Hvor får man tak i Neolamprologus multifasciatus? (side 2)

Du trenger ikke stresse med fiskene.
Etter hva jeg har skjønt har du ikke fått de rette vannverdiene enda?

Det står forresten endel tips om å øke Gh ol her inne, sjekke i underforumet som gjelder Malawi, Tanganyika og Victoria.

Sneglehusene trenger ikke være så store, fiskene presser seg ned i de.
Og multier er ikke spesielt store fiske

De sneglehusene jeg bruker er ca 2-3 cm tvers over.
MC Darup
Du trenger ikke stresse med fiskene. Etter hva jeg har skjønt har du ikke fått de rette vannverdiene enda?

Jeg har jo kjøpt ting for å få de rette vediene nå, så det blir vel ordna til torsdag... =D

MC Darup
Det står forresten endel tips om å øke Gh ol her inne, sjekke i underforumet som gjelder Malawi, Tanganyika og Victoria.

De skal jeg sjekke ut med en gang! ;D

MC Darup
Sneglehusene trenger ikke være så store, fiskene presser seg ned i de. Og multier er ikke spesielt store fiske :) De sneglehusene jeg bruker er ca 2-3 cm tvers over.

Okay, da er de vel fine nok da! Men kjøper uansett de sneglehusa jeg kommer over, så jeg er er helt sikker!;p Men de må da like èt av sneglehus mine...
Men hvor fort går gh'en opp etter man har tatt i Gh+? For jeg målte før å etter(ca 1time) jeg putta oppi, og det ga samme resultat! under3 står det... Jeg måler fortsatt med strips, men betyr det at Gh'en kan være under 0 da? Skal jeg prøve med mer i morra?
Nå er alt klart for de nye fiskene!=D Trur jeg...
Men kan de like et konkylie?=D Har ihvertfall putta et oppi et "hjørne", så får jeg se. Har også foreløpig 2kinesiskealgeetere oppi der, som jeg har tenkt å flytte senere. Eller kan de gå sammen? Det ser ut som de liker seg med de vannverdiene, men kommer de til å være slemme med multi'ene?

Var i butikken i dag, og han hadde ikke fått de inn, så han skal prøve til tirsdag igjen, han skal sende sms og si ifra. Så da må jeg prøve å finne et sted med dekning her hjemme, som jeg kan legge mobilen! Arrgh... Ikke gøy å bo et øde sted uten dekning!

Jeg ville tatt ut de kinesiske algespiserne, og heller tatt i ancistrus sp hvis du vil ha algehjelp

De liker nok en konkylie, de liker alle slags gjemmesteder. Men for lek er den nok for stor.
Odd Espen
Men hvor fort går gh'en opp etter man har tatt i Gh+? For jeg målte før å etter(ca 1time) jeg putta oppi, og det ga samme resultat! under3 står det... Jeg måler fortsatt med strips, men betyr det at Gh'en kan være under 0 da? Skal jeg prøve med mer i morra?

Anbefaler deg å kjøpe dråpetester, strips er for upålitelige.

Jeg pleier å vente feks til kvelden med å sjekke hvis jeg har hatt i ting om morgenen, eller til dagen etter.
Kommer også litt ann på hvor godt det er blandet på forhånd eller i akvariet (ved hjelp av sirkulasjon feks)
Jeg har fortsatt ikke fått tak i de! Mannen i dyrebutikken prøver og prøver, men han får ikke bestilt de. De står ikke på listene hans... Men han gir seg ikke, sa han. Så da får jeg bare vente jeg da!=D Han får sikkert bestilt etterhvert!;p

Jepp, sånn kan det fort bli.

Evnt kan du kanskje be andre butikker prøve, reise litt rundt selv i butikker.. Det er slitsomt å vente på fisker, jeg vet.

Ja, kan jo prøve i andre butikker, men det er jo ikke sikkert mamma eller pappa har lyst å kjøre meg rundt overalt heller...:p Men jeg kan sikkerrt vente og, så får heller de kinesiske algeeterne kose seg litt oppi der vettu!;^) Men det er absolut ikke noe gøy! Klør mellom fingerne etter de fiskene!=D
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap