Utvendig pumpe til 530 l - anbefalinger? (side 2)

Jeg målte 57,5 cm takhøyde i mitt skap. 530l effectkabinett 93 modell.
Undervurder ikke pumpebehovet i det digre karet. Jeg valgte en 2250 i mitt, største som gikk i skapet da men gå alt for lite sirkulasjon. Den måtte ha backup av flere innvendige blåmattefilter og powerheads. Endte opp med ett stk 1000lt, ett 750 lt og ett 600lt powerhead i tillegg før det ble nok. Det det egentlig burde hatt er en 2260 i tillegg til 2250. Selv om det ikke kan måles noe galt så tror jeg også den biologiske kapasiteten burde vært større. Dette er et plantekar uten store eller mye fisk, men alle plantene bremser sirkulasjonen veldig.
Har funnet at høyden på en Eheim Professional III 2078 ligger på ca 56,7 cm.
Veldig kjedelig å finne ut i ettertid at jeg ikke får plass i skapet.

Har bestilt nytt 530 l akvastabil med effectline møbelskap, vet ikke om målene har endret seg.

Har tenkt å kjøre blåfiltermatte løsning med powerhead i tillegg.
Det hørtes snaut ut. Det skal vel noen slanger på toppen av pumpa?.
Må nesten nevne Eheim 2080 til ett kar med denne størrelsen. Er superfornøyd med mitt, som er koblet opp til ett 375L kar.
Planen var å ha dette til den planlagte 720litern. Vel, det er så langt jeg er kommet i den planen :S

Av de mange filtrene jeg har hatt, der det uten tvil 2080 jeg er mest tilfreds med.
Kjetil L
Det hørtes snaut ut. Det skal vel noen slanger på toppen av pumpa?.


Redd det blir snaut, ja. Skal jo slanger på toppen av pumpa. Hmm, var ikke så lett dette.

Da må jeg vel gå for Fluval FX5, den får akkurat plass.

Og er klart best, FX5 mener jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap