Skal du se film i kveld - og i så fall hvilken? (side 2)

åh så spennende det hadde vært! Det hadde vært deilig, fått fjernkontroll igjen, med kun ett tall å trykke på, og alle må se på hjarte på den rette staden, eller hva det heter....lørdag etter lørdag..og herlige dan børge utfolder seg sammen med tore strømøy!hehe..nei takke meg til reklame og ikke all møkka på NRK
Ha en strålende kveld, med Hjarte på den rette staden, uansett hvor du befinner deg, der ingen skulle tru at nokon kunne bu!
Geir Kristiansen
[QUOTE=Richard Thinghaugen] Så, du kunne da bare tenkt deg KUN NRK du da? hehe...yes..tilbake til 70 tallet, det er jeg klar for, mye variert og fint med 1 tv-kanal hehehehe. Uten reklame, ingen andre tv-kanaler, tenkt på det?

Les innlegget mitt en gang til og så reflekterer du over det jeg sa så skjønner du fort at det jeg sier er at man skal sende reklame før og etter filmen. I stedet trår du til med de dårligste argumentene som finnes i mediadebatten.

Hadde alle kanalene holdt like høy standard som NRK var vi i besittelse av det beste TV tilbudet i verden.

Og har lest innlegget enda en gang.
Men regner med at du er klar over hva den koster å sende en ny film.

Må bare si at det ble "Kill Buljo", ikke ofte jeg må stoppe en film for å le hysterisk.
Utrolig morsomt
Inaktiv bruker
Det er en ganske fet film ja Spessielt om du er nordfra!
Kristin&fiskene
Har akkurat sett Den som frykter ulven. Skal se Der Untergang eller hva den heter nå

Perfect partner som de sier hos Amazon Antony Beevor: Berlin - Nederlaget 1945 (Bok) Anbefales!.
MC Darup
Må bare si at det ble "Kill Buljo", ikke ofte jeg må stoppe en film for å le hysterisk. Utrolig morsomt :D

Høres ut som en film for meg
Torjus Knutsen
Det er en ganske fet film ja :D Spessielt om du er nordfra! ;)

Og kanskje enda bedre for meg som er Finnmarking, full av fordommer mot samer.. :P
Inaktiv bruker
Haha, mulig det Filmen kan iallefall anbefales, så lenge man har en liten sans for humor
Husjda!!! Fordommer mot samer? Hva er det? Jeg har masse same i meg, men jeg er nå ganske vant til fordommer også..... Har amerikaner i meg også, så jeg kan vel kalle meg delvis amerikalapp ;P

Jeg er tross alt klar over at det er fordommer, og at jeg er et dårlig menneske når det kommer til fordommer.
Har det forresten mot amerikanere også, og finner.
Og tyskere.. og jeg har litt av hvert blandet i blodet mitt :P

Ja, filmen var veldig morsom!

Endel herlige replikker som jeg nok skal spare meg for å gjenta
Richard Thinghaugen
Så, du kunne da bare tenkt deg KUN NRK du da? hehe...yes..tilbake til 70 tallet, det er jeg klar for, mye variert og fint med 1 tv-kanal hehehehe. Uten reklame, ingen andre tv-kanaler, tenkt på det?

De hadde nå pausefiskene så det hadde da vært noe å se på for oss og....
Geir Kristiansen
Les innlegget mitt en gang til og så reflekterer du over det jeg sa så skjønner du fort at det jeg sier er at man skal sende reklame før og etter filmen. I stedet trår du til med de dårligste argumentene som finnes i mediadebatten. Hadde alle kanalene holdt like høy standard som NRK var vi i besittelse av det beste TV tilbudet i verden.

Mulig, men så betaler man også 1500kr eller hva det nå er for joikakakenytt og alt aent dritt de sender. Mens det er ca. 5 programmer i uka som interesserer. Greit nok er det ikke så mye på andre kanaler jeg orker å se på heller, men så betaler jeg heller ikke en formue for å få de kanalene, reklame eller ei.

Om jeg vil kan jeg forskyve hele tv dagen med en time, så kan jeg bare spole forbi all reklame :P
biXen
Mulig, men så betaler man også 1500kr eller hva det nå er for joikakakenytt og alt aent dritt de sender. Mens det er ca. 5 programmer i uka som interesserer. Greit nok er det ikke så mye på andre kanaler jeg orker å se på heller, men så betaler jeg heller ikke en formue for å få de kanalene, reklame eller ei.

Ha... Godt poeng det også... Men det er nå noe med de 5 programmene som faktisk sendes... De blir sett på for min del... Et annet pluss er at søndagsfilmen ikke sendes så seint.. Filmer som begynner ved midnatt er bare til ergrelse, spesielt hvis de er dårlige, og man ikke vet at de er dårlige før man har sett mesteparten...
Filmen jeg så i går varte lenge og var fordelt over 2 dvd'er.
Jeg oppdaget at jeg må ha startet å se den en gang tidligere, for den første halvtimen eller så var kjent, men jeg må vel ha sovnet da.
Men nå så jeg hele "Gangs of New York"

Den var bra, jeg liker filmer med litt historisk sus, og amerikansk historie er forbløffende blodig. Det er iallefall helt sikkert!
Jeg er ikke så glad i blodige filmer egentlig, men denne holdt jeg ut å se hele filmen fordi jeg ville ha med meg alt. Enkelte personer i filmen var historiske personer, blant annet tidenes mest korrupte politiker i amerikansk historie ble det sagt, og byen filmselskapet bygde opp var kopiert fra gamle bilder og stereotypografier (heter det ikke det?), og alt var tidsmessig riktig i forhold til hvordan byen New York var på 1840 til 1860 tallet. Helt utrolig hva som har skjedd på 150 år! Ingen i dag kan vel forestille seg New Yorks gater som gjørmehull og med trehus, og med fjellknauser i veikantene. Der kunne et trehus være vaglet på toppen av fjellknausen med en trapp av skranglete treverk opp til døren. Alt dette er jevnet ut i moderne tid, men opprinnelig var New York by full av bergknauser og fjellknapper.

Hver uke i denne tidsepoken strømmet det immigranter til havnen i New York fra Europa, først og fremst fra Irland. Irene var lutfattige, undertrykte og led av hungersnød i hjemlandet, så immigrasjonen derfra var størst - hele 15.000 kunne stige i land hver uke!

Jøje meg så mange millioner det må ha gått med å lage denne filmen! De bygde jo opp en hel by med hus og gater fra midten av 1800 tallet, for å filme der!

Jeg så også bonusmaterialet for en gangs skyld, for å få vite mer om bakgrunnen og det historiske aspektet ved filmen. Filmen er et av "hjertebarna" til Martin Scorsese, og idèen grunner faktisk på et svart/hvitt bilde han så for tredve år siden fra 1800-tallets New York.

Jeg anbefaler denne filmen til alle
Jeg så terminalen igår
Synes den var en ganske fin film, og utrolig bra spilt av Tom Hanks

Jeg har om 2. verdenskrig og Hitler og jøder o.s.v. på skolen nå for tiden, og om ca. 3 uker drar jeg på klassetur til Polen, men jeg unngikk allikevel bevisst å se der untergang (har null peiling på hvordan man skriver det) for jeg har allerede sett TO filmer på skolen, hatt prosjekt/fremføring og har om jøder/krigen o.l. i opptil 4 fag...

Har også hørt filmen skal være grusom, og at det skal være vanskelig å forstå handlingen eller noe sånt:S Noen som har sett filmen som kan fortelle hva de mener?

Akkurat nå nyter jeg livet på det meste! En kjæreste hadde jo vært kirsebæret på iskremen(hehe), for ja, vi (veldig)unge drømmer også om en å dele dagens hendelser og følelser med
(Er det ikke derfor vi har dagbøker??xD)
Uansett så er jeg syk på en så herlig måte, for jeg har kun feber og litt vondt i halsen, så da blir det kakao og film i lange baner

ha en god kveld folkens!!
Inaktiv bruker
Haslana and fishes
Jeg har om 2. verdenskrig og Hitler og jøder o.s.v. på skolen nå for tiden, og om ca. 3 uker drar jeg på klassetur til Polen, men jeg unngikk allikevel bevisst å se der untergang (har null peiling på hvordan man skriver det) for jeg har allerede sett TO filmer på skolen, hatt prosjekt/fremføring og har om jøder/krigen o.l. i opptil 4 fag... Har også hørt filmen skal være grusom, og at det skal være vanskelig å forstå handlingen eller noe sånt:S Noen som har sett filmen som kan fortelle hva de mener?:)

Jeg syntes filmen var veldig bra.. At filmen er grusom vil jeg ikke si meg enig i.. Såklart kan det være litt ekkle ting, men dette er jo frakta, ting som skjedde osv.. Vil annbefale deg å se filmen, spessielt siden du har om det på skolen for tiden
Plussmedlem
Geir Kristiansen
Håpløst med reklame midt i filmen. Film skal sees fra begynnelse til slutt uten brudd.

Helt enig. Styrer derfor bestandig unna TV3 og TVN. Ser mye film, men da helst på DVD.

Geir Kristiansen
Hadde alle kanalene holdt like høy standard som NRK var vi i besittelse av det beste TV tilbudet i verden.

Enig med deg, Geir
Men jeg er for valgfrihet, og håper at andre kanaler kan komme opp på samme nivå. TV2 er ikke langt unna. Men andre har et stykke igjen. Tenker spesielt på egenproduksjon av programmer. Reality-serier og annet billig innkjøpt fra USA anser jeg ikke som god kvalitet.
Så hvem som sender "dritt" (ref. annet innlegg) kan jo diskuteres til krampa tar en. (Men jeg er enig i at lørdag kan være en dårlig TV-dag på NRK.)
Pengene som går til NRK er en skatt/avgift som alt annet her i landet. Hadde vi ikke fått giroen fra NRK, så hadde nok pengene blitt hentet på en annen finurlig skattemetode. For mye skatt i dette landet..? Kanskje det, men vi har det vel greit her i "steinrøysa" allikevel

Torjus Knutsen
Jeg syntes filmen var veldig bra...Vil anbefale deg å se filmen.

Der Untergang. Ja, en meget god film. Selv på tysk Fabelaktig skuespillerprestasjon. Jeg ble nesten litt redd...omtrent som om den gale mannen hadde stått opp fra det døde.

De som likte Der Untergang burde absolutt også se Pianisten. Den var om mulig enda bedre.

Søndag kveld skal jeg se om igjen Spelemann på taket som en oppvarming til valget
Plussmedlem
Har sett Pianisten. God film det også. Kanskje ikke like intens, men engasjerende.
Hvordan varmer du opp til valget med Spelemann på taket? Den handler vel mere om forfølgelse og religion enn politiske valg
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap