Merkelig akvariedrøm (side 2)

Jeg er tydeligvis ikke den eneste som har akvariemareritt for tiden Det er nemlig det akvariedrømmene handler om for tiden. Tidligere gikk det på fisk som havnet utav akvariet, og ofte pga. rare akvarier. Jeg har nemlig hatt kampfisk i fuglebur, hvor de selvsagt svømte ut mellom sprinklene, samt hatt en bil som akvarium. Denne bilen var faktisk den første bilen jeg hadde, men i drømmen var den blitt til cabriolet. Da er det bare naturlig at man fyller det opp med vann og fisk, ikke sant? Også denne gangen var det kampfisk, og også denne gangen så de ut til å ha allergi mot vann. De hoppet nemlig ut hele tiden. Og jeg gikk og plukket dem ut av singelen og kastet dem oppi vannet igjen. Hvorpå de hoppet ut igjen, selvsagt. Egentlig handler mange av akvariedrømmene mine om en evig jobb med plukking av fisk opp fra gulvet/singelen osv., og putte dem tilbake igjen i akvariet.
*ler*
Hahaha jeg ler meg ihel av drømmene deres. FOR en fantasi. Hvor får man alt dette fra? Jeg kan ikke huske slike rare drømmer hos meg selv, MEN jeg har mange ganger drømt at jeg har hatt akvarie på et rom i huset som jeg har glemt helt ut... Kommer liksom plutselig på det, så blir jeg så trist for fiskene stakkars har ikke fått noe mat på en evighet, og akvariet ser ikke ut. :-\ Litt av en samvittighet jeg får da...
Aggi
Hehehe, morsomt å høre om andres akvariedrommer... Jeg pleide alltid å drømme sånn når jeg hadde kaniner, at jeg glemte å fóre dem på ukesvis... :S


-Jeg gjør det ENDA! Hadde kaniner da jeg var liten, og fortsatt har jeg mareritt om at jeg plautselig kommer på at jeg ikke har gitt kaninene mat og vann på flare uker... Jeg sniker meg frem til buret og kikker inn, for jeg er så redd for at de er døde, men de lever alltid heldigvis!

Dette er faktisk det eneste tilbakevendende marerittet jeg har, dukker opp i alle fall en gang pr. år i en eller annen form.Glemt å mate de/glemt hvor burene er så jeg ikke får matet de etc.

Litt rart, siden jeg tror kaninene mine hadde det over gjennomsnittet bra, og jeg utrolig sjeldent glemte å fylle på mat/vann til de...

Ellers har jeg også alle mulige sære drømmer, kommer ikke på en akvariedrøm akkurat nå, men hadde en god en der jeg drømte at vi satt og spiste frokost og var tomme for smør. Da gikk jeg bare en tur ut i hagen, tok lokket av smørboksen som hang istedet for et jur under kua som sto på plenen vår og beitet, og hentet litt smør før jeg satte lokket på plass igjen!

-Har vi ku? -Nei... Har kuer vanligvis smørbokser istedetfor jur? -Neeei... Var det noen i drømmen som reagerte på det? Nei
hehe.... trur ikke jeg har sånn drømmer om akvariet mitt... på en annen side så trur jeg at jeg ikke drømmer om fisk og akvariet i det hele tatt...
Hihihi Smørku, ja... Det må ha vært ei jersey-ku, for de har feitere melk enn andre. Var den ikke søt, den jeg linket til?

Aggi
Hihihi :) Smørku, ja... Det må ha vært ei [URLBLOCK1], for de har feitere melk enn andre. Var den ikke søt, den jeg linket til? :)


Hehe, ja!

Kua var nydelig! Jeg er veldig glad i kuer. Her er bilde av kuene til en venninne av meg. Skotsk høylandsfe. Jeg synes de er fantastiske med de store hornene, den lange luggen og ikke minst de vakre øynene!
Skottene skal man ikke spøke med. De er hissige som fy! Men ja, de er pene, bare man klarer å holde dem på avstand Snakker selfølgelig om Høylandsfeet, ikke skotter generellt... ;D

Jersey-kuene har den fordelen at de er tamme og mindre enn de fleste andre ku-raser... Kunne godt tenkt meg ei sånn hvis jeg hadde bodd slik at det gikk an
-Ja, det handler fortsatt om drømmer... ;P
Nå kom jeg faktisk på en fiskedrøm jeg har hatt i det siste allikevel!

Vi har en liten, naturlig skapt dam i nærheten av huset vårt (dammen er kanskje 20x10 meter). Den er nå tom for fisk, men jeg har hørt at naboene hadde karper der i "gamle dager".

Jeg drømte at jeg fant ut at noen av disse fiskene hadde overlevd i dammen uten at noen visste om det. Alle trodde dammen hadde vært fisketom i minst 30-40 år, men jeg fant altså ca 15 ENORME koi, de største var 1,40 lange (det kunne jeg visst måle helt nøyaktig på øyemål)!

Jeg fanget en og hadde den med meg til en dyrebutikk i en bærepose (vet ikke hvordan jeg fikk plass til den oppi der? -og jeg hadde ikke vann i). I butikken ble jeg fortalt at dette var premiekoi og at jeg kunne få 17.000 kr pr. fisk. Jeg fikk dollartegn i øynene (bokstavelig talt!) og dro hjem for å fange resten.

Fangingen ble et styr, og mer husker jeg ikke, fikk aldri noen penger i alle fall...

-Og jeg som ser på meg selv som en person som er over gjennomsnittet opptatt av dyrevern og dyrs ve og vel -men i drømmen var det bare cash som var viktig!?!



Du får gå ut og kikke om du finner noen karper... Hehe...
Hva med å ta med deg lykta og lyse etter dem? kanskje du får se et par øyne?
Hehe

Tror grunnen til drømmen var at jeg var borte ved dammen og hentet noen vannplanter til hagedammen vår. Vannstanden var veldig lav, så det lille vannet som var igjen var bare en eneste plantesuppe. Da jeg dro opp noen planter med roten var det noe som spratt opp av vannet! Jeg hørte bare lyden av plasket, og så spruten, men rakk ikke se HVA det var som laget lyden...

Dermed har jeg nok grublet litt på om det bare var en frosk, eller om det virkelig kunne være fisk her? -Derav drømmen
Hmmm... Kanskje det kryr av liv der? En slik dam må vel ha en form for kilde? Hvor er den?
Hemmelig -Neida, bekken som fyller dammen renner ned fra Lyderhorn. På den siden det ikke er andre vann høyere oppe. Så det kan ikke komme fisk med bekken og ned i dammen. Men ungene i nabolaget kan jo ha puttet oppi ørretyngel eller en gullfisk for alt jeg vet?

Nå kjente jeg nysjerrighetsbarometeret stige! Kanskje jeg må en tur bortom en dag og kikke litt ekstra nøye?

Jeg har ikke vært helt på toppen der, så jeg vet ikke om det er noe vann der oppe. Ser iallefall ikke slik ut nedenfra ;P
Du bor på andre sia for meg, du da?
Må være dette som kalles "våte" drømmer.... Husker en med Brad Pitt engang... He he.
På tide med ny akvariedrøm:
Drømte jeg var på besøk i Bodø og gikk meg en tur i Glasshuset for å se etter kjentfolk. (Glasshuset er en handlegate med glassoverbygg).
Mens jeg går oppover der så ser jeg at i butikkvinduene så var det store fisker. Et vindu med torsk og et med sei. "Kjempelurt av Bodø å finne på no sånn".
Men så kommer det et vindu med rovciklider fra Malawisjøen.
Aha: Det må jeg fortelle til Kjell Begby på AF. Det hadde han likt å se

Resten husker jeg ikke, men da jeg våknet så hadde jeg en følelse av at det var noe jeg skulle ha sjekket på AF.
Kom på drømmen et par dager senere.
Det var ett tecken shiramor!
Hejsan

Ja du Shiramor det var ju en fin dröm det där!

Men du det var ett tecken skall du se !

Det betyder att du nog måste börja med lite större fiskar hihi och då menar jag inte torsk!

Du har sett in i framtiden och det var ditt akvarium du sett med en massa fina rovfiskar från malawi...tror du inte det

Man kan drömma mycket konstiga saker.
Kjell Begby
Hejsan Ja du Shiramor det var ju en fin dröm det där! Men du det var ett tecken skall du se ;-) ! Det betyder att du nog måste börja med lite större fiskar hihi och då menar jag inte torsk! Du har sett in i framtiden och det var ditt akvarium du sett med en massa fina rovfiskar från malawi...tror du inte det ;-) Man kan drömma mycket konstiga saker.


Ja, kanskje det ja? Hihi. Nå skal jeg ta kveld og prøve å drømme fortsettelsen, eller kanskje aller helst hvordan jeg kan få trikset til et rovciklide-kar i huset.
God natt
Jeg drømte at en nabo med akvarie hadde flyttet til en enebolig, og hadde bedt meg om å se etter fiskene hans mens han var på ferie. Han skulle bare være borte noen dager, så jeg fikk beskjed om at ett besøk var nok.
Da jeg ankom huset, oppdaget jeg at det var mer enn bare et akvarium som trengte stell. Det første som kom hoppende da jeg låste opp inngangsdøra, var en springerspaniel og en shæfer.

Det var selvfølgelig våte dammer over alt i huset. Jeg ble temmelig forfjamset, og følte meg ille til mote på hundenes vegne, og tenkte at hvordan kunne jeg gå glipp av at det også var hunder involvert? Hadde eieren avtalt med noen andre som ikke stilte opp? Jeg satte hundene i bånd ute, og gikk inn for å sjekke tilstanden...

Jeg hadde noen handlevarer som jeg satte fra meg på kjøkkenbenken...

Vannet i akvariet var helt grumsete brun-grått, og jeg begynte å lure på hva i alle dager som hadde skjedd her... Jeg så meg rundt, og oppdaget at alle plantene i huset så temmelig sørgelige ut... Jeg bestemte meg for å bruke det grumsete akvarievannet til å vanne stueblomstene med, sånn at jeg fikk to fluer i ett smekk... Vannet måtte jo byttes likevel.

Mens jeg går rundt med vannkanne i ene hånda, og mopp i den andre (for å tørke opp etter hundene), så går innbruddsalarmen i huset. Hundene står ute og bjeffer, og telefonen ringer...

Jeg går ut i gangen for å ta telefonen. Det er vaktselskapet... Jeg prøver å stotre fram at jeg bare er der for å stelle fiskene, og at jeg fant hundre andre ting som måtte gjøres... Vaktselskapet sier at huseier har satt inn en lang forsinkelse på alarmen, slik at det burde være mulig å stelle fiskene og komme seg ut på den tiden....

-Jammen, jeg må jo vanne planter, vaske golvet, og gå på tur med bikkjene!

Mens jeg snakker med vaktselskapet, kommer min mor inn... Hun oppfører seg som om det var jeg som bodde der, forsuner seg av et eple, og fisker opp en pizza fra handleposen min, og viser med mimik at hun ønsket å steike den...

Midt i samtalen med vaktselskapet sier jeg til min mor: Herregud! Du kan ikke steike den HER! Det er jo ikke MITT hus! Men mamma bare styrer på som ingenting, og sier at jeg må jo spise, siden det så ut som om jeg kom til å bli der en stund...

-Jamen de pizzaene er jo bare noe jeg har kjøpt på tilbud til min datter! Jeg kan ikke spise dem. De er jo uansett fulle av gluten! (Har glutenallergi.)

Da mumler min mor noe om at jeg tenker for upraktisk når jeg er ute og handler, og begynner å rote i skapene etter noe annet å spise.


Jeg har vaktselskapet på tråden, hundeglam i ørene, og en mor som ustoppelig tar seg til rette i en annens hus.

Jeg hadde lyst å skrike: -Uuut, uuut, kom deg uuut! Men det ville vel sikkert ikke akkurat roe ned vakselskapet... De er fremdeles på tråden, og ier de har fått tak i huseieren, og de var blitt enige om å forsinke alarmen ytterligere en halvtime, sånn at jeg skulle få gjort meg ferdig, og komme meg ut.

-Jamen, skal ikke bikkjene få tur, da, sprrte jeg og ble meg og mer panisk mens jeg så på min mor som lagde mer og mer rot på kjøkkenet...

DA våknet jeg!

Tror dere naboen min blir innbilsk hvis jeg forteller ham at jeg drømte om ham forleden? ;P Jeg skal aaaldri passe fiskene hans, iallefall...
Hi hi gøyal tråd som fikk meg til å tenke på en drøm jeg fikk etter jeg ble medlem her.
Vel jeg drømte at jeg skulle passe fiskene til en venn, men så glemte jeg det helt og da jeg endelig husket det så det ikke ut, fiskene fløt rundt halvdøde og vannet , vel der var nesten alt borte. Og mens jeg ordner med fiskene, griner og angrer som en gal kommer såklart eieren inn. Egentlig var han i afrika men plutselig var han hjemme. Han kommer inn mens jeg står med maskara nedover ansiktet (som man ser på filmer for jeg bruker bare vannfast maskara) og prøver redde fiskene og fylle i mer vann, men jeg har bare et litermål for jeg finner ikke noe av utstyret hans. Vel han kommer inn og blir dritsur og kjefter meg opp og ned i mente og såklart like under akvariet er et skap jeg hadde sett i det men da så jeg ikke noe, nå var plutselig alt der og jeg prøver forklare, men blir kastet ut.

Verste er at jeg bare hadde glemt fiskene i to dager, heldigvis overlevde de, men eieren møtte jeg aldri igjen.
Husket ikke noe når jeg våknet, men noen dager senere, da jeg møtte en som lignet på fyren i drømmen. Som ja var egentlig totalt fremed for meg
Som jeg har flirt og ledd av denne tråden!

Kan nevne at jeg hyppig drømmer om akvariumer..

- Har drømt at jeg "plutselig" hadde et hus der alle veggene var akvarium! yeah! Og det var saltvann, med klovnefisker, hai og allting. Men jeg var mest opptatt av om FISKENE kunne se meg når jeg sov eller dusjet...

- Ofte drømmer jeg at vannet er borte i akvariumet, så fiskene ligger der og nesten spreller på land. Og jeg prøver og hive vann oppi, men skal liksom justere vannverdiene samtidig, så alt vann må helles ned i filteret først - så baseluskene følger med liksom.

- Eller: akvariumet sprekker...og MASSE fisk ligger strødd rundt på gulver og spreller og gisper og døøøør mellom hendene mine. Og andre bare står og ser på, ingen hjelper meg i og ordne opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Aareskjold
Reklame for plussmedlemskap