Trenger litt bil- tips/ hjelp. (side 2)

Feil farge, but still...

Men du ser vel gjerne nøyaktig de samme Focus'ene som jeg ser på finn.no, så det er kanskje ikke nødvendig å linke. :p
Hvis man gir blanke i utseendet (noe jeg finner hårreisende og synes burde føre til strenge straffer :P), og vil ha minst mulig utlegg til vedlikehold osv. så bør man finne en japansk bil, og derav helst Toyota, Mazda eller Honda. Eller Lexus om man har for mye penger :P Noen år gamle franske har vel også seilet oppover listene. Men nå er ikke de de sterkeste på diesel, så da ville jeg kanskje heller gått for en VW. Men Focus er bra biler det også, Mondeo også, disse bilene har kvitta seg med Ford stempelet for noen år siden.
MC Darup
Jeg vil ha diesel pga prisen på drivstoff og motorkreftene, det er visst "sterkere hester" i dieselmotorer. Turbodiesel selvsagt)

Jeg skal ikke uttale meg så mye om bil, for det har jeg ikke særlig greie på. Men jeg er gift med en som er fullstendig bilfrelst. Han vasker bilen oftere enn han vasker sin egen sønn
Den bilen pusses og gnikkes, og hører han en bitteliten lyd et sted som ikke skulle vært der, legges livet forøvrig på is inntil han finner ut hva det er

Men mannen min har altså dieselbil nå, en Audi, og han har sverget på "aldri mer bensinbil" etter at han fikk dette. Skal man tro ekspertisen, så er altså dieselbil best. Men om det er mer eller mindre miljøvennlig vet jeg ikke. Han er ihuga VW og Audi fanatiker. Ingenting annet duger. Her gjelder visst det tyske mottoet "ordnung muss sein" (Orden skal det være!), og tysk bilkvalitet er berømt.

PS!
Mannen min kaller alle japanske biler for "riskokere".... *knis*

Kesol
[URLBLOCK1] Men du ser vel gjerne nøyaktig de samme Focus'ene som jeg ser på finn.no, så det er kanskje ikke nødvendig å linke. :p

Det må være stasjonsvogn..

Mona,
der ligger litt av problemet hvis man spør andre.
Mange har så mye følelser knyttet til bil, alt annet enn den bilen de har er bare møkk :P
Wuuut. Trodde det var en stasjonsvogn, men det er kanskje en slags hybrid...

Nei, ingen hybrid.
Det står "personbil" i annonsen, og det ser ut som en Focus personbil

De har alle den korte stumpen som ofte kan se litt stasjonsvognaktig ut.
MC Darup
Mange har så mye følelser knyttet til bil, alt annet enn den bilen de har er bare møkk :P

Jepp, jeg la til det om "riskokere" på slutten av innlegget mitt for å gi et hint om hans forhold til andre biler enn Audi og VW
Den focusen til 174 eller hva det var, er en markant bedre bil enn den første vi har diskutert (og glemt).
Forbedret med tanke på sikkerhet (flere kollisjonsputer, bedret med tanke på bærende kontruksjon ved velt).
I tillegg er den jo ikke innkjørt engang, med sine 32.000 km. Dette er så godt som nybil, etter min mening

Det er nesten så jeg syntes de 24 høvdingene over maksgrensa er verdt hvert øre i forhold til den første annonsen
Hadde den hatt en farge som appelerte mer til meg, hadde jeg byttet ut nesten med garantert

Edit: Må nesten si meg stolt over å være eier av ennå en riskoker :p Trodde forresten at asiatisk mat var det som var mest inn for tiden, og da kan det være greit å kunne tilberede maten også

Har funnet Skoda Octavia nå, den burde mannen din godkjenne.
Er jo VW- motor i de

Jeg er helt enig med deg, Fjank, men dessverre er ikke det deg jeg er gift med :P

Tony syntes den var litt dyr.. og typisk teite mannfolk; han liker ikke fargen!! *dån*
MC Darup
Har funnet [URLBLOCK1] nå, den burde mannen din godkjenne. Er jo VW- motor i de :D

Legg merke til at bilen har tikket over 200.000. Hvor mye av slitedelene er byttet i denne til dags dato, bestemmer mye vedrørende verdien.
Det ser kun ut av annonsen til at registeret er byttet, dette er en relativt billig affære i forhold til alt annet som slites

Jeg syntes 140 laken for en såpass velbrukt bil, var mye

Tro meg, jeg jobber hardt med argumentasjonene for å gå for Focusen i den kule fargen!
Frank Angell
Edit: Må nesten si meg stolt over å være eier av ennå en riskoker :p Trodde forresten at asiatisk mat var det som var mest inn for tiden, og da kan det være greit å kunne tilberede maten også :D:D

Beklager, Darup, men jeg klarer bare ikke å la vær å kommentere sånne nesten OT-utsagn

Jeg har bruksanvisningen på en slik riskoker... "Chicken or lamb(or something)'n'rice on the road":

Man legger en "boil in bag"-pose med ris i radiatoren, og kjører en tur... Helst til et landlig sted...

En eller annen gang på turen begynner radiatoren å koke... I dét dette skjer, mister man gjerne litt fatningen, og kjører litt av veien... Don't worry, be happy, for mens du mister kontrollen, så treffer du ett eller annet (fjør-?)fe som havner i grillen på bilen...

Og med et fe på grillen, og ris i riskokeren, så kan man nyte et lekkert måltid i den frie natur...

Denne teksten er sponset av Onkel Ben, og diktet på tampen av Aggi, inspirert av riskokere og (?)....

Vi skal dra å se på Focusen til 174 000, i den kule fargen, i ettermiddag

Kanskje jeg ikke trenger å bytte ektemann, Fjank
mona o
Her gjelder visst det tyske mottoet "ordnung muss sein" (Orden skal det være!), og tysk bilkvalitet er berømt. PS! Mannen min kaller alle japanske biler for "riskokere".... *knis*

Tyskere er også tall og statistikkfriker og der er tyske biler i fritt fall under pålitelighet i forhold til sine asiatiske konkurrenter. Og siden BMW og Mercedes også har begynt å stjele design fra Lexus og Mazda så stilner nok snart riskokerpraten *fnis*

Men tyske biler er fremdeles flottest inni, og jeg er stor VW/Audi fan selv. Men man kan ikke bli helt blind likevel, og jeg er mest Mazda fan

Tror det er viktig som Frank sier å passe på km. standen. Kjøper man nær en 70 eller 100,000 intervall kan det fort bli 10 000 ekstra i utlegg snarlig. Og Skoda får faktisk bedre skussmål i mange vedlikeholdstester enn Audier, go figure Men jeg hadde kanskje heller valgt en Focus jeg også :P
biXen
Tyskere er også tall og statistikkfriker og der er tyske biler i fritt fall under pålitelighet i forhold til sine asiatiske konkurrenter. Og siden BMW og Mercedes også har begynt å stjele design fra Lexus og Mazda så stilner nok snart riskokerpraten *fnis* Men tyske biler er fremdeles flottest inni, og jeg er stor VW/Audi fan selv. Men man kan ikke bli helt blind likevel, og jeg er mest Mazda fan ;) Tror det er viktig som Frank sier å passe på km. standen. Kjøper man nær en 70 eller 100,000 intervall kan det fort bli 10 000 ekstra i utlegg snarlig. Og Skoda får faktisk bedre skussmål i mange vedlikeholdstester enn Audier, go figure :) Men jeg hadde kanskje heller valgt en Focus jeg også :P

Skal man ha en driftssikker bil er Toyota og Mazda ikke til å komme forbi. Som Bixen sier så er det rett før at tyske biler kun har hørt rykter om driftssikkerhet. Når det gjelder interiør er japanerne på full fart der også. Jeg har en del av utstyret som er utviklet for Lexus i RAV'en og dette står ikke mye tulbake for de tyske bilene.

Jeg har hatt tre Toyota Avensis og en RAV4 og det har vært problemfritt. Tok lit av med RAV'en og kjøpte en X med 2,2 liters DCATog 400 Newtonmeter(177HK). Kan formelig høre Audieiere mumle riskoker når de må gi tapt i aksellerasjonen.

Forskjellen mellom diesel og bensin kan kort oppsummeres i at diesel har krefter i det registeret som fartsgrensene i norge tilsier. Bensinbiler får krefter når sertifikatet ryker

Kilometer betyr mye når man skal kjøpe brukt. Rundt 90000 kommer den store servicen og den kan fort komme opp i 15 lapper. Sjekk dette med verkstedet som fører bilen dere skal kjøpe.

Hold dere unna røde og blå biler da lakken på disse er de mest krevende når det gjelder vedlikehold. Polering to ganger i året er ikke min sterke side, men disse fargene krever det.

MC Darup
Har funnet [URLBLOCK1] nå, den burde mannen din godkjenne. Er jo VW- motor i de :D

Jeg har jo ikke førerkort en gang, så jeg burde vel ikke si så mye i denne tråden. Men jeg sa til mannen min en gang at jeg kunne tenke meg å ta dette elendige førerkortet til slutt, og kjøpe meg en bil jeg alltid har likt; Mitsubishi Pajero.

Gubben fikk nesten hjerteanfall!

Som sagt; han er fanatiker når det gjelder bil
(og selvsagt; det er jo bare han som har rett...)
Pajero er en kjempegod bil, om du trenger noe som skal kjøres litt i skogen.
Hva med å lease en ny bil? Er ikke så ille å lease privat som mange skal ha det til
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap