Hvordan frakte fisk 12 timer? :) (side 2)

Larsemann
[QUOTE=Aggi][QUOTE=Larsemann] Når vi snakker om kjøring og fisk... Du har jo ærfaring med å kjøre fisk i iskremboks, Larsemann, hvordan gikk det forresten ;)

He,he..,gikk helt fint! Fiskene mine liker å reise med bil....

Det var godt å høre
Enig med flere her om at det å ta akvarium med på ferie virker som å påføre fisken unødvendig stress på hjemturen. For ikke å snakke om at det blir stress for deg med å passe på at akvariet ikke blir skadet på veien, at pumpebakteriene overlever, at fisken har det bra på vei hjem osv... Hvorfor ikke bruke de pengene du har tenkt å bruke på fiskeposer, isoporkasse, nye fisk osv. på en akvariebok istedenfor? Den kan du lese i ferien sånn at du har noe å gjøre på og du vil sikkert lære mye nyttig. Dessuten er en bok mye lettere å ta med seg enn akvarium, utstyr og fisk!
En ting som ikke er nevnt her, men som kan være fordelaktig, er å ikke fôre fiskene dagen før, og reisedagen. Mindre avføring=mindre forurensing, både av ammonaikk og partikler, i posen
Ikke noe problem å frakte fisker i poser i mange timer, bare man pakker riktig. fraktet selv diskuser i poser i over 8-9 timer, uten å gjøre noe som helst(bare fiskene er pakket riktig, så tåler dem en del).
Men akvarium med på ferie...? Finn på noe annet tidsfordriv istedenfor den tiden du er på ferie
Ken Myrseth
Men akvarium med på ferie...? Finn på noe annet tidsfordriv istedenfor den tiden du er på ferie;)

Men jeg har lyst til å ha akvarie på hytta.. For da kan jeg kjøpe fisk en annen plass, enn bare i Tromsø.
Men hva med reker? Tåler de å kjøre bil i 12 timer?
Reker sendes jo i post titt og ofte, så man skulle jo tro de er litt mer hardføre?
Kesol
Reker sendes jo i post titt og ofte, så man skulle jo tro de er litt mer hardføre?
Tja... En del reker er jo veldig ømfindlige overfor varme...
Med den tempen vi har her nord nå, ville jeg ikke tatt sjangsen på å frakte noe som helst. Om noe skal fraktes, må i alle fall varmes isoleres ute, og bilen bør i tillegg for alles del være utrustet med AC
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap