Hvordan rengjøre testglassene? (side 2)

Det er vel kun GH\ Kh test til JBL som ikke har glass med skruvelokk?
Alle de andre jeg har, er i alle fall utrustet med skikkelige glass.

Syntes selv jeg har store never, men ikke pokker om jeg greier å dekke åpningen helt på glasset til Kh-testen fra JBL med denne Men så trenger man jo ikke riste allverden på Kh\ Gh tester heller

Vanlige apotek-reagensglass kan leveres med gummikork. Ser ikke bort i fra at korka koster mer enn glasset :p
Ny feil følger, hehe. Selvfølgelig Frank, JBL er det selvfølgelig skrukork på. Jeg tenkte på Sera sine reagensrør jeg. De er det ikke skrukork på. Iallefall ikke PH-testen jeg har hatt liggende her siden tidenes morgen.
Bruker sera i alle tester(har de fleste) og noen få tetra-og ingen av disse har skru kork-kun kork å "dytte" nedi reagensrøret. Bortsett fra det, så er jeg veldig fornøyd med test"dråpene".
Jeg vasker reagensrørene i reint vann og lar de tørke fram til neste gangs bruk-bruker sprøyte så jeg får opp nøyaktig de ML jeg skal
Klorin gjør plast rent. Skyll godt etterpå. Ikke rist ph tester for mye, da går all co2 ut og testen viser for høy ph.
Kjetil L
Klorin gjør plast rent. Skyll godt etterpå. Ikke rist ph tester for mye, da går all co2 ut og testen viser for høy ph.

Hvis du rister ut CO2 burde vel pH bli for lav? Løses vel til karbonsyre i vann CO2 + H2O = H2CO3. Såvidt jeg husker?

Err, stod akkurat opp. Du har selvsagt rett. Jeg presterer å vise hvorfor du har rett, og samtidig hevde det er motsatt, vet ikke hvordan hodet fungerte der. Beklager.
Men klorin er jo et herk å skylle ut... I tillegg har klor høy pH (?)...
Vil ikke dette tulle med resultatene?
Klor er en gass, som er i væskeform i klorin. Tror derfor at den ikke skal herpe noe med vannverdiene etter at glasset har fått tørke skikkelig
Tilfeldig bekjentskap
© Sigmund Hansen
Reklame for plussmedlemskap