Dagens blomst (side 2)

Rosene mine ble spist av hjort i sommer, men de kom fort tilbake med blomster igjen heldigvis.
Her er en som jeg ikke vet hva heter.

De andre to er georginer som blomstrer akkurat nå.
Min absolutte yndling. Blå Klematis.

Inaktiv bruker
Purpursolhatt blomstrer fint nå.
Frank Angell
Selv har jeg en forkjærlighet for gladioler. Bor desverre slik at om jeg setter ned 50 løk, blomstrer vanligvis 10 av disse :( Å år ser det noe bedre ut, i alle fall på siden som er mest solvendt. Her er noen lekkerbiter :) Blomstrene er vakrere i beddet, enn fotografert med mobilkamera... :)


Oj.... de var jo utrolig fine! Særlig fargen ble jeg begeistret for! Nydelige, Frank! Kan godt hende jeg må plante gladioler også til neste år når som jeg så disse!
Det er vel et skudd i blinde og spørre deg hva sort eller farge de er...?
Akkurat den fargetypen du viste frem der var utrolig fine.
Å hvor herlig å titte på alle bildene dere deler her!

Noen sommerblomster fra meg i dag.
Blomstene står rimelig friske og spreke ennå - men det begynner merkes at vi er på seinsommeren.

mvh
Åh, de Spanske margerittene er akkurat lik mine Samme farge. Jeg er sånn at hvert år MÅ jeg ha noen Spanske margeritter, det blir liksom ikke sommer uten noen sånne
De er flotte, og de kommer i så mange flotte farger nå Før var det litt begrenset, men stadig nye farger dukker opp.

Lillian Ulriksen
Å hvor herlig å titte på alle bildene dere deler her! Noen sommerblomster fra meg i dag. Blomstene står rimelig friske og spreke ennå - men det begynner merkes at vi er på seinsommeren. mvh
Dagens blomst fra meg er en frø-sådd valmue-sort (Papaver). Fullt navn står på bildet.

Enklere sommerblomster finnes ikke. Bare å strø ut frø på friland i bedet, og opp kommer de i hopetall

Denne typen er en hvit variant med frynsete kronblader, som gir den et dunaktig utseende på blomstene, derav sortsnavnet "Swansdown" Den ble en god del høyere enn antatt, disse er ca 115 cm... Jeg måtte derfor fjerne en god del da de oversvømte rabatten totalt, men noen står igjen.

De påkaller oppmerksomheten hos forbipasserende, og mange har stoppet og spurt hva det er for noe og bedt om frø Kapslene som står igjen når blomsten har visnet, er typisk for valmuer. Inni den ligger frøene. Når kapselen er brun og tørr, kan den klippes av, kuttes opp og frøene inni samles opp til neste år.

Visst var den artig? Jeg liker så godt blomster med hvitt, de synes så godt i kveldsmørket om sommeren. De lyser liksom opp så rent og fint.
[External Image]
Aner ikke hva de heter de gladiolene jeg satte ned å våres. Ofte tar jeg vare på pakkene, for å vite i ettertid, men denne gangen endte det annerledes

Dette er imidlertid vanlige løk, mener disse ble kjøpt på rema, av alle plasser
Dagens blomst/blomster fra meg i dag e Liljer.

Nå e d nok snart slutt på hageprakten for i år gitt. Det regner og det blåser - så flere av plantene ligger flate.

mvh
Lillian
dagens blomst: Tagetes
Jeg samler frø fra tagetes, både i egen hage og fra andres. Har dermed Tagetes i høyder fra 5 til 50 cm, fra de helt lyse til de knall mørke. Men denne på bildet har jeg ikke sådd, den har på trassig vis ordnet det selv, og det imponerer meg litt.
Den var fin... Jeg liker litt trassige blomster
Dagens blomst er en rose som heter 'Astrid Lindgren', en nydelig og vakker rosesort!


Med godværet som har vært de siste dagene har den kommet med masser av fete blomsterknopper, og i løpet av natten har de begynt å åpne seg.

Jeg har to planter av denne rosesorten, og den imponerer meg stort med sin friskhet og vekstkraft. Alle de andre rosene mine har hatt lus i tur og orden, og pga den våte sommeren, har de fleste også fått milde angrep av en soppsykdom på bladene som kalles sortflekk. Men ikke 'Astrid Lindgren'! Ikke en eneste lus har hun hatt, og ingen sykdommer, hun er frisk og rank og viser en utrolig vekstkraft.
Blomsterknoppene hennes er så perfekt pastellrosa, så perfekt velformede, at de nesten ser ut som kunstige marsipanroser

Dette er en rose jeg kan anbefale for de som har lyst å prøve seg på roser.



[External Image]
I går tok jeg med kameraet ut for å fotografere (til denne tråden) ei krukke med rød solsikke og erteblomster i forskjellige farger. Men samboer hadde tatt ut minnekortet så det ble ikke no bilde.
Og i natt så blåste det skikkelig og alle sommerblomster ble filleristet så bare de groveste stilkene står igjen. Bilde 1: Slik ser krukka ut i dag =-(
Trøsten er på bilde 2: Jeg går ut av hagen og rett ut i Frøyas fantastiske lyngheier som begynner å blomstre nå. Må oppleves. Kommer ikke til sin rett på bilde. Lyngen tåler heldigvis en støyt.
Slenger med et bilde av en orkide også. Denne planteslekten må være plantenes svar på fargerike tropefisk. Og blomstrer i flere måneder nesten uten stell.
to innlegg uten bilder?;p Hehe...
Bildan vil ikke være med
"Error-feil" hele tiden. Får prøve et bilde av gangen.
Gir opp å sette inn bilder. Finnes det andre måter? Har prøvd med klipp og lim også men det gikk heller ikke.
Trur det er noe gærnt med forumet akkkurat nå? Var en annen tråd det ikke funka på heller trur jeg?
Fredag tok jeg med kameraet ut for å fotografere (til denne tråden) ei krukke med rød solsikke og erteblomster i forskjellige farger. Men samboer hadde tatt ut minnekortet så det ble ikke no bilde.
Og da natta kom så blåste det skikkelig og alle sommerblomster i krukker og bed ble filleristet så bare de groveste stilkene står igjen. Bilde 1: Slik ser krukka ut i dag =-(
Trøsten er på bilde 2: Jeg går ut av hagen og rett ut i Frøyas fantastiske lyngheier som begynner å blomstre nå. Må oppleves. Kommer ikke til sin rett på bilde. Lyngen tåler heldigvis en støyt.
Slenger med et bilde av en orkide også. Denne planteslekten må være plantenes svar på fargerike tropefisk. Og blomstrer i flere måneder nesten uten stell.
Legger ved noen bilder av noen flotte blomster.

Bilde 1 er av en utrolig nydelig rose "Fellowship"

Bilde 2 er "Primula vialii", en morsom plante i nøkkelblomstfamilien. Planten er opprinnelig fra vest-Kina.

Bilde 3 er av en ganske kjent plante, "echinacea purpurea", eller Rød Solhatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap