvaforum, ville ikke det vært greit...?
Må da være noen i NAF som kunne kommet inn som moderatorer her, om NAF og AF samarbeidet?

Jeg savner egentlig en liten organisasjon rundt AF, bare. Jeg hater det faktum at det er 3 akvarieforum i Norge, og ingen av dem er knyttet opp mot en organisasjon. Hadde det vært opp til meg hadde Holgeir fått kuppe de andre sidene, og hele styret i NAF. :p
Donald
Det er jo utbrytere fra utbryterne av NA. Jeg har full forståelse for det som førte til første utbrytningen; bare det faktum at Akvasia eier domenet webzoo.no får meg forbannet!

Nå er det opptil flere av oss som ikke er utbrytere fra noe som helst. Godt plantet innenfor NAF er vi også, da som medlemmer av akvarieklubber som er tilsluttet NAF.

Donald
Basene her synes jeg er fornøyelige, men man finner mye bedre info dersom man googler. Så for meg blir de bare en kuriositet. Greit nok liksom:-)

Vet ikke hvor mange som har postet lignende poster som denne. Felles for alle disse postene er at de er postet av folk som tilsammen har bidratt med lite og ingenting. Så er det noe som er en kuriositet så er det posterne av slike innlegg.

Man skal ikke kan forvente at alle opplysningene som finnes her på AF skal være helt oppdaterte. Det får være grenser for hva man skal kreve av et forum som har vært i drift i knappe halvannet år. Det man kan være rimelig sikker på er at følger man informasjonen, som man finner på AF, så gjør man ikke mye galt.

Jeg vet av forum som har vært oppe i ti år og ennå ikke fått på plass en enste fiskeprofil. I det hele tatt svært lite av kunnskapsbaser og lignende.

Skal man ha retten til å klage så får man også bidra. Det er kanskje lettere å foreta en post i måneden for å more seg enn å poste noen oppdateringer i måneden for å få økt kvaliteten i kunnskapsbasene.

Kesol
Om (og jeg vet moderatorene har nok å gjøre, men [I]om[/I]) moderatorene kunne formidle evt. tillegg NAF måtte ha til Akvaforum, ville ikke det vært greit...? Må da være noen i NAF som kunne kommet inn som moderatorer her, om NAF og AF samarbeidet? Jeg savner egentlig en liten organisasjon rundt AF, bare. :) Jeg hater det faktum at det er 3 akvarieforum i Norge, og ingen av dem er knyttet opp mot en organisasjon. Hadde det vært opp til meg hadde Holgeir fått kuppe de andre sidene, og hele styret i NAF. :p

Hva tror du/ønsker du å oppnå med en organisasjon da? Blir litt nysgjerrig nå :0)
Alt om NAF + forum og fiskebaser samlet på en plass, hovedsaklig.
Jo flere som samles om samme sak, jo mer tyngde kommer det inn.

Jeg tror også en større organisasjon kunne avlaste moderatorene litt.
Frank Angell
Nå er det ikke antallet gjester på AF som gjør at vi er størtst: Det er den større tilmeldingen av nye medlemmer enn noe annet forum for akvarister, og aktiviteten i forumet som bidrar til dette faktum. Noen lette tall på morgenkvisten: Siden 1, mai har vi på AF fått 332 nye medlemmer. NA fikk på samme tiden 261. Dvs at vi har en vekst som er 23% høyere. Siden 1, mai, har det blitt postet 11000 innlegg her på AF. På NA, der kjøp og salg teller med som en del av forumet, er det postet under 9000. Du ser forskjellen?? Jeg ser i alle fall ingen grunn til å ikke definere AF som størst, i raskest vekst, med mest potensiale, med mest kunnskap i baser, og med mest takhøyde ++++ :) Og for å si det rett ut; jeg har ingen ting mot NA. Ingen verdens ting ;)

Nå skal jeg ikke blande inn tall og statistikker. Av og til tar vi en undersøkelse av innloggene brukere, nye tråder mm for å se hvordan det ligger an. Faktisk har det vært 20 % økning med antall innloggende brukere enn for samme tid for 1 år siden i samme kallender måned.

Vi har ingen baser som jeg tror det trekker opp en del antall forumbrukere her.

Det finnes jo plusser og minuser på begge forumene, det vil det alltid være med kvaliteter på forskjellige områder.

LN
Uff jeg visste ikke at dette her kom til å skli helt ut...
Tråden ble startet med et enkelt spørsmål, og det hele endte i et skred av meninger... Jeg synes akvaforum er det beste forumet, men jeg har ikke behov for å rakke ned på andre forum...
Da jeg meldte meg inn her ante jeg ingenting om at dette forumet var en outsider i organisasjonssammenheng, men det bryr jeg meg egentlig ikke om.
Fordelen med å være på utsiden er frihet, vil jeg mene
Fordelen med å være på innsiden av en organisasjon er jo frihet - det er jo demokrati i organisasjoner.

(Ikke ment som en kritikk av AF's måte å styre på, mer som en generell bemerkelse)
Som Geir nevner ovenfor så er det flere av moddene her på AF som er tilsluttet NAF gjennom sine respektive klubber. NAF er en viktig organisasjon, men den er helt og holdent drevet på frivillig basis av et styre som gjør en kjempejobb. Uten et slikt NAF-styre ville nok organisasjonen, eller heller forbundet, da det mer fungerer som et bindeledd og "paraply" for klubbene, tørke helt ut.

Jeg har svært stor respekt for den jobben NAF gjør og engasjerer meg også der så langt jeg føler jeg kan strekke til gjennom min klubb.

AF er på ingen måte en "organisasjon" eller noe som kan sammenlignes med det. AF kommer heller ikke til å bli noe slikt heller. AF er en nettportal med mye spennende og givende innhold, noe det også skal bli mer av framover. AF er et nettbasert, akvaristisk samlingssted. På ingen måte skal AF konkurrere med NAF slikt sett. Det er det ingen hensikt i. Det som er felles for AF og NAF er interessen for hobbyen og det å fremme den, gjøre den tilgjengelig for så mange som mulig med god informasjon og spredning av akvaristisk kunnskap. Kan AF være med å skaffe NAFs klubber enda flere medlemmer og der igjennom øke NAFs innflytelse og gjennomslagskraft mot de utfordringer hobbyen vår står ovenfor, vil selvsagt AF bidra til dette. Skulle bare mangle.

Jeg har stor tiltro til NAF, ny hjemmeside er på trappene der for bedre informasjon ut til medlemmene og kontaktinfo for klubbene. Jeg ser fram til det Klubbene som er tilsluttet NAF har et stort ansvar for å holde NAF i live. Det er klubbene som er NAF. NAF er ikke noe stort forbund og har ikke store beløp å strø om seg med. Alt i NAF baseres på frivillig arbeid. Det bør vi ha stor respekt for. Man kan være uenige i mangt omkring og i et forbund og saker som engasjerer, men uten NAF ville nok akvarienorge måtte slite mer i motvind enn hva vi har opplevd til nå. Det er stor kompetanse blant ildsjelene i NAF og de jobber skjorta av seg for alle oss andre "sofaakvarister"
Først vil jeg si at jeg kun tok to små kalde i går, så jeg var helt edru.
Det eneste jeg spøkte med var basene(som jeg synes er veldig bra).

Alt annet mener jeg faktisk

Grunnen til at jeg skrev jeg skulle ta et nytt innlegg om en måned, var også en spøk forsåvidt. Men det stemmer at dette ble tatt opp for en stund siden.

At Webzoo endelig har fått domenet sitt er gledelig, men det sier vel litt at det måtte en "rettsavgjørelse" til. Synet mitt på Akvasia forandrer seg nok aldri. Etter hva jeg har lest(i bladet deres?) så skal NAF bygge opp helt nye sider, men uten diskusjonsforum. Ideellt sett synes jeg dette er synd; dette mener jeg selv om jeg er meget godt fornøyd med både NA og AF(det er vel bare et AF igjen )

P.S. Jeg synes nå det har vært kraftigere spark i noen retninger her inne enn min lille spøk
Kesol
, men NAF puttet inn sin info (og litt penger).

Jøss, hvorfor tror du de har noen penger å spytte inn i noe som helst?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap