Hvor får man tak i Neolamprologus multifasciatus? (side 2)
Du trenger ikke stresse med fiskene.
Etter hva jeg har skjønt har du ikke fått de rette vannverdiene enda?
Det står forresten endel tips om å øke Gh ol her inne, sjekke i underforumet som gjelder Malawi, Tanganyika og Victoria.
Sneglehusene trenger ikke være så store, fiskene presser seg ned i de.
Og multier er ikke spesielt store fiske
De sneglehusene jeg bruker er ca 2-3 cm tvers over.
Postet 04.08.07 kl 10:19
MC DarupDu trenger ikke stresse med fiskene. Etter hva jeg har skjønt har du ikke fått de rette vannverdiene enda?
Jeg har jo kjøpt ting for å få de rette vediene nå, så det blir vel ordna til torsdag... =D
MC DarupDet står forresten endel tips om å øke Gh ol her inne, sjekke i underforumet som gjelder Malawi, Tanganyika og Victoria.
De skal jeg sjekke ut med en gang! ;D
MC DarupSneglehusene trenger ikke være så store, fiskene presser seg ned i de. Og multier er ikke spesielt store fiske :) De sneglehusene jeg bruker er ca 2-3 cm tvers over.
Okay, da er de vel fine nok da! Men kjøper uansett de sneglehusa jeg kommer over, så jeg er er helt sikker!;p Men de må da like èt av sneglehus mine...
Postet 04.08.07 kl 12:35
Postet 04.08.07 kl 20:51
Nå er alt klart for de nye fiskene!=D Trur jeg...
Men kan de like et konkylie?=D Har ihvertfall putta et oppi et "hjørne", så får jeg se. Har også foreløpig 2kinesiskealgeetere oppi der, som jeg har tenkt å flytte senere. Eller kan de gå sammen? Det ser ut som de liker seg med de vannverdiene, men kommer de til å være slemme med multi'ene?
Var i butikken i dag, og han hadde ikke fått de inn, så han skal prøve til tirsdag igjen, han skal sende sms og si ifra. Så da må jeg prøve å finne et sted med dekning her hjemme, som jeg kan legge mobilen! Arrgh... Ikke gøy å bo et øde sted uten dekning!
Men kan de like et konkylie?=D Har ihvertfall putta et oppi et "hjørne", så får jeg se. Har også foreløpig 2kinesiskealgeetere oppi der, som jeg har tenkt å flytte senere. Eller kan de gå sammen? Det ser ut som de liker seg med de vannverdiene, men kommer de til å være slemme med multi'ene?
Var i butikken i dag, og han hadde ikke fått de inn, så han skal prøve til tirsdag igjen, han skal sende sms og si ifra. Så da må jeg prøve å finne et sted med dekning her hjemme, som jeg kan legge mobilen! Arrgh... Ikke gøy å bo et øde sted uten dekning!
Postet 11.08.07 kl 16:47
Postet 12.08.07 kl 13:15
Odd EspenMen hvor fort går gh'en opp etter man har tatt i Gh+? For jeg målte før å etter(ca 1time) jeg putta oppi, og det ga samme resultat! under3 står det... Jeg måler fortsatt med strips, men betyr det at Gh'en kan være under 0 da? Skal jeg prøve med mer i morra?
Anbefaler deg å kjøpe dråpetester, strips er for upålitelige.
Jeg pleier å vente feks til kvelden med å sjekke hvis jeg har hatt i ting om morgenen, eller til dagen etter.
Kommer også litt ann på hvor godt det er blandet på forhånd eller i akvariet (ved hjelp av sirkulasjon feks)
Postet 12.08.07 kl 13:17
Postet 15.08.07 kl 14:02
Postet 15.08.07 kl 17:36
Ja, kan jo prøve i andre butikker, men det er jo ikke sikkert mamma eller pappa har lyst å kjøre meg rundt overalt heller...:p Men jeg kan sikkerrt vente og, så får heller de kinesiske algeeterne kose seg litt oppi der vettu!;^) Men det er absolut ikke noe gøy! Klør mellom fingerne etter de fiskene!=D
Postet 15.08.07 kl 17:42