Koke vann isteden for osmose? (side 2)

Rose U
Ser at verden er kommet mye videre siden 80 tallet. Da brukte noen av oss kondensvannet fra tørketrommelen.

Var litt for mange av oss som brant inne med tørketrommel med utblås, så vi ble nødt å finne på noe annet

Man brukte vel ikke kondensvannet til fisker?!
Ville det ikke bli rester av såpe feks i det?
når noe fordamper er det bare vannet som fordamper. helt rent

Okei, jeg ble litt redd der
Petter Østby
når noe fordamper er det bare vannet som fordamper. helt rent

Ja, det må man huske på, ikke tilsett salt når man fyller på fordampet vann...
Hmmm ... Da løper vi ut og kjøper oss kondenstørker, eller?
Ser helt klart nytteverdien av å få tørket klærne også ;P
Boonyarit Amundsen
[QUOTE=Petter Østby]når noe fordamper er det bare vannet som fordamper. helt rent

ja det er sant! skulle til å si imot deg med at man faktisk MÅ tilsette salt i og med at saltet forsvinner fra vann hvis man kjører en form for fordampingsprosess på det, men der tok jeg feil! siden saltet i akvariet heller ikke fordamper forblir mengden salt den samme, så lenga man ikke heller ut saltvann til fordel for ferskvann
Boonyarit Amundsen
[QUOTE=Petter Østby]når noe fordamper er det bare vannet som fordamper. helt rent

Dette har jeg faktisk fått med meg!
gøy at det er en moderator som er noob for en gangs skyld

hahaha
Du skulle visst alt jeg er nybegynner på (newbi. Jeg oversetter så Aggi henger med hihi)

Ja, det er en litt merkelig følelse. Ikke at jeg er spesielt kjempeflink med ferskvann, men er definitivt forbi det stadiet jeg nå er med saltvann!

Har meldt meg inn i www.saltvannsforum.no, og prøver fortvilt å ikke være for "tafatt nybegynner".
Men samtidig er det kjempeviktig at man tør å spørre om alle de rare tingene man lurer på!
Man lærer ingenting på å late som om man er mer kunnskapsrik enn man er.
MC Darup
hahaha Du skulle visst alt jeg er nybegynner på (newbi. Jeg oversetter så Aggi henger med hihi)

Den tok jeg faktisk helt av meg selv Jeg er ikke helt grønn i alt... Mer som en tomat som er rød og moden bare flekkvis... Resten er grønt ;P
Sorry at jeg forsvant i natt, men det ble leggetid for meg

Ja vannet som samler seg i tørketrommelskuffen er helt rent.

Det ble brukt til akvarier, og til å etterfylle bilbaterier. Nå heller jeg det bare ut.

Jeg har lover meg selv og min mann, at vi bare skal ha akvarier som passer til den vannkvaliteten som vi har i springen her..Kremt X..

Altså, ingen beholdere med vann som står på vent, som man kan snuble i eller som tar opp plass.
Her vasker vi klær konstant, så vi hadde sikkert klart å fylle et slikt nanokar på en uke
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap