Koke vann isteden for osmose? (side 2)
Postet 26.06.07 kl 00:22
Postet 26.06.07 kl 00:25
Postet 26.06.07 kl 00:27
Postet 26.06.07 kl 00:29
Postet 26.06.07 kl 00:32
Postet 26.06.07 kl 00:38
Boonyarit Amundsen[QUOTE=Petter Østby]når noe fordamper er det bare vannet som fordamper. helt rent
Ja, det må man huske på, ikke tilsett salt når man fyller på fordampet vann...
ja det er sant! skulle til å si imot deg med at man faktisk MÅ tilsette salt i og med at saltet forsvinner fra vann hvis man kjører en form for fordampingsprosess på det, men der tok jeg feil! siden saltet i akvariet heller ikke fordamper forblir mengden salt den samme, så lenga man ikke heller ut saltvann til fordel for ferskvann
Postet 26.06.07 kl 00:39
Postet 26.06.07 kl 00:45
Postet 26.06.07 kl 00:48
hahaha
Du skulle visst alt jeg er nybegynner på (newbi. Jeg oversetter så Aggi henger med hihi)
Ja, det er en litt merkelig følelse. Ikke at jeg er spesielt kjempeflink med ferskvann, men er definitivt forbi det stadiet jeg nå er med saltvann!
Har meldt meg inn i www.saltvannsforum.no, og prøver fortvilt å ikke være for "tafatt nybegynner".
Men samtidig er det kjempeviktig at man tør å spørre om alle de rare tingene man lurer på!
Man lærer ingenting på å late som om man er mer kunnskapsrik enn man er.
Postet 26.06.07 kl 00:52
Postet 26.06.07 kl 00:57
Sorry at jeg forsvant i natt, men det ble leggetid for meg
Ja vannet som samler seg i tørketrommelskuffen er helt rent.
Det ble brukt til akvarier, og til å etterfylle bilbaterier. Nå heller jeg det bare ut.
Jeg har lover meg selv og min mann, at vi bare skal ha akvarier som passer til den vannkvaliteten som vi har i springen her..Kremt X..
Altså, ingen beholdere med vann som står på vent, som man kan snuble i eller som tar opp plass.
Ja vannet som samler seg i tørketrommelskuffen er helt rent.
Det ble brukt til akvarier, og til å etterfylle bilbaterier. Nå heller jeg det bare ut.
Jeg har lover meg selv og min mann, at vi bare skal ha akvarier som passer til den vannkvaliteten som vi har i springen her..Kremt X..
Altså, ingen beholdere med vann som står på vent, som man kan snuble i eller som tar opp plass.
Postet 26.06.07 kl 09:01
Postet 26.06.07 kl 12:20