Noen som vet om en spiselig terrarieplante? Som pinnedyr kan spise? (side 2)

du kan og mate pinnedyret med bringbærblader,gjør det selv til mine, å er du litt lur går du i en planteforetning kjøper en sånn liten vannbeholder de har på roser å sånn når de selges.koster bare 2 kr for en.knekk så av en liten bringebær busk grein å dytt nedi.har fetst to sånne beholdere i mitt terarium med vanlige "akvariesugekopper" ;p fungerer helt utmerket å planten holder seg lenge.. legger til to bilder av mine nye pinnedyr

Jeg så et nydelig lite drivhus på Oasen i går, hvitt litt "chabby- chic"
Det sto på stativ så man hadde hatt flott utsikt inn i det.

Aner ikke om det hadde vært egnet/ tett.. men jeg måtte bare nevne det!
Inaktiv bruker
Åhh. Grøss. De skulle aldri ha fått krabbet rundt på hånda mi. Får ståpels på ryggen bare å se på bildene dine loki.
MC Darup
Jeg så et nydelig lite drivhus på Oasen i går, hvitt litt "chabby- chic" :) Det sto på stativ så man hadde hatt flott utsikt inn i det. Aner ikke om det hadde vært egnet/ tett.. men jeg måtte bare nevne det!

Hvilken butikk-kjede var det som hadde drivhuset? Det hørtes kult ut... Det er sikkert masse sånt man kan bruke til terrarium hvis man er kreativ. Slike drivhus har som regel luftemulighet, og hvis man feller inn litt netting akkurat der, så får pinnene litt luft...

Loki: Er den svarte pinnedyr også? Den så litt anderledes ut...
Det var forresten veldig smart med disse plastvasene... Det må jeg teste en gang

Torhild: Jeg har ikke turd å ta i Pinneline ennå... Forflyttet henne med en steikespade...
Men tror jeg kommer til å våge dette snart... Hun sitter jo pinn i ro, og gjør ingen brå bevegelser...

På Oasen.
(Nå må du lese hva jeg skriver! hihi)
Okei... Trodde Oasen var et senter og ikke en butikkkjede...
Her er det nemlig et senter som heter Oasen...
Det er en hagesenter-kjede.
Drivhus hørtes greit ut,,menne man må huske på å ha god lufting å fuktighet,,blir det for fuktig å innestengt,kommer det mugg å egg blir ødlagt holder selv på å lage meg noen kar som er 60 høyt å 30 bred,med myggnetting på toppen,det er perfekt,,kanskje jeg lykkes å kan selge noen dyr her på akvaforum seinere,,hvis noen er inntresert vurderer å selge min reol med 6 stk akvastabil 160 l kar,masse pumper å slikt, masse reker kan å følge med,..mm kanskje jeg bør legge det ut for salg ;P
Husker du karet du skulle selge, Loki?
Jeg kikket innom butikken et par ganger... Men fikk aldri huket deg... Tror jeg kom midt i vaktskiftet... Jaja, det får våge seg. Du har vel sikkert fått solgt det?
Jeg er helt klart interessert i mer eksotiske pinner hvis du klarer å få de til... Klyper de?
Aggi
Husker du karet du skulle selge, Loki? Jeg kikket innom butikken et par ganger... Men fikk aldri huket deg... Tror jeg kom midt i vaktskiftet... Jaja, det får våge seg. Du har vel sikkert fått solgt det? Jeg er helt klart interessert i mer eksotiske pinner hvis du klarer å få de til... Klyper de?

å? fikk aldri noe svar jeg,.Har det karet ennå, ikke gidda å ligge ut for salg,,menne la ut en annonse nå så bare å se om du vil ha noe ang pinnedyrene:nei de har ikke klypet meg noe,Bare holdt de en gang,,får de i levert i uken,tviler sterkt på at jeg ikke skal få de til hehe.Den største var ganske skummel å holde hvis du er litt redd innsekter.Du kunne kjenne at den grep godt fast i hånden din når den beveget seg.men som sagt helt ufarlig, bare veldig stor.
Den svarte var finest, synes jeg... Men er det en pinne? Vet du navnet på den?
Skal se på annonsen
jau den svarte heter peruphasma schultei ,,litt vanskelig å få tak i.
Fin pinne, iallefall
Har sendt deg en e-post
Nå har pinnedyret lagt to egg...

Eggene er brune og runde, og så har de en rund lys flekk i den ene enden...

Har hørt at klekketiden er 3 måneder.

Noen som vet om det er bare en pinne i hvert egg, eller om det er flere?
loki
jau den svarte heter peruphasma schultei ,,litt vanskelig å få tak i.

hei. ser d e en gammel tråd, men æ lure på ka du fore dæm me. har masse egg av dæm shø, å har fått tak i en plante som dæm kan spis, men greit hvis d fins flere alternativ. =))
Jeg og noen venner hadde pinnedyr når vi var liten vi matet de med eføy.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap