- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- rød krystall-reke, evt. andre reker. Leter etter informasjon (side 2)
rød krystall-reke, evt. andre reker. Leter etter informasjon (side 2)
Frank AngellAnbefaler på det sterkeste å handle via private. Kan nevne at den første gjengen med CRS ble kjøpt i butikk, og etter en del gestikulering både med armer og føtter, fikk jeg de til innkjøpspris (38+mva). Vel, innehaveren og jeg ordnet en del dealer slik, og det var ikke så veldig høylytt av seg :) Prisen på vesentlig bedre eksemplarer, f.eks fra Michael, er lavere, og da er det vel etter min mening lite å undre seg over hvor en skal handle :) Kirsebærreker er det skjelden jeg har sett på Imazo sin liste. Mulig jeg har kun tittet i de perioder disse ikke har vært for salg, men jeg tror sjangsen er mye større for å få gode, billige reker privat :) Michael; genial side du linket til. Fytte reka, der var det godbiter. Bare synn at vi her på berget er så langt etter i forhold til import, oppdrett og videresalg av mange av disse umåtelig vakre rekene!
Et lite spørsmål.. Er det kvaliteten på fargen du tenker på er dårlig i butikk, eller er det rett og slett at de dør som fluer?
Postet 01.12.07 kl 10:14
Postet 01.12.07 kl 10:15
Postet 01.12.07 kl 10:27
Jeg ville ikke sendt reker nå som det er så kaldt, og slett ikke kjøpt reker som skulle sendes nå
Av gruppen jeg kjøpte, daua samtlige i løpet av en måneds tid.
Den siste som vandra, var selvsagt stappa med egg under buken, og hadde batteriene vart ei uke til, ville det nok blitt avkom...
Ekstra irriterende å miste reker når de går med egg, syntes jeg.
Av gruppen jeg kjøpte, daua samtlige i løpet av en måneds tid.
Den siste som vandra, var selvsagt stappa med egg under buken, og hadde batteriene vart ei uke til, ville det nok blitt avkom...
Ekstra irriterende å miste reker når de går med egg, syntes jeg.
Postet 01.12.07 kl 10:57
Michael sendte meg reker i november, og han pakket de med en heatpack vedlagt. Det fungerte aldeles strålende, alle Red Bee overlevde og lever enda
Så det går an å sende nå selv om det er kaldt, de må bare pakkes litt bedre + heatpack. Dette fordyrer jo sendingen litt, men takket være heatpack er det mulig
Så det går an å sende nå selv om det er kaldt, de må bare pakkes litt bedre + heatpack. Dette fordyrer jo sendingen litt, men takket være heatpack er det mulig
Postet 01.12.07 kl 11:07
Det er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår.
Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O
Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O
Postet 01.12.07 kl 11:08
Postet 01.12.07 kl 11:20
Postet 01.12.07 kl 11:22
Michael NiesarDet er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår. Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O
Våren orker jeg ikke å vente på Tenker jeg kjøper rett etter nyttår, trur heller jeg gambler å få noen gode på butikk en å få noen stivfrosne i posten
Er ingen måter å se hvordan kvaliteten på rekene er heller regner jeg med ?
Postet 01.12.07 kl 11:31
Michael NiesarDet er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår. Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O
Jeg får håpe du har reker til salgs utover våren og sommeren. Etter mye strev har jeg endelig fått vannverdier som passer rekene. Desverre midt-vinters, menmen.
Klarer jeg holde vannverdiene slik de er og fremover virker det som om jeg ENDELIG kan skaffe meg reker. (av en eller annen grunn har jeg ikke før nå klart å holde stabile vannverdier i det lille karet som skal brukes til reker)
Postet 01.12.07 kl 18:19
Postet 22.01.09 kl 14:18
Postet 22.01.09 kl 14:27
Modifisert med blåsvamp så skulle det ikke være noe problem lenger
Postet 22.01.09 kl 17:40
Postet 22.01.09 kl 18:09