muligens chilodonella... treng mange råd fort... (side 2)

Er ikke uventet at du ikke finner eSHa produkter lokalt Såvidt jeg vet, finnes disse i en butikk her i landet, ut over de tre nettbutikkene som fører merket (Tropefisk, aquamanias og webzoo).

Om\ siden du ikke har fått tak i denne, er det vel verdt å forsøke videre med General Tonic.
Ta ett solid vannbytte etter 3 dager, og gi full dose.
Følg gjerne rådene om medisinering i sykdomsartikkelen.
Inaktiv bruker
fiskene mine er friske?
har ikkje sett noe på 5 dager nå. ingen døde siden 7 dager.
har et problem, har ikkje mer medesin, og MÅ virkelig få tatt et stort vann bytte snart.. eg må ha mer medesin ei stund til eller?
Jeg ville helt klart spandert en flaske til med medisin på karet. Det er jo kjedelig å kun ha tatt toppen av utbruddet her.

Om det er 3 dager siden siste dose, er uansett alle virkestoffene brukt opp\ redusert til ikke`no, og der er dermed på høyt tid å plyndre en butikk eller tre
Inaktiv bruker
ok, siden medesinen som er igjenn da har så lav virkning, så hopper eg på rensing av filterene, og noe slam suging, og bare tilsetter salt. medesin får eg ikkje før på mandag.. uptaktisk å bo "på landet" når slikt som dette skjer
Inaktiv bruker
er akvariet fritt for sjukdom?
har eit dillemma på gang her. må muligens selge akvariet..
fiskene og for den del...

men er så usikker på når fiskene virkelig er friske? Vil ikkje gi sjukdommen over til noen andre...

og sjølve akvariet... når er det fritt for sjukdom? bør det stå helt tomt en periode? vaskes med noe annet enn bare vann?

Fiskene kan en vel aldri helt friskmelde, siden de fleste fisk bærer på en eller flere former for smitte gjennom hele livet.

Karet ville jeg selv vasket ned med Virkon-S. Dette er ett meget sterkt, og effektivt desinfejsjonsmiddel.
Vask også varmekolbe, filter etc med denne.
Sand\ grus, planter, røtter og filtermasse, ville jeg anbefalt kjøper om å bytte ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap