de tre yndlings filmene dine ? (side 2)

Denne er rimelig vanskelig, men her er et forsøk

1) Once Upon a Time in America - Sergio Leone

Robert De Niro ... David 'Noodles' Aaronson
James Woods ... Maximilian 'Max' Bercovicz
Elizabeth McGovern ... Deborah Gelly
Tuesday Weld ... Carol
Treat Williams ... James Conway O'Donnell
James Hayden ... Patrick 'Patsy' Goldberg
Joe Pesci ... Frankie Minaldi
Larry Rapp ... 'Fat' Moe Gelly
Danny Aiello ... Police Chief Vincent Aiello
William Forsythe ... Philip 'Cockeye' Stein
Burt Young ... Joe
Darlanne Fluegel ... Eve (as Darlanne Fleugel)
Dutch Miller ... Van Linden
Robert Harper ... Sharkey
Richard Bright ... Chicken Joe

I denne filmen stemmer alt fra skuespillere til regisør. Ingen er mer genial en Sergio Leone i kamerabruk. Robert De Noro og James Woods på sitt aller ypperste. Dette er en mafiafilm som de som hater mafiafilmer vil like.

2) Blade Runner - Ridley Scott

Harrison Ford ... Rick Deckard
Rutger Hauer ... Roy Batty
Sean Young ... Rachael
Edward James Olmos ... Gaff
M. Emmet Walsh ... Bryant
Daryl Hannah ... Pris
William Sanderson ... J.F. Sebastian
Brion James ... Leon Kowalski
Joe Turkel ... Eldon Tyrell
Joanna Cassidy ... Zhora
James Hong ... Hannibal Chew
Morgan Paull ... Holden

Fra sluttsenen:
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Når du har sett filmen og fått med deg Battys slutt dialog så er du solgt.

3) The Godfather - Francis Ford Coppola

Marlon Brando ... Don Vito Corleone
Al Pacino ... Michael Corleone
James Caan ... Santino 'Sonny' Corleone
Richard S. Castellano ... Pete Clemenza (as Richard Castellano)
Robert Duvall ... Tom Hagen
Sterling Hayden ... Capt. Mark McCluskey
John Marley ... Jack Woltz
Richard Conte ... Emilio Barzini
Al Lettieri ... Virgil 'The Turk' Sollozzo
Diane Keaton ... Kay Adams
Abe Vigoda ... Salvatore "Sally" Tessio
Talia Shire ... Connie Corleone Rizzi
Gianni Russo ... Carlo Rizzi
John Cazale ... Fredo Corleone
Rudy Bond ... Carmine Cuneo

Det er Francis Ford Coppola på sitt beste, hva mer er det behov for si. Hvem husker ikke "I gave him an offer that he couldn't refuse"?
Stående ovasjoner til Geir! Hill, hill, hill

Jeg kunne ha valgt ihvertfall 300 filmer, men skal nøye meg med tre litt utradisjonelle

1) Citizen X
En film om Sovjethistoriens største(sivile) kjente massemorder.
Med Donald Sutherland, Stephen Rea og Max Von Sydow.
Action: nei. Fantastisk: ja

2) Tora! Tora! Tora!
Enkelt og greit: Alt som Pearl Harbour ikke er!

3) Chasing Amy
En vidunderlig dramakomedie av Kevin Smith som bare blir bedre og bedre for hver gang. Kort fortalt handler den om kjærlighet og nødvendigheten av å bli godtatt og forstått.

3 filmer jeg synes er svært skuffende:

1) Babel
Utrolig enkel, selv om noen nok vil hevde den er dyp. Samtlige av mine kar er dypere.

2) Brokeback Mountain
Samme som over.

3) Pearl Harbour
Er det virkelig mulig?

P.S. Tenk hvor bra Titanic kunne vært dersom de hadde kuttet ut den obligatoriske kjærlighetshistorien
Donald
En film om Sovjethistoriens største(sivile) kjente massemorder. Med Donald:-) Sutherland, Stephen Rea og Max Von Sydow. Action: nei. Fantastisk: ja:-)

Hei, der var jo den eneste Donalden jeg har møtt i virkeligheten, gitt! :O -Sutherland, altså....
Han ser ikke fullt så skummel ut, egentlig ;P
Jeg var statist i tre dager i en film han var med i, og jeg kom ikke med et eneste sekund... Enten var jeg for sleip til å henge på film, eller for stygg, sånn at de måtte klippe meg bort ;P Vet ikke om jeg skal kalle det flaks eller uflaks, jeg.... For filmen ble et stort flopp, som ikke ble vist i Norge... Kom bare på video... Skrekksenene var mildt sagt komiske
Nesten filmstjerne, Aggi?

Ikke verst. Hvor var det? Og hvilken film?
Nåvel Ikke akkurat filmstjerne...
Jeg var bare jentunge... tror det var i 87, men det står 88 som produksjonsår bakpå videoen... Filmen heter
Apprentice to Murder, og noen av senene ble tatt opp i Norge. Bl.a. i Bergen, Arna og på Osterøy. Foruten Donald Sutherland, så var også Chad Lowe og Mia Sara i hovedrollene...
En ganske glemt film i filmhistorien, men den var visst bygd på en sann historie...
Oki.
I bibelen min får den to og en halv stjerne av fem. Produksjonsår er oppgitt til 1987.
Sann historie fra Pennsylvania fra 1927.
Ja, det er 87 som stemmer... Lurer på hvorfor det står 88 bakpå videoen jeg har...? To og en halv stjerne var jo fantastisk
De som har ratet den må ha ledd godt av skrekksenene;P
hellu
beste; enkelt..

The Big Blue, 1988 av Luc Besson

Heat, 1995 av Michael Mann (alle filmer med både Deniro og Pacino blir bare bra)

Red October, 1990 av John McTiernan

Verste, ikke så lett.. men topp (bunn) 3 må vel bli..

The Blair Witch Project... (prøvde og se den 3 ganger, kom aldri lenger enne 30 min før jeg fant på noe annet!

Dungeons and Dragons..... (omg.. verre dritt skal man lete lenge etter..elendig story, og masse masse masse masse teknisk feil, som mikrofoner og div hele tiden)

Star Wars - Episode II... Hva er egentlig meningen med denne filmen.. alle andre har lixomen sammnheng. men denne er jo bare tull!!!

bare mine enkle forslag.. hehe. (sorry alle star wars freaks)

Har sett mange gode filmer i min tid, men har jammen glemt mange også...

God komedie: Gudene må være gale! (tror den het noe sånt...) Jeg lo så jeg skrek og hikstet....

God action/komedie: Oh, Brother, were Art thou! (Bra musikk også, gitt)...

"Åndenes hus" var slett ikke verst, heller, men som man kan si om filmer som er basert på gode bøker: Boka var best!

I kveld er det erotisk krim på nrk kl 23:30. Den filmen skal jeg se. Er spent på om den er god...
Har nettopp sett "The constant gardener". Bra film!
hmm.. vanskelig My big fat greek wedding, Father of the bride 1&2, Narnia, Istid 1&2!
Det er så mange å velge mellom Komedier e digg.

Dårlige filmer... hm. Skrekkfilmer, grøsserfilmer, unødvendige filmer som ikke gjør annet enn å skremme folk tror jeg. (that being me hehe)
Tre filmer som i alle fall har gjort INNTRYKK på meg, men her må man også ta i betraktning hvilken setting man så filmen i første gang, og alderen da man så dem:

The big blue
Så en annen også hadde den på lista. En FANTASTISK stemningsfilm.

RIGET-serien
Av Lars von Trier. Egentlig ikke en film, men en TV-serie, men denne er HELT i min gate. "En skjønn blanding av sit-com, melodrama, grøsser, krimserie og splatter(!)"

Tre nøtter til Askepott
Tja... det er vel her setting og alder kommer inn! Men jeg eeeeelsker fremdeles denne filmen. Selv om jeg i ettertid innser at prinsen er en skikkelig dust, og at jeg hadde kommet til å dytte han i vollgrava og ri avsted ALENE på den hvite hesten min! (Så lenge jeg fikk beholde kjolene.)

Jeg ser at det er HELT feil at det ikke er en eneste film med George Clooney eller Matt Wahlberg på denne lista. Derfor MÅ jeg bare nevne "The Perfect storm" og ALLE andre filmer hvor disse kjekke unge menn dekorerer lerretet, hver for seg eller sammen.

Dårlige filmer? Vet ikke. Jeg sovner alltid. Harry Potter-filmene, f.eks. Burde brennes. Bøkene er derimot herlige.
Bra:

1. Eragon
2. Over Hekken
3. Van Helsing

Vanskelig å velge!

Dårlige:

1. Mr. bean på ferie - Er den teiteste filmen jeg har sett! Man gidder
ikke se en film som hovedpersonen ikke kan snakke i!?
2. Bare bea er bare... *off*
3. Terminator filmene
Inaktiv bruker
1. Delt første plass: Space Jam, Harry Potter filmene,
Ringenes Herrre triologien, The Longest Yard, Pirates Of The Carribean
6. Løvenes Konge

Min omtale:

Space Jam:
Jeg liker litt den blandingen av tegneserier og virklighet de bruker i den filmen, den var litt morsom og selveste MJ (Michael Jordan) hadde jo hovudrollen.

Harry Potter filmene:
De er jo ikke ferdige enda men de blir jo bare bedre og bedre for hver film, så den femte filmen på kino på mandag og den var spennende og litt morsom.

Ringenes Herre Triologien:
Utrolig bra film som ble filmet i New Zeland, nydlig landskap og ikke minst gode skuespillere alt var jo helt fantastisk i de filmene.

The Longest Yard:
Bra film med Chris Rock og Adam Sandler i hovudrollene, fengselsfuglene mot vaktene.

Pirates Of The Carribean:
Litt synd at det ikke kommer flere Pirates Of The Carribean filmer, skuespillerene var jo utrolige, beste sjørøverfilmen jeg har hørt om.
Inaktiv bruker
Ciklide
-Road to Perdition -Back to the Future trilogien - Elling! -Schindlers List dårlige, -Suspiria (holdt på å dubbe av TRE ganger!!) -[B]Alien vs Predator[B] (herre som jeg hater den filmen! kaster skam over Alien 1 & 2!) - Kingdom of Heaven (..den var bare... TEIT! :P )

En i klassen min har sett Alian vs Predator, tror han så den når han var rundt 7-8år
Hei
unnskyld odd espen men likte deu virkelig eragon-filmen visst du leser bøkene skjønner du hvorfor, den filmen er den dårligsete eg har sett. men van helsing er konge! igjen unnskyld kritiseringen
-Convoy
-LOTR-trilogien
-V for vandetta

Mirror mask, hvis man liker uforståelige alla alice in wonderland filmer.
Jeg liker animated filmer best.
black ships

frit vilt

og 2 fast and the firius

1.boondock saints
2.das boot
3.A-team

3.fritt vilt
2 og 1 Alle disneyfilmene
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas L. Hansen
Reklame for plussmedlemskap