Eichhornia crassipes -Det var da voldsomt så vanskelig? Stemmer dette? (side 2)

Vet ikke helt hva som gikk galt, men de blåsene som planten fløt på begynte å råtne... Måtte selvsagt ta dem over i en bolle, men der råtnet de bare videre. :S
Jeg har visst ikke grønne nok fingre, nei... :S
Kjedelig at du ikke fikk dem til, Aggi.
Fikk selv samme planter sikkert fra samme person, og må kaste en del både titt og ofte - da det rett å slett bli for mange av disse.

Har etterhvert funnet ut at det er gunstig å ta plantene ut av karet, og rett å slett kappe av de eldste blærene (altså på planten :p).
Har ennå de samme plantene som jeg fikk for ganske mange måneder siden, så dette ser ut til å ha god effekt
Var det ikke så kaldt å været, skulle jeg sendt deg noen nye, Aggi!
Vannhyasint..
Heisann..
Jeg hadde denne planten for ca 17 år siden.
Ser at den er rangert som vanskelig her, men, jaja, kan hende jeg hadde nybegynnerflaks, men den trivdes veldig godt til meg da, den blomstret til og med...
I det akvariet hadde jeg ikke toppdeksel men, overhengende lys armatur så det er mulig det var grunnen til at den trivdes..
Hadde tenkt å forsøke den igjen,
så jeg landet her i min søken etter den...
Så supert å kunne finne svar på det man lurer på her inne :O)
Oi, Sorry Frank. Har ikke lagt merke til innlegget ditt før nå... :O
Vet ikke helt hva som gikk galt, så jeg tror jeg må moderere meg i forhold til flyteplanter. Ellers takk

Jeg driver og funderer på noe, så det er mulig jeg legger ned hele det åpne karet... Har ikke bestemt meg ennå...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap