- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Homofile guppyer? (side 2)
Homofile guppyer? (side 2)
Postet 08.07.07 kl 19:58
Donald[QUOTE=Dragen]Homofili forekommer i alle livsformer som parrer seg, og er ganske så naturlig.
Jeg respekterer homofile 100 %, men naturlig blir det aldri. Naturen er oppbygd på en annen måte.
Feil. Homofili er naturens måte å hindre at det blir for mange av en art.
Desverre så funker ikke dette med menneskene, på grunn av holdninger mange har, og på grunn av prøverørs-metoden og surrogat-mødre.
Mange homofile, før og i dag, tør ikke å komme ut med sin legning, og vil derfor ofte inngå ett heterofilt ekteskap eller partnerskap, og senere få barn.
Og du nevner at det ikke er naturlig og at naturen er oppbygd på en annen måte.
Eneste forskjellen mellom oss og naturen er at naturen ikke fordømmer homofile. Hadde det ikke vært naturlig så hadde ikke homofili skjedd. Homofili er ikke menneskapt, det er ikke ett valg, og det er heller ikke unaturlig.
Du er hva du er, og du skal ikke fordømmes fordi du elsker en annen person.
Edit:
Og du respekterer ikke homofile 100% hvis du tror at de er unaturlige.
Minner meg om åssen man ofte hører "Jeg er ikke rasist, men ..."
Postet 14.09.07 kl 14:34
Endret: 14.09.07 kl 14:37
Den var 100% ny for meg... Stiller ekstremt store tvil til at denne teorien i det hele tatt er forsøkt bevist rent vitenskapelig.DragenFeil. Homofili er naturens måte å hindre at det blir for mange av en art. Desverre så funker ikke dette med menneskene, på grunn av holdninger mange har, og på grunn av prøverørs-metoden og surrogat-mødre.
De aller fleste arter har ett mål for øyet her i livet; å formere seg. Det er meget få arter som har noen form for "kjærlighetsliv", og det er her homofili kommer inn i bildet.
Eksempelvis fisk, siden dette er ett akvaforum, har ikke noen annen seksualdrift enn det å formere seg - fullstendig motsatt menneskene, som er en av svært få arter på kloden der homofili er utbredt.
Jeg kan ikke si meg sikker på at homofili er ett fenomen fra naturen side. Det er derimot noe som er såpass utbredt etterhvert, at det er blitt en naturlig del av samfunnet
Noen videre debatt om mennesker og homofili, og respekt for disse tas ett helt annet sted enn på AF.
Postet 14.09.07 kl 14:46
Postet 20.09.07 kl 18:23
Ærlig talt, jeg trodde akvarister her inne var mere oppdatert på moderne biologi.
Zoologisk museum hadde i vinter en utstilling om homofile dyr.
Homofil praksis er vitenskapelig dokumentert blant ca 1500 arter!!
Det er vel ikke usannsynlig at dette også kan gjelde guppier.
Les og lær:
http://www.nhm.uio.no/againstnature/index_no.html
Zoologisk museum hadde i vinter en utstilling om homofile dyr.
Homofil praksis er vitenskapelig dokumentert blant ca 1500 arter!!
Det er vel ikke usannsynlig at dette også kan gjelde guppier.
Les og lær:
http://www.nhm.uio.no/againstnature/index_no.html
Postet 20.09.07 kl 21:32
Endret: 20.09.07 kl 21:34
Postet 20.09.07 kl 21:45